{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Aggresiv kanin - hjælp? {{forumTopicSubject}}

ja jeg har dennne kanin på 1 år. han er blevet rigtig meget aggresiv, han har været det i omkring 3 måneder nu, men det bliver være og være.
han er kun aggresiv inde i buret, udenfor buret er han super sød. det er sådan at jeg slet ikke kan få ham ud af buret,altså hvis jeg stikker hånden ind til ham farer han hen mod den og truer virkelig meget altså han "knurer" sådan af den, og har bidt. jeg er blevet rigtig bange for ham, og prøver tit at få ham ud men opgiver fordi han er så sur. jeg ved simpelt ikke hvad jeg skal gøre, vi har tænkt på aflivning, men jeg er bare så glad for ham år han er ude af buret. men jeg kan jo ikke få ham ud aå det er bare et problem.
jeg syntes at det begyndte at komme da han og hans bror blev taget fra hindanden,(bror solt) men det er ikke sikkkert det er det. tror også måske det kan være fordi han har for meget energi? fordi ha´m og hans bror gik i en hesteboks men nu går han bare i et normalt kaninbur....

kan i evt give tips eller råd til hvad jeg kan gøre?

håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggresiv kanin - hjælp?
  • #2   1. feb 2012 nu er det sådan et bur hvor man tager kaninen ud af siden. smiley men eg stikker hånden ind og bare i det jeg åbne lågen kommer han farende

  • #3   1. feb 2012 Når jeg har et marsvin (Ved godt kaniner og marsvin ikke kan sammenlignes men ved at afhjælpe aggresivitet kan det skam godt) Som er agressivt, tager jeg en hårbørste (Helst rund - Eller andet) og nærmer forsigtigt hårbørsten mod kaninen/marsvinet. Angriber kaninen/marsvinet giver jeg det et puf med hårbørsten så den bliver en smule forskrækket.. - Gentag processen angriber den igen giv den et puf.. Når den ikke angriber mere begynder du at røre den over ryggen med hårbørsten - Ligesom vis du ville tage den op, træn lidt med den indtil den er holdt helt op.. smiley Held og lykke, og husk! Tålmodighed er en fryd smiley

  • #5   1. feb 2012 hende med de bedste marsvin. : vil da give det en chance smiley

  • #6   1. feb 2012 Edita Rimkute | Rim's Kaniner | DK-Medlem| .: vil prøve det. smiley

  • #7   1. feb 2012 Jeg ville ALDRIG bruge den metode, som "Hende med de bedste marsvin" foreslår. Du stresser kaninen endnu mere end den er i forvejen, og jeg synes ærlig talt ikke at det er i orden at straffe kaninen pga. hormoner som den ikke selv er skyld i!

    En kanin der er buraggressiv angriber i buret pga. hormoner der suser rundt i kroppen på den. Tidspunktet hvor han blev aggressiv passer rimelig godt med at han blev kønsmoden, og derved begyndte at have en masse hormoner, som kommer til udtryk ved at han vælger at forsvare sit bur. En buraggressiv kanin er ofte meget svær at ændre, ofte handler det om at man skal have meget faste vaner omkring kaninen, f.eks. at maden hældes ind igennem trådnettet så kaninen ikke føler sig truet når du skal fodre den. Nu skriver du at han har gået sammen med sin bror, er han neutraliseret? Bortset fra det giver det fin mening at han først er begyndt at angribe efter han er flyttet i bur, både fordi at han nu har et fast hjem som du trænger ind på, men også fordi at han ikke går med sin bror mere. Er han inde- eller udekanin?


  • #10   1. feb 2012 Hov undskyld så smiley Jeg bruger bare den træning med marsvin.. - Undskyld igen.. Troede virkeligt man kunne sammenligne men så lærte man da noget nyt ? smiley

  • #11   1. feb 2012 Generelt går jeg ikke ind for at straffe negativ adfærd hos dyr, men belønne det positive - uanset hvilken art der er tale om.

  • #12   1. feb 2012 lykkeline: nå okay smiley han er ude kanin smiley hvad mener du med neutraliseret?

