{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Hvorfor har i dyr? {{forumTopicSubject}}

God aften GG smiley

Jeg har lige lavet et emne inde på Hestegalleri.dk om hvad folk vil med deres ridning osv osv...

Og så ville jeg da også lige høre, hvad i vil med jeres gnaver, for eksempel vil du gerne udstille dine hamstere, eller have kaninen der slog verdens rekorden i Længde og højde hop ;)?
Og hvorfor har i over hovedt dyr?
Udstiller i? Syntes i bare de er søde, og syntes det er hyggeligt at have et sødt ligge pels dyr i et bur? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor har i dyr?
  • #1   10. sep 2012 har mine marsvin fordi ingen andre gad have dem og jeg mener alle dyr har ret til et godt liv.

  • #2   10. sep 2012 jeg har kaniner for hyggens og fordi kaninkød ikke er til at opdrive til ordenlig penge

  • #3   10. sep 2012 Jeg har min kat, fordi jeg altid har været vild med min mosters katte, så hun lovede mig en kat den dag jeg blev 10 smiley fik den så året før, og har haft hende siden smiley

    Mine hamstere fordi jeg synes de er søde, og der er lidt liv i huset, og de er super dejlig at hygge og nusse med smiley


  • #4   10. sep 2012 Har bare altid haft dyr omkring mig, og tja... nu kan jeg ikke leve uden smiley De er både min hobby, men også min kæledyr, aner ikke hvad jeg skulle få min tid til at gå med hvis jeg ikke havde dem xD

  • #7   10. sep 2012 Jeg har kaniner til slagt. Men dog også den belgiske hare til forhåbentlig udstilling. og så lidt hygge kaniner til mine piger.
    Men primært er kaninerne kommet i stalden fordig de smager godt og fordig det bedste kød er det hvor man ved at dyret har haft det godt smiley


  • #8   10. sep 2012 Fordi jeg ikke kan leve uden dyr<3

  • #9   10. sep 2012 Fordi jeg føler at jeg kan give dem hvad de har brug for. smiley

    Derudover et citat fra min hjemmeside:
    Grunden til at jeg har valgt de dyrearter og racer jeg har haft og har nu, er fordi jeg gerne vil lære mere om denne art eller race. Jeg har dem primært for at lære om deres pasning, pleje og adfærd - så jeg senere hen kan formidle om dem.
    Mine dyr er hobbydyr. Jeg sidder ikke og kæler med dem hele dagen, de bliver taget ud af buret når de skal motionere, tjekkes for sygdomme og vises frem til interesserede personer. Dog "snakker" jeg med dem under fodring og rengøring af bure, men dem der står for kæleriet er primært mine forældre.
    Mine forældre mener nemlig at dyrene skal kæles med så ofte som muligt, men det er som sådan ikke et behov mine dyr har. Det hjælper dog på den måde at jeg har nogle tillidsfulde og håndvante dyr.

    Og det med håndtering gælder ikke mine hamsterunger - de bliver håndteret ofte for at vi kan få nogle gode kæledyrs hamstere.

    Men observering er hvad jeg "bruger" mine dyr mest til. Kan simpelthen sidde i en hel dag og kigge på deguerne eller kaninerne. SÅ spændende, synes jeg. smiley


  • #10   10. sep 2012 Og ja, så kan man jo kun blive glad når ens dyr er tilfredse, ikke sandt? smiley

  • #11   10. sep 2012 Helt klart Simse :-)!!


    Har lige læst alle jeres indlæg, og det lyder som om at dyrene bare glæder jer alle sammen smiley

    Ja det lyder nok lidt mærkeligt det med at dyrene glæder jer, jeg er syg og min hjerne kunne ikke lige slynge noget bedre ud ;)!!


  • #12   10. sep 2012 Dyr er en integreret del af mit liv, som er lige så vigtig for mig, som den ilt jeg indånder. Jeg kan simpelthen ikke leve uden dyr!! smiley

    Jeg elsker at stræbe efter hele tiden at give mine dyr det allerbedste og se dem trives, mærke deres hengivenhed, nusse deres bløde pels, iagttage deres adfærd overfor hinanden osv.


  • #13   10. sep 2012 jeg har mine dyr fordi jeg er mere til at blive underholdt af dyr end af mennesker.. jeg er bare totalt dyremenneske.. og har mine hunde fordi de er mine babyer.. smiley Og kan ikk undvære en hund.. har Pinkie fordi hun var så lækker at jeg ikk ku stå for hende.. har to fugle og to heste oss. bare fordi jeg har brug for dem i mit liv.!

  • #14   10. sep 2012 Dyrene er en del af mit liv og jeg havde en gård fyldt med div dyr hvis jeg havde råd.
    Hesten (har og ikke en pt) giver mig luft og kærlighed og mulighed for at klare tankerne. Katten er min bamse der giver kærlighed. Hunden er en man kan tage med ud på tur som feks i skoven eller stranden osv... Kaninerne hmm... tja de er vel også en form for bamser der er dejlige bløde. smiley


  • #15   10. sep 2012 Til at starte med fordi jeg forelskede mig i chinchillaer.
    Nu fordi jeg er bidt af en gal chinchilla, og jeg har nogle mål med avl og at få info ud.

