{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.710 visninger | Oprettet:

Kanin - 6/8 uger {{forumTopicSubject}}

Snakkede med en dyrhandler en dag som sagde at hans dyrlæge havde sagt go for at han fik unger når de var 6 uger. Sagde at jeg mente altså loven forskrev at de skulle være 8 uger inden salg og der havde jeg altid solgt mine.
Han svarede at dyrlægen havde sagt at i naturen ville de aligevel være vendet fra da mor havde fået et nyt kuld.
Men loven siger da 8 uger inden salg ik???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin - 6/8 uger
  • #1   8. apr 2012 Tror ikke at det er en lov at de skal være 8 uger. Dog er det bedst for ungen, da den først er klar der. Men jeg husker ingen lov, der siger det. :).

  • #2   8. apr 2012 Der er en lov om at hunde skal minimum være 8 uger
    Og katte 12 uger så tror måske også der er en lov med kaniner smiley


  • #3   8. apr 2012 Der er IKKE en lov ang kaniner smiley har selv haft kontakt med dyrenes beskyttelse ang salg før 8 uger og de har sagt at der er ikke nogen lov for det

  • #4   8. apr 2012 Hmmm....
    Troede at der var en lov ang kanin salg lige som med katte og hunde.


  • #5   8. apr 2012 der er ingen LOV om hvornår kaniner må tages fra.
    Dansk kaninavlerforening ANBEFALER at man ikke sælger dem førend de er så gamle. Det har til gengæld ikke rigtig noget med fravænningen at gøre. De fleste kaninunger er i det store hele fravænnet når de er 6 uger gamle, at man anbefaler at lade dem sidde to uger mere er for at give deres imumforsvar tid til at blive færdigudviklet. De kan tages fra moren når de er 6 uger gamle uden at de på nogen måder tager skade af det.
    Citat http://kaninforum.dk/index.php?topic=3116.15;wap2


  • #6   9. apr 2012 Jeg ved ikke om avlerne/udstillerne i Danmarks Kaninavlerforening (sådan hedder det nu engang) tager unger fra ved 6 uger. Jeg har nu hørt 7 uger, hvor MODEREN så tages fra, så ungerne kan gå nogle uger sammen i dres vante miljø.
    Det er også det, jeg selv gør med mine unger.
    Jeg har set meget små unger på markeder, og ved forespørgsel fået at vide, at de var 5 uger. Min moralæprædiken over for sælgeren prellede desværre HELT af på hende, for hun vidste, at det var fuldt ud forsvarligt at sælge 5 ugers unger, HVAD DET SELVFØLGELIG IKKE ER. Det er heller ikke i orden, at dyrehandler får ungerne meget små og så bare beholder dem ude i baglokalet.
    Det er jo netop bedst for ungerne, at de går i deres vante miljø til de er salgsklare. Der er jo ikke nogen grund til, at de bliver blandet med unger fra flere forskellige steder inden salg og at de skal flyttes en overflødig gang.
    Jeg råder altid kommende kaninkøbere til IKKE at købe på marked og i dyrehandler. Jeg kender flere seriøse avlere under DK, som jeg kan henvise til.

    Hilsen Aase


  • #8   9. apr 2012 Nu skal jeg ikke ud og købe nogen kanin før jeg er kommet af med nogen af dem jeg allerede har ;o)

    Havde blot en diskution med dyrhandleren (en alm høflig diskution) hvornår kanin unger måtte sælges.
    Jeg mente blot at der var en lov lige som for katte og hunde. Men der tog jeg så fejl. At det er op til folks samvitighed hvornår de vil sælge.


  • #9   9. apr 2012 Mine unger bliver ikke taget fra moderen før de er 8 uger

Kommentér på:
Kanin - 6/8 uger

Annonce