{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Hjælp, hvad gør vi? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Håber at i kan hjælpe mig. Min kanin blev skinddrægtig, men blev så parret fordi at min mor og jeg mente, at det var bedst for min kanin, at den rent faktisk fik lov at blive gravid, og fordi at det var i vores interesse at få unger. Nu er der så sket det rigtige uheldige og triste, at min kanin fødte natten til i går og alle ungerne døde. Muligvis kunne grundene være, at det er første gang at hun skulle have unger, men der er også vejarbejde på vores vej og det forstyrrer en del. Det er bare vores gæt smiley
Nu er vi så meget i tvivl, om det er bedst at få parret min kanin nu, for hun bygger stadig rede og har jo også stadig mælk. Eller om det er bedst at vente lidt, så hun lige får ro på.. Hvad siger i? Håber i kan hjælpe, og på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, hvad gør vi?
  • #1   24. maj 2013 Fordi den er skinddrægtig betyder det ikke at det "hjælper" at parre hende op.. Det kan bare gøre hende endnu værre efterfølgende.. Desuden er det noget der går i arv i ungerne..

    Personligt ville jeg vente med at parre (eller overveje om jeg overhoved ville parre hende op igen) og give hende nogle ugers fred. Det er jo lige så hårdt for en kanin som et menneske at føde..

    Men lige på det her punkt har folk meget forskellige meninger, der er jo nogen der parre hunnen op igen kort tid efter smiley


  • #2   24. maj 2013 Jeg synes, som Tanja, heller ikke at det er ok at parre hende op nu.

  • #3   24. maj 2013 Tak for jeres svar, det er altid rart at høre hvad andre mener smiley

  • #4   25. maj 2013 Jeg synes helt klart, at det er væsentligt, at fødselsvejen når at hele godt af efter en - evt. vanskelig - fødsel, inden ny drægtighed etableres.

    Det går der 3-4 uger med - og har du for travlt til at vente ?

    Jørgen


  • #5   25. maj 2013 Vores går min. en måned inden de parres igen, hvis de parres igen..

  • #6   25. maj 2013 Tak for svar. Jeg har bestemt ikke for travlt til at vente, ville bare høre jeres mening om hvad der var bedst for min kanin lige nu, da den som sagt stadig bygger rede og har mælk. Vi har nemlig aldrig oplevet før at alle kaniner døde.

Kommentér på:
Hjælp, hvad gør vi?

Annonce