    Jeg er mest interesseret i dyr der stadig har en hel del af deres naturlige adfærd tilbage. Der er noget tiltrækkende ved at have noget naturligt der hjemme, man kan observerer privat.


  • #16   10. sep 2012 Jeg har 2 katte, 1 norsk skovkat og en Maine Coon. og 15 kaniner, on/off med kuld. Jeg har dem for min egen skyd.
    Jeg startede med at have dyr i mit liv da jeg var lille, fordi jeg desværre altid har haft det svært med at knytte mig til andre mennesker, og fandt det mere tillidsvækkende at have med dyr at gøre.


  • #17   10. sep 2012 Med det sagt, så er jeg jo levet voksen og nu er mine dyr en hoppy og selvfølgelig familiemedlem.

  • #18   11. sep 2012 Jeg har hund, fordi jeg er vokset op med hunde smiley & kan ikke leve uden min trofaste ven smiley
    Mine marsvin har jeg fordi de giver mig noget, som ingen andre dyr kan smiley & det samme med hunden smiley
    Hesten har jeg, fordi jeg altid har drømt at have en hest, men også det unikke bånd der følger rytter & hest.
    Har alle mine dyr på hyggeplan & de er mine børn smiley
    Kunne aldrig leve uden dyr, de giver bare noget mennesker ikke kan, og de er der ligemeget hvad.. smiley


  • #19   11. sep 2012 Hunden har vi fordi min svoger bliver rolig og glemmer sin sygdomm når hun er der, derfor blev den også boende hos ham da vi flyttede hjemmefra.. Hamsterne fik vi af vores kammerat fordi jeg ønskede mig nogle.. Kæresten vil gerne have mus, men det havde ikke min interesse så vi fik ørkenrotterne i stedet..

    Vi elsker at bare sidde og kigge på dem lege i deres bur. Vi har lavet et skabsbur til dem hvor det er rigtig nemt at kigge ind eller åbne op og nusse med dem.. Nogle er nemmere at gøre tamme end andre har vi konstateret, Bølle og Snebold er meget tamme, i sær Bølle.. Tulle var også rigtig tam og et rigtig hygge hamster.. Vores nyeste hamster Trille vil ikke røres ved, men hun er ikke bange for os hun spiser fra vores hånd..
    Ørkenrotterne kan vi heller ikke tage op..

    Men altså dyrerne gør os glade, og når vi har haft en dårlig dag eller er lidt triste, så snakker vi med vores dyr..


  • Lotte
    Lotte Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 4 Følgere: 4 Svar: 3
    #20   11. sep 2012 Jeg synes alle dyr er søde. Derfor holder jeg dyr smiley

    profilbillede
  • #22   10. jan 2013 Jeg har: kaniner, rotter, fugl, hund og pony.

    Kaniner: Fordi jeg fik en kanin i fødselsdagsgave efter mange års plagen. Har kaniner fordi jeg elsker dyret, kan godt lide at sidde og hygge med kaninen, have den i snor osv., og så bruger jeg dem til avl og kæl :). Skal også snart til udstilling med i hvert fald en.

    Rotter: Har jeg, fordi jeg lige pludselig fik trang til en ny art, så lidt et impulskøb. Men jeg har ikke fortrudt, og venter på at jeg kan få 3 nye hjem :p. En gang rotter, altid rotter.

    Fugl: Igen, et impulskøb. Så et program på animal planet, om folk der lærte sine fugle tricks. Og det så da super sjovt ud! Forsøgte/forsøger lidt med Saphira, men er gået i stå.. Fortryder kun, at jeg købte en hun og ikke en han for hold kæft hun er arrig til tider!

    Hund: Deler jeg med mutti og fatti :p. Har haft hund siden jeg var heeeelt lille :).

    Pony: Min helt store hobby! Jeg elsker heste, og har altid drømt om at blive stor springrytter. Dog er min en pony på 134,5, og hun er bidløs. Men, min ridelærer siger der er blevet lavet ny regel om, at man som voksenrytter (16+) må starte pony, så længe det ser harmonisk ud! (Hurra for jeg kun er 162) Så nu skal jeg træne n_n.


  • #23   10. jan 2013 For at give mig tryghed og selskab

  • #24   10. jan 2013 Dyrene er min ''medicin''. De giver mig en form for tryghed for ikke at snakke om alt den kærlighed man overhovedet kunne bede om. De betyder alt for mig. Jeg kunne ganske enkelt ikke fungere uden. Derfor har jeg dyr, og derfor gør jeg også alt jeg kan for at de har det så godt som de overhovedet kan have det, for jeg føler et behov for at give dem noget tilbage for alt det de giver mig.

  • #26   1. mar 2013 Dyr er ikke min Hobby
    De er en del af min Livstil smiley

    Jeg har kaniner, (forstå mig ret) for at få tiden til at gå. Før sad jeg på mit væresle og så tv og spillede computer og var doven. Nu er jeg ude i frisk luft mindst en time om dagen, er blevet mere aktiv, glad, bliver naturlig træt osv.
    Så er det også rart at have nogle at snakke med når man er nede. Der er altid et eller andet man kan lave med dem (Gøre rent, muge ud, hygge, børste osv.)

    Jeg regner med at kunne bruge nogle af dem på hop, avl og slagt smiley


Kommentér på:
Hvorfor har i dyr?

Annonce