  • #13   1. feb 2012 maja: ikke helt men han kan nok godt få et større bur. smiley har selv tænkt på det..

  • #14   1. feb 2012 Det kaldes negativ forstærkning, og det er ikke noget jeg anbefaler - slet ikke.

    Som de andre siger, så er mange kaniner sådan - det er deres natur. Jeg har selv haft en hermelin der fløj i hånden på os, hvis ikke vi nåede at nusse hende i panden. Så blev hun lidt roligere.


  • #15   1. feb 2012 Det er vel naturligt for kaninen at passe på sit territorium, uanset hvem/hvad der nærmer sig. Mange kaniner lært at acceptere andre dyr og mennesker på deres territorium, mens andre ikke kan acceptere det.
    Jeg ser det ikke som at være aggeressiv, "bare" territoriel.

    Men det kan der selvfølgelig være delte meninger om. smiley


  • #16   1. feb 2012 ok smiley

  • #17   1. feb 2012 Hej Charlotte. Jeg har også en kanin, der er bur-teritorial. Jeg har fået et råd, som virkelig har hjulpet mig meget. Når jeg skal fodre , tager jeg et brædt (ca. 10 cm bredt og 2 cm. tykt). Det lægger jeg lige så forsigtigt hen over hans hoved, og han lægger sig bare stille ned, og jeg kan fodre og give hø og tage vand væk. Jeg bruger samme metode, når jeg nskal have ham ud. Brædtet hen over hans hoved, og så tager jeg et "gaffelgreb" i nakken med den anden hånd. Så lægger jeg brædtet og tager ham under maven og løfter ham ud. Siden jeg har benyttet denne metode, har han ikke bidt mig overhovedet. Når så først han er ude i sin transportkasse eller på gåtur, er der ikke nogle aggressioner mere.

    Hilsen Aase


  • #18   1. feb 2012 Jo, det kan du tro.
    Det virker, så jeg har en næsten fredelig kanin.
    Den lider ikke overlast på nogen måde.
    Normalt lægger jeg en hånd hen over hovedet på mine kaniner for at beolige dem, hvis de er kørt op, men det kan man ikke på ham her. Han tager da på ingen måde skade af det. Det går stille og roligt, og jeg skønner, at det er bedre at få kontakt på denne måde, end slet ingen kontakt. Det er jo ikke noget med, at han bliver hakket i nakken med brædtet. Jeg lægger det forsigtigt nned over ham. De andre 11 kaniner i stalden kan jeg godt håndtere på normal vis, men ikke ham her. Når han har haft brædtet over sig, kan jeg endda nusse ham på panden. Hvis ikke jeg benyttede mig af den her metode (som jeg har fået anbefalet af en kanin-dyrlæge med 50 års erfaring) måtte han sygne hen i buret. Nu kan jeg tage ham ud, og aktivere ham uden for buret..
    Hilsen Aase


  • #19   2. feb 2012 Aase: det vil jeg da prøve:D

  • #20   2. feb 2012 Der er ikke nogen grund til at fylde Charlottes tråd op med vores diskussion.
    Jeg har en kanin, jeg kan omgås nu, og det var det råd, jeg ville give videre.
    Slut herfra.
    Hilsen Aase


  • #24   3. feb 2012 Hun mener, hvor har du den viden fra?

    Man siger at man først bruger kaninerne i avl, når de er 1 år, for det er der man kan være mest sikker på deres endelige temperament - det betyder jo ikke at de fuldstændig ændre sig, når de bliver 1 år.


  • #26   3. feb 2012 Jeg oprettede ikke emnet for diskusion smiley

  • #28   3. feb 2012 Sidsel A, Maja mener jo netop at det ikke er normalt, så selvfølgelig protosterer hun når du skriver det er.
    Ingen af mine kaniner har ændret sig, da de blev ca. 1 år, så jeg kan heller ikke forstå, at du mener det er så normalt.


  • #30   3. feb 2012 Sidsel - kaniner fra gode linjer der bliver behandlet ordentligt ændrer sig sjældent.

Kommentér på:
Aggresiv kanin - hjælp?

Annonce