{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.287 visninger | Oprettet:

Hvorfor har i kanin? :) {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften
Hvorfor har i kanin ? smiley
Hvad er der sjovt ved dem? smiley
Hvad kan man gøre så de er sjove at have? smiley

Jeg spøger af ren nysgerrighed jeg her intet imod kaniner smiley

De gange jeg har haft kanin blev jeg trætte af dem og jeg syndes de er kedelige
Det er også nogen år siden jeg har haft smiley

Men jeg vil godt lære lidt om dem jeg ved ik så meget om kaniner så om det kan være der for jeg syndes de er kedelige


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor har i kanin? :)
  • #1   8. sep 2014 Fordi det er et hyggeligt dyr, der er stor nok til et barn kan tage sig af det uden at være ved at mase det.

    Det er tilladt at have i de fleste boligforeninger, fordi det er et burdyr.

    Det larmer ikke som marsvin gør.


  • #2   8. sep 2014 Kaniner er et dejligt dyr, som lige som en katte, gerne vil putte, nusses med, leger også meget smiley
    Hvis man giver dem masser af plads, så er der også meget mere gang i dem..
    Og man kan jo give dem gravekasser, legetøj, tunneler etc.. En kanin er ikke bare en kanin smiley


    PS nej en kanin er ikke et bur dyr, det har faktisk bedst af at være fri..


    profilbillede
  • #3   8. sep 2014 DK Bjørnholt - Det er et dyr man har i bur, derfor er det et burdyr i følge reglerne i en boligforening

  • #4   8. sep 2014 Ingen af mine kaniner er i bur.. Og guskelov er folk begyndt at bruger bur mindre og mindre til deres kaniner.. frikanin.dk

    Her ser du at en kanin i virkeligheden ikke skal leve i et bur, bare os mennesker der begynde på det for mange mange år siden.. Men de burde rende løs rundt eller have en stor løbegård: http://www.kaninhaandbogen.dk/kaniner-som-kaeledyr/kaninbure/10-ar-i-bur/


  • #5   8. sep 2014 Det er så ikke alle steder man må lade den rende frit (Min har bur, som han bruger, men kan løbe i stuen hvis han lyster)

  • #6   8. sep 2014 Hvis vi skal holde dyr som de lever i virkeligheden, så lad os da lukke alle fugle, katte, hunde, heste, køer osv ud smiley

    Det er heldigvis ulovligt at gøre det..


  • #7   8. sep 2014 Der er intet galt i at have kaniner i bur, så længe de har aktiviteter og får lov til at komme ud og fræse rundt i en løbegård, stue e.l.
    Jeg har 18 kaniner, hvis de alle skulle rende frit rundt havde jeg sgutte meget plads tilbage OG jeg ville ende ud med hundredevis af indavlede unger, og det vil jeg ikke. Mine kaniner kommer ud enkeltvis da jeg desværre lige nu kun har en enkelt løbegård, men de er ude mellem 3-5 timer, gerne mere, om dagen, og så er det næste kanins tur.

    Tilbage til TS' forum:

    Jeg har kanin fordi jeg synes det er utrolig hyggeligt at gå og pussenusse om dem, snakke med dem, se dem løbe rundt i løbegården og hygge sig og bare det at se hver enkelt kanins personlighed udfolde sig. Det synes jeg er helt fantastisk.
    Mine kaniner (og andre dyr) er min terapi og mit frirum, det er dem jeg går ud til når jeg har skændtes med mine forældre, har haft en dårlig dag eller andet, de skælder mig ikke ud, de 'lytter' til hvad jeg siger og ser bare på mig med de der store rare øjne.
    Dérfor har jeg kaniner. Fordi de hjælper mig til en bedre hverdag.


  • #9   8. sep 2014 Jeg synes kaniner er fantastiske, søde og rigtig flotte dyr. De er hyggelige at have og hver enkelt har masser af personlighed smiley

  • #10   8. sep 2014 Jeg syndes også de er så flotte og jeg vil godt have en igen men jeg er så bange for jeg mister lysten igen sidst jeg hade en var jeg nok 9 og jeg er 13 nu smiley

  • #11   8. sep 2014 Jeg havde også en kanin da jeg var ca. din alder, og jeg mistede utrolig hurtigt interessen for ham så han blev givet tilbage til ham jeg fik ham af.

    Nu er jeg 18 og har haft kaniner i lidt over 3 år. Jo nogle dage er lysten der da ikke helt, hvis man er syg eller det er møg koldt og skal ud og passe de 8 der står udenfor.
    Men så må man bare sige til sig selv, dyrene her regner altså med at du kommer og giver dem mad og vand og en dejlig ny seng, og det får altså en ud af sengen og ud og passer de små dyr.

    Det er virkelig et dejligt frirum at have når man kommer hjem fra en laaaang skoledag eller bare skal have fred og ro, så gå ud og fylde vand i skåle/flasker, give mad og hø og tage en af dem op i sine arme og bare stå og nusse den. Det er så befriende!


  • #12   8. sep 2014 Det startede egentligt med at jeg flyttede på kollegium og ikke kunne have kat, som jeg var vant til. Så tænkte jeg, jeg ville prøve med en kanin og jeg har været solgt til stang-kanin lige siden.

