{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Aggresiv kaninunge {{forumTopicSubject}}

hej gg smiley min kaninunge cherry, er begyndt at angribe mig. jeg sad og aede ham som jeg plejer, og så ligepludselig angreb han min anden hånd og krassede og var lige ved at bide i den. jeg blev mega forskrækket og lod ham være. efter nogen timer prøve jeg og ae ham igen, og han bliver ved med at løbe efter min hånd, og angribe den. Når jeg tager ham op i mine arme, og aer ham, så er der ikke noget galt.. jeg er faktisk ved at blive bange for min egen kanin smiley håber i ved, hvordan man vænner ham af med det, eller stopper det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggresiv kaninunge
  • #2   5. jun 2015 Nogen gange aer jeg ham i buret men ikke så tit, det er mest når han er ude på mit værelse

  • #3   5. jun 2015 han har bare aldrig før angribet mig, han er altid så rolig og nyskerrig

  • #5   5. jun 2015 nej

  • #7   5. jun 2015 Okay, taler lige med min mor om det så kan det være vi kan komme til dyrelæge her i næste uge

  • #9   5. jun 2015 Hvor gammel er han?
    Kommer du oppe fra eller fra siden?


  • #10   5. jun 2015 han er 2 måneder, jeg aer ham når jeg sidder nede på mit gulv

  • #11   6. jun 2015 Jeg ved nu ikke om jeg vil give L ret i, at han bør undersøges af en dyrelæge, hvis han er agressiv. Jeg mener i stedet, at du bør stimulere ham mere (altså underholde ham) Det kan være kedsomhed og derfor bliver han frustreret.

    En anden teori, kan selvfølgelig også være, når han er købt hos en dyrehandler, man ved aldrig hvad man får, og du ved ikke hans baggrund. Hvis han måske har haft dårlige oplevelser med mennesker da han var helt lille, kan det være det.

    Sidste teori. Han er nok ved at komme i 'teenage' alderen og derfor prøver dig af. Lad ham IKKE angribe dig. Du skal ikke straffe ham, hvis han gør det. Men forsøg alt hvad du kan, ikke at skabe den situation igen. Enten når du kæler ham, så giv ham noget 'slik' han godt kan lide, så han husker kæleri som noget godt.

    Håber mit svar hjalp lidt.


  • #13   7. jun 2015 Dyrelæge behandler skader - ikke adfærd. Jeg mener klart at det må ligge psykisk og ikke fysisk. :o)

  • #15   7. jun 2015 Hvis han angriber, når du vil tage ham op, så læg forsigtigt en hånd hen over hovedet på ham, inden du tager ham op. Derved kan du vise, at det er dig, der bestemmer.
    Dyrlæge mig her og dyrlæge mig dér. Man skal ikke fare til dyrlægen med hvad som helst, og kun hvis den er syg. Spar du de penge og arbejd med ham i stedet.


  • #17   7. jun 2015 Hvis det var smerte, ville den jo nok være lige så aggressiv, når den blev taget op. Jeg tror, at de har noget mere fornuftigt at tage sig til hos dyrlægen, end at ordne problemer via telefon.

  • #18   7. jun 2015 Han er jo ikke så gammel så han prøver jo bare lidt kræfter af, der er en god måde at stoppe det på og det er simpelthen at give ham en god gang skældud 😂 Bonitta bed meget da hun var lidt yngre så hun fik godt med "hunde opdragelse" og nu er hun så færdig med det smiley

  • #20   7. jun 2015 Indavl!? 😂 lad nu vær kaninen er ung og prøver kræfter af, det er jo helt normalt! det der er jo bare direkte åndssvagt at fyre af.... tilfældet kunne da sagtens være smerte men i den alder... jeg tvivler

  • #22   7. jun 2015 Det gør jeg da ikke jeg skriver min viden og holdninger til andre der spørger, at du så er af en anden mening er jo et tilfælde, og at du så bliver ved med at vil ha din vilje mht at din holdninig er rigtig og jeg er sikker på at min er. det har jo intet at gøre med at det er præcis dig jeg er ude efter....

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #23   7. jun 2015 Start helt forfra med den og lav nogle tillidsøvelser. Prøv evt. at fodre den fra hånden.
    Noget der kan hjælpe er, at du lægger hånden ind i buret mens han er der, og så lader du ham komme til dig. Angriber ham, så lad være med at trække hånden til dig. Han bliver nødt til at acceptere, at du også har lov til at være der. Gør det for ondt, hvis han angriber, så tag en handske på.
    Det er vigtigt, at du viser overfor ham, at han ikke er bossen. Selvfølgelig skal han have et helle sted, men det kan ikke nytte noget, at han ikke acceptere, at du også er der. smiley


