{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.304 visninger | Oprettet:

Kanin avl {{forumTopicSubject}}

Hej avler du/i kaniner
Har nogle spørgsmål omkring hvordan man får forskellige racer/farver ud fra avl og hvilke racer/farver skal man bruge til ned stående spørgsmål

1. Hvordan får man en brun Zobel dværgvædder

2. Hvordan får man en s/g japaner kappetegnet

3. Hvordan får man en s/g hollænder

4. Hvordan kan man få en chinchilla/vildtblå dværgvædder, løvehoved og hollænder

5. Hvor mange unger kan er dværgvædder få

6. Hvor mange unger kan en løvehoved få

7. Hvor mange unger kan en hollænder få

8. Hvilke er tammest dværgvædder, løvehoved eller hollænder

9. Hvilke er mest populær dværgvædder, løvehoved eller hollænder

10. Hvilke farver/aftegn er mest populær på følgende racer dværgvædder, løvehoved og hollænder

11. Hvordan får man en havanna wienertegnet

12. Hvordan får man en havanna otter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin avl
  • #2   6. jan 2016 ok

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #3   6. jan 2016 Jo mindre racen er, desto større sandsynlighed er der for, at kuldet bliver mindre.
    Jeg avler selv løvehoveder og har fået 2 unger i to kuld. Det er dog ikke usandsynligt, at de får omkring 5 stk.

    Man kan ikke sige, at der er en race, som er mere tam end andre, da det kommer an på hvor man køber sine dyr fra. Kommer de fra en avler, som har brugt søde og børnevenlige kaniner, så er sandsynligheden også større for, at man får en kanin, som har et godt temperament.
    Der findes aggressive og børnevenlige kaniner i alle racer.

    Hvilken race der er mest populær, vil nok være dværgvædderen.

    De andre spørgsmål kan jeg ikke svare på.


  • #4   6. jan 2016 Den nemmeste måde at få en brun zobel dværgvædder er ved at parre to zobel brune dværgvædder med hinanden.
    Der er ikke sikkert du får dem pænt zobel farvet med tydelige tegninger, de kan nemt blive så mørke at de ser sorte ud.
    Du kan også parre zobel brun med brun siameser.
    Jeg har haft parret en sort (der havde gen for brun zobel) med en zobel brun, det gav en flot brun zobel dværgvædder.
    Har vedhæftet et billede af ham, se billede 2
    Har lige nu en mørk brun zobel han på 6 mdr. tilsalg, han er meget mørk, se billede 1

    Ved de andre farver gælder det samme, du skal parre de de ønskede farver med hinanden, eller kigge på hvad dine avlsdyr bære på. Hvilken farver havde deres forældre og deres forældre. Jo længere tilbage du kan se, jo bedre er det.

    Alle de racer du nævner kan blive gode kælekaniner, igen kig på deres forældre. Vil de gerne snakke og kæle, så vil deres afkom sikkert også.


    profilbillede
  • #5   6. jan 2016 Billede 2, brun zobel dværgvædder

    profilbillede
  • #6   7. jan 2016 3. Hvordan får man en sort/gul hollænder.
    Det gør du ved at købe en fra f.eks. Jørgen Larsen i Horsens, der er landets førende inden for denne variant og hollændere i det hele taget


  • #7   7. jan 2016 Ved du noget om s/g japaner kappetegnet dværgvædder

  • #8   7. jan 2016 Den mest populære farve hos hollændere må være japaner sort/gul smiley

  • #9   7. jan 2016 Jeg er nok den rigtige til at svare på, hvor mange unger en hollænder kan få: De sidste 5 år har jeg ligget med et gennemsnit på 30 til 50 kuld/år - og det har ligget på 6,5 - også selv om jeg en enkelt gang skal regne kuld på 1 eller 2 unger med. I de tidlige 1990'ere var frugtbarhed prioriteret meget højt, og der kunne jeg glæde mig over et gennemsnit på 8 unger/kuld.

Kommentér på:
Kanin avl

Annonce