    Hvorfor? Fordi kaniner kan blive utroligt tamme, ligesom katte, så de er gode kramme-kæledyr og de er ofte ret fjollede og løber rundt og laver glædeshop. Og så er de bare super søde, når de smider sig og bare ser tilfredse ud med livet smiley Og så kræver de ikke så meget pasning som fx en hund. Fx kan de sagtens være alene hjemme i en weekenden. Og så må man bare leve med at de er lidt destruktive haha, det er der sgu mange slags dyr der er på den ene eller anden måde smiley

    Hvem ville ikke elske disse to: smiley


    profilbillede
  • #13   8. sep 2014 Alene en weekend? Nej det kan de ikke, det er imod loven.. Dyr SKAL tilses 1 gang om dagen

  • #15   8. sep 2014 Muligvis, men jeg kan absolut ikke se at det skulle gøre nogen skade. Og hvis du mener, det er så forfærdeligt at mine dyr er alene hjemme i weekender engang imellem, så melder du mig da bare smiley Som du kan se på fotoet, lider mine dyr ingen nød. De er fritgående i min og min kærestes 70m2 lejlighed, så de lufter sig selv, og så længe de har mad og vand, så er der skam ingen der tager nogen skade af det.


  • #16   8. sep 2014 Derfor er det stadig imod dyreværnsloven.. Bare fordi DU ikke gider overholde loven betyder det ikke du skal anbefalde andre til at gøre det samme

  • #17   8. sep 2014 Jeg har ikke anbefalet nogen noget. Vi blev spurgt om hvorfor vi kunne lide kaniner. Og det svarede jeg på.
    Og lad os nu stoppe med at kommentere på en masse irrelevant i dette emne. Hvis du vil diskutere noget, der ikke er relevant for emnet, så send mig en pb, så kan vi tale om det der smiley


  • #18   8. sep 2014 Du skriver de sagtens kan være alene en weekend, somom det er en god ting at gøre..

    Det er det bestemt ikke.. Jeg diskutere ikke, jeg informere dig om den lovgivning der er.. Jeg har intet sagt om hvordan dine kaniner har det..


  • #19   8. sep 2014 Jeg skriver en pb til dig. Så kan vi tage den her. Gider ikke ødelægge andres emner med en masse spam.

  • #20   8. sep 2014 Spam? ej det er så ikke spam...

  • #21   8. sep 2014 Jeg har haft kaniner i rigtig lang tid, jeg syndes det er et rigtigt sjovt dyr med masser personlighed. Så kan man også lære dem en masse ting smiley smiley

  • #23   9. sep 2014 Jeg fik min første kanin som 4-årig, som var mine forældres valg. Min fætter og kusines kaniner havde fået unger, så min bror og jeg fik en hver. Mine forældre havde ansvaret for pasning mv. men i takt med jeg blev ældre fik jeg mere og mere interesse og varetog flere opgaver uden deres hjælp. Jeg har haft kanin uafbrudt siden. Jeg synes, det er sådan et dejligt dyr. Folk, der mener at kaniner er kedelige, har ikke haft tålmodighed nok med kaniner eller ikke set dem være kaniner, for de er alt andet end kedelige. Mine er ganske kloge, de er alle 8 søde og rare og jeg skal aldrig frygte for at blive bidt! Og nu bor jeg så i lejlighed og der er kaninerne ideelle at holde, fordi de ikke larmer og generer naboer, de kan holdes på mindre plads end kat og hund, men har selvfølgelig stadig brug for motion og bevægelse, og så er de nemme at have med rundt. Jeg rejser af og til til Jylland for at besøge min familie, hvor jeg da bare tager dem med i toget, uden problemer smiley

    Det triste ved kaninerne er, at nole folk ofte misforstår dyret fuldstændig, holder dem på unaturlige måder, fodrer forkert (alt alt for stort et problem blandt kælekaniner!) og avler på alt der kan avles på uden at tænke på temperament, gener eller sundhed.


  • #24   9. sep 2014 Sacha: "Jeg har 18 kaniner, ... Mine kaniner kommer ud enkeltvis da jeg desværre lige nu kun har en enkelt løbegård, men de er ude mellem 3-5 timer, gerne mere, om dagen, og så er det næste kanins tur."

    Hvor mange timer har du i døgnet ?? :S


  • #25   9. sep 2014 Veo - Nok til at de kan være ude nogle timer + jeg har aktivitet til dem i burene så de ikke keder sig + fri adgang til hø.

    - Kan godt se jeg har formuleret det forkert, det jeg mener er at der er 2-3 kaniner der kommer ud om mandagen f.eks. og de andre ud om tirsdagen. 8 af mine kaniner går ude med fri adgang til løbegård, og jeg har så 10 kaniner til at stå inde hvor 5 af dem stadig er unger der går med deres mor.


  • #26   9. sep 2014 Men én løbegård og 18 kaniner, hvor hvor de hver er ude på skift minimum 3 timer om dagen, så skal du bruge 54 timer i døgnet?

  • #27   9. sep 2014 Jeg har lige tilføjet noget da jeg godt kunne se jeg havde glemt at forklare ordentligt.

  • #28   9. sep 2014 Hov nåede ikke lige at se det sidste: Så dine kaniner kommer altså ikke ud hver dag.

  • #29   9. sep 2014 Nej de kommer ikke ud ud hver dag.Men de har aktivitet i deres bur, fri adgang til hø og så kommer de ud og løbe og strække sig på skift enten i løbegård eller i stue/andet rum

  • #30   9. sep 2014 En kanin er ikke bare et ''dyr'' det kan være ens bedsteven smiley Man kan skabe et rigtig godt forhold til sådan en basse smiley
    Man kan putte, lave tricks og springe med dem smiley



Kommentér på:
Hvorfor har i kanin? :)

Annonce