{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Hvorfor avler i det i gør :) {{forumTopicSubject}}

Hej glade GG'ere smiley

Ja overskriften siger NÆSTEN sig selv smiley dette er dog mest til kanin folket smiley jeg avler selv Dværgvæddere da jeg syns de er kanon søde og har et super temp. (læste self på lektien før jeg begyndte) og finder det som en dejlig Hobby (det er kun på hobby plan, da jeg kun har gjordt det i et års tid) og overvejer om jeg skal have en anden race ved siden af smiley har masser af tid og plads og har spekuleret over det længe smiley har overvejet slagte kaniner men ved ikke om jeg kan få mig selv til at slagte dem..
Hvad alvler i af racer og hvorfor lige netop denne/disse race(r)??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor avler i det i gør :)
  • #1   3. dec 2012 Jeg har Løvehoveder og Hermeliner :).
    Avler dem, fordi jeg godt kan lide deres udseende og størrelse, + de har et godt temperament, synes jeg :).


  • #2   3. dec 2012 Eftersom det mest er til kaninfolket, så vil jeg også lige svare smiley
    Jeg opdrætter chinchillaer.
    Vores avl er en del anderledes, end størstedelen af de andre opdrættere inden for DCKF regi. Vi går ikke efter udstillingsdyr, men efter dyr med et mere "naturligt" udseende. Dvs. mere pæreformede dyr, og en mindre kampvægt på dyrene.
    Her ud over går vi ikke specifikt efter meget kælne chinchillaer, men går i højere grad efter chinchillaer med en "chinchilla" personlighed, da det er hvad vi synes er underholdende ved chinchillaer. Det betyder ikke at vi ikke laver tillidsfulde dyr, det er bare ikke dem alle der er specielt begejstrede for længere tids håndtering.
    Og så har jeg en forkærlighed for brune dyr smiley

    Men nogle ting der lægges vægt på ved udstillinger, er vi stadig interesserede i, f.eks. at pelsen er tæt og får det her silkeagtige skær. De må ligeledes gerne være rene i farverne.


  • #3   3. dec 2012 Nu er det ikke nogen mega avl jeg har gang i, men lidt hopkaniner bliver det jo altid til i løbet af året smiley Behøver vel ikke at skrive hvorfor jeg avler til hop, det giver jo lidt sig selv smiley

    Derudover har jeg fået indkøbt nogle Belgiske Hare, hvor jeg gerne skulle have nogle fine unger ud af det til udstilling smiley
    Jeg har haft Belgisk Hare siden 2007, og synes det er en fantastisk race !! smiley


  • #5   3. dec 2012 Fordi hermeliner bare er og bliver jordrens dejligeste kaniner smiley

  • #6   3. dec 2012 uuh... har lidt en blandet landhandel her.....
    For mig er det hovesageligt hygge smiley Og for manden er det helt klart kød og udstilling....

    Vi har en enkelt blanding - Henning... hun har lavet et kuld til mad (og en enkelt beholdt som hopkanin)

    På den mere seriøse side, er det sort/gul japanerfarvet hollænder smiley

    og sidst men ikke mindst vores Rex...
    En hyggetrold ved navn Perle... (dalmatiner rex) som gerne snart skulle lave et fint kuld unger smiley hovedsageligt til kød smiley


Kommentér på:
Hvorfor avler i det i gør :)

Annonce