  • #24   11. jun 2015 Han lyder ligesom min Nico. Nogle uger efter jeg købte ham hos en anerkendt avler som aldrig havde oplevet at hendes kaniner angriber der begyndte han også at angribe mine hænder og fik prædikatet burterritorial.
    Jeg kan kun anbefale at han bliver kastreret så snart testiklerne er faldet på plads. Nico blev kastreret da han var 16 uger og der går omkring 6 uger før hormon niveauet er nede. Det er ulempen ved at købe en dejlig lille kaninunge at man får lov til at opleve deres teenager alder. Det har markant effekt kaninen bliver roligere og han vil heller ikke have den samme tilbøjelighed for at markerer med urin (hvilket du nok ikke har oplevet endnu). Kaniners urin lugter også mindre efter neutralisering (altså kastrering hos hanner og sterilisering hos hunner).
    Min holdning er at hvis man kan mærke at hormonerne rasen påvirker kaninen negativt og man ikke skal bruge dem til avl så skal de neutraliseres. 80 procent af hunkaniner dør af kræft i underlivet, så denne risiko eliminerer man også. Nu er du "heldig" at have en han og en kastration kan fåes fra omkring 800 kr i København (det er sikkert billigere ude på landet:)) hun kaniner koster 2000 kr derfor skrev jeg at du er heldig med en han. For hanner er det et minimalt indgreb med kort narkose tid. Jeg kan stærkt anbefale at du ringer rundt til forskellige dyrlæger for der er markant pris forskel.
    Tilslutter mig også dem som anbefaler stimulering men absolut også vise at du bestemmer så ingen usikre og nervøse hænder omkring ham i denne periode og brug tid på at være sammen med ham. Da min kanin gik efter hånden der hjalp det når jeg sagde en bestemt lyd som ah ah (underligt at skrive nemmere sat sige altså ah ah ligesom når man siger nej og ryster på hovedet. Den lyd reagere Nico nu på også i andre sammenhænge bla da han ville smage om sofaen smagte godt. Det hjælper også som allerede beskrevet at lægge en fast hånd ved nakke/ryg stykket og så evt lyden. Hvis han stopper så skal der roses i lyst stemmeleje. Kaniner er kloge dyr og kan f.eks. klikker trænes ligesom hunde derfor kan du lære din kanin at reagere på kommandoer. Man skal selvfølgelig tænke på sundhed men hvis der er noget han er glad for som godbid, så er det altså effektivt lige at give en godbid eller andet han er glad for og rose hvis du med lyd eller andet kan få ham abstraherer fra at rive/bide. Og ja buret er hans domæne men min holdning er at selvfølgelig må jeg stikke fingrene derind når mad skal gives osv og man skulle også gerne kunne AE kaninen uden at blive angrebet.
    Det er lige netop i denne teenageperiode at folk fortryder deres køb. Dyrehandleren i city 2 har oplevet at kaniner er blevet sat udenfor butikken i en papkassen og min veninde fik en unge retur fordi han ikke var sød mere😩.
    Din kanin kan sagtens blive den roligere dejligste kanin igen.
    Hvis du vælger kastration, så bed dyrlægen om lige at tjekke tænder, når han er i gang, for tandspidser på kindtænderne kan være smertefuldt. Min kanin lider af det og får ordnet tænder hos dyrlægen og jeg kan mærke på ham, når det er ved at være tid fordi han bliver irritabel. Men din kanin er for ung til tandspidser tror jeg, men altid en god ide lige at få tjekket tænder når kaninen nu er lagt i narkose og der er frit udsyn.


  • #25   11. jun 2015 "80 procent af hunkaniner dør af kræft i underlivet, så denne risiko eliminerer man også."
    Vinni R, vil du være så venlig at finde noget dokumentation for det.
    Det er blevet diskuteret her inde så mange gange, og Jer der påstår det, kan sjovt nok aldrig finde dokumentation for det.

    Og jeg har i 15 år, aldrig haft en hun kanin der er død af livmoderkræft. Og det samme siger resten af Danmarks kaninhopper også.


  • #27   11. jun 2015 Sorry to say, men jeg tager ikke den hjemmeside som en troværdig kilde.
    Og slet ikke en undersøgelse fra 1941


  • #29   11. jun 2015 Blandt andet fordi den påstår at hollænderne er i risikogruppe for at få kræft. Skal vi spørger Jørgen Larsen hvor mange kaniner med kræft han har haft i, tja 30 år?
    For det andet, med alle de hun hopkaniner der er 4 +++, så tror jeg slet ikke på det.

    Jeg tror ligeså meget på det, som at jeg får kræft af at spise den dut hvor stilken på en tomat sidder.


  • #31   25. jun 2015 Jørgen med de 100 kaniner obducerer vel ikke samtlige døde kaniner.
    Det er egentlig også bedøvende ligegyldigt hvor mange procent kræft risiko kaniner har for tråden var hvad man kan gøre ved en aggressiv kanin og grunden til at jeg nævnte kræft risikoen var blot at gøre opmærksom på at der en sidegevinst.
    Mange kaniner dør uden man ved hvorfor og blandt dem ligger der formentlig også skyggetal så som gør at man som avler ikke mener at risikoen er så høj.
    Jeg synes at hvis man som ejer er ved at blive bange for sin kanin pga dens adfærd og neutralisering formentlig kan dæmpe denne uønsket opførsel så er det en anbefaling værd.


Kommentér på:
Aggresiv kaninunge

Annonce