{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Chanel N
Chanel N
Tilmeldt:
11. maj 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6

Spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg har et par spørgsmål som jeg håber i gider hjælpe mig med smiley


Skal man tilmelde sig for at komme til en udstilling? Hvis man skal hvor skal man så?
Hvordan skal man gøre kanin klar altså skal børste den mm. ?
Må man have flere kaniner med til udstilling?
Hvor meget koster det at have en kanin med på udstilling?
Hvad SKAL man skrive ind på afkomstattesten?


Kommentarer på:  Spørgsmål
  • Chanel N
    Chanel N Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6
    #1   30. okt 2013 Det er spørgsmål vedr. kaniner smiley

  • #2   30. okt 2013 For det første skal du være medlem af Danmarks Kaninavlerforening, for at melde din kanin til en udstilling. En kanin der skal udstilles skal være raceren, overholde standarden for racen og farven, samt være øretatoveret i begge ører for at måtte udstilles. Kaninen skal ordnes så den ikke har afføring siddende, og derudover skal dens klør klippes inden afgang. Man må have så mange kaniner man ønsker med, så længe de overholder standarden for racen. Det er forskelligt hvad det koster, normalt ca. 35 kr pr. kanin. Du skal ikke have afkomsattest med ved udstilling, til gengæld skal du have et udfyldt bedømmelseskort med.

    Er din kanin ikke øretatoveret eller raceren, kan den udstilles som kælekanin i stedet. Det er forskelligt, om det er påkrævet at man er medlem af DK, hvis man udstiller kælekaniner, det kommer an på udstillingen. Til kæleudstillinger bedømmes der som regel på kaninens sundhedstilstand, om kløerne er klippet og pelsen er holdt, om kaninen virker tam, nysgerrig og som et godt kæledyr, og hvor meget ejeren ved om dyret - bl.a.


  • #3   30. okt 2013 Enig med Lykkeline.

    Må dog lige tilføje, at prisen for at udstille et dyr altså generelt er 50,- og ikke 35,-

    - Der er et gebyr/afgift på ca. 12,- til DK pr. udstillet dyr smiley


  • #4   5. mar 2014 hvad hvis kanin er gul under porterne skal deres fødder så ikke vaske?

Kommentér på:
Spørgsmål

Annonce