{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

sara B
sara B
Tilmeldt:
14. sep 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

aggresiv kanin {{forumTopicSubject}}

Hej
jeg fik min kanin i februar måned og kælede med ham der hver dag flere gange om dagen i en periode på nogle måneder. han nåede aldrig at blive helt glad for det. derefter havde jeg ikke rigtig tid, hvilket er meget synd for ham! Og jeg snakkede ikke med ham i nogle måneder. nu er der så ca gået to måneder hvor jeg har snakket med ham. da jeg begyndte igen gryntede han tit af mig og var meget bange, men han blev mindre og mindre bange og gryntede ikke. nu er han tilgængæld bare blevet aggresiv og hyper. han bider og angriber i buret. og når han er i sin løbegård som lige nu står inde bider han meget aggresivt i tæppet. han går nærmest i trance når han gør det. plus han skubber til løbegården og løfter siderne op. han er ikke kastreret og han er fra december måned.
hvad skal jeg gøre? Ville det hjælpe at få ham kastreret?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aggresiv kanin
  • sara B
    sara B Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #2   14. sep 2014 Han har meget legetøj og jeg har ham ude hver dag. Nogen gange kun i løbegård og andre gange sele eller kæle eller både kæle og løbegård.

  • #3   14. sep 2014 Min ene han mindede ret meget om det du beskriver! Han fik nogle bamser og de fleste af dem "døde" ret hurtigt men em fik lov at overleve og det er bare hans bedste ven og nu er han en af de sødeste kaniner! smiley
    Om det kan hjælpe på din ved jeg ik men jeg har selv god erfaring med bamser til mine kaniner smiley


  • sara B
    sara B Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #4   14. sep 2014 Det kan nok godt være. der hvor jeg fik ham fra gik han også sammen med mange andre kaniner smiley det må lige prøves. Tak.
    Hvad med kastration? Er det en god ide?


  • #5   14. sep 2014 Kastration er bestemt en god idé! Tamkaniner er ikke drevet af en "parringstid", men vil derimod formere sig hele tiden. Hvis den ikke har muligheden for det, bliver den seksuelt frustreret, simpelthen fordi den ikke kan udføre det "job" som dens hormoner siger den skal.

    Når du siger han angriber i buret, er det så fordi du rækker hånden ind i buret til ham? Nogle kaniner respekterer at mennesker kommer ind i deres "hjem", mens andre ikke gør. Det er en helt naturlig adfærd at han angriber dig, hvis du stikker armen ind til ham. Det virker ikke til at han har tillid til dig, men mere ser dig som en trussel.

    Her er nogen videoer fra youtube, som er lavet af en kaninkyndig dyrlæge. Dem har jeg haft meget glæde af, og der er også en video om, hvordan man gør sin kanin mindre aggressiv, og hvad du måske kan gøre anderledes, når du vil håndtere ham i hans bur smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=Z-1faBh7DIs&list=PLLALQuK1NDrjnjAFAcbvUg4tmT_jxnjTU

    Dette link er til alle 49 videoer hun har lavet, og nummer 25 er den med at gøre kaninen mindre aggressiv. Hvis han angriber meget, så prøv at ligge dig ned på gulvet ved siden af hans bur, og giv ham de lækreste godbidder når han kommer hen til lågen. På den måde vil han opbygge tillid til dig, og med tiden kan du måske åbne lågen, stikke hånden lidt ind i buret før han får en godbid smiley

    Ellers gå ind og læs på kaninhaandbogen.dk, som er en kanon hjemmeside med et forum hvor der sidder dygtige og kreative kaninejere, som kan svare på mange spørgsmål og give gode råd.

    - og til sidst, som jeg kan se mange andre også har foreslået: legetøj, legetøj og atter legetøj! Kaniner er intelligente dyr, som elsker at få aktiveret hjernen. Jeg bruger rigtig meget hunde intelligens-spil til min kanin, som elsker at bruge tid på at åbne små skuffer mm. for at finde sin godbid. smiley Brug evt. hjemmesiden Pinterest til at finde inspiration til legetøj eller andet til kaniner.

    Jeg håber du finder en løsning på dit problem smiley


  • #7   14. sep 2014 Kan se at linket jeg prøvede at ligge ind ikke virker.

    Skriv "Howcast rabbit" på youtube, så kommer der som det første forslag en videosamling hvor der er 49 videoer i. Det er nummer 25 der omhandler aggressive kaniner


Kommentér på:
aggresiv kanin

Annonce