{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.968 visninger | Oprettet:

Kønsmoden? kanin. {{forumTopicSubject}}

Hej igen.

Jeg har fået af vide at kaniner IKKE er kønsmoden før de er mindst 8 mdr.
Mange siger at de først er det når de er 9 mdr.
Men jeg har også fået af vide at de er det når de er 3-4 mdr.
Jeg kan blive sååå forviret

Men har en hunkanin som jeg gerne vil have til parring.
Hun er snart 6 mdr, og jeg har fået afvide af hun overhoved ikke er kønsmoden.

Det der så er ved det er at hun bygger rede og tror at hun er drægtig.
Og det gør de da ikke hvis de ikke er kønsmoden?

Er de kønsmoden når de bygger rede (skindrægtig)?

Det ville jeg mene.

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kønsmoden? kanin.
  • #2   5. sep 2012 Enten har du eller den person der fortalte dig det misforstået noget.

    Kaniner bliver oftest kønsmodne i en alder af 3-4 mdr. nogle før og andre senere - MEN de bør først få deres første kuld når de er 10 mdr. (helst når de er 1 - 1½ år gamle, efter min mening)
    Nogle synes de må få før, må personligt synes jeg at det er synd - med mindre det er slagte kaniner, som alligevel ikke skal leve ret længe.


  • #3   5. sep 2012 Okay1000 tak:D

  • #4   6. sep 2012 Simes vi satser nu på vores moder dyr skal leve længe, det tager langtid at finde gode dyr.

    Men når det er sagt så bliver de parret op første gang ved 7 mrd, da studier viser, de har nemmer fødsler, og fremover vil få større kuld og er letter at få drægtig. Men hvis du har en ganske alm kanin, synes jeg du skal vente med at parre til den er over et år, og tænke godt over hvorfor du vil det. Du risiker din kanin dør under fødsel, eller kommer tilskade! At du ikke kan komme af med ungerne, og du lige pludselig har 8 ekstra kaniner,har du plads til det?
    Ellers må du give mig en pb så kommer jeg og henter dem når de er 6 mrd, de smager nemlig godt, og du vil blive forbavset over hvor mange der ikke kan komme af med deres unger.
    Bare fordi man kan betyder ikke at man skal


  • #5   6. sep 2012 Hvilke studier? Er det noget man kan se på nettet, i en bog eller lignende? smiley

  • #6   6. sep 2012 Hmm det ved jeg ikke, jeg har får det afvide inde inde på kaninliv slagteforum, der skulle også have stået erfaring og ikke studier, ved ikke lige hvorfor den har ændret det ( skriver fra en iPad )

Kommentér på:
Kønsmoden? kanin.

Annonce