{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
320 visninger | Oprettet:

Aktiviter med kanin? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Jeg vil gerne tilbringe noget mere tid sammen med min kanin Eigil, istedet for, at jeg bare sætter ham ud i løbegården, hver morgen, og tager ham ind når det bliver mørkt. Det er en skam, at jeg ikke er så kreativ, og kun får noget tid med ham om aftenen, udover, når vi sjældent, går en tur i selen smiley
Hvad laver i med jeres kaniner, og har i nogle forslag, til at jeg kan komme lidt tættere på min? smiley

På forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktiviter med kanin?
  • #2   21. jul 2013 her er en god side smiley
    (link fjernet)


  • #3   21. jul 2013 Herhjemme træner jeg med alle mine 3. De elsker det. Kaniner er meget intelligente dyr og hvis man husker at aktivere kaninen rent mentalt får man en velafbalanceret og glad kanin.

    Det er dog vigtigt at starte ud med at finde ud af hvad der skal til af motivation for træningen. Herhjemme fungere gulerødder godt til Jerry, hvorimod Jenna kun vil ''arbejde'' for små stykker agurk, og Felix. Han skal have lov at have sin bold som belønning når han træner, for man kan ikke få ham til at arbejde for mad smiley

    Når du har fundet ud af hvad der motivere din kanin, så kan du bruge dette til at træne ham til forskellige tricks. Herhjemme startede jeg ud med at lære dem deres navn, og komme når man kalder, derefter blev de lært at hoppe i buret på kommando. Det er alt sammen ''tricks'' som også kommer mig til gode til daglig når jeg skal have dem ind efter de har været ude at løbe, eller hvis de skulle slippe ud af løbegården eller lign. Derudover findes der jo et hav af tricks man kan arbejde på at lære også smiley

    Bare husk at træningen skal foregå i små omgange, da kaninen ellers mister koncentrationen og begynder at synes det er lidt træls. Jeg plejer at træne med mine 2-3 gange af 15 min. hvor de har min. 1 times pause imellem. Det fungere godt her.

    Det er også vigtigt at være tålmodig i sit arbejde med at træne dem. Ikke alle kaniner lærer lige hurtigt. Jenna var f.eks. rigtig hurtig til at lære at komme når man kaldte og reagere på sit navn, mens de to drenge var lidt længere tid om det.


  • #4   21. jul 2013 Engang gik jeg med ham, hver eneste dag, og her, fik han lov til at gå hvor han ville i selen smiley dette gør jeg også nogle gange, men siden han kun kommer ind om natten, kan det være svært at fange ham i løbegården, eller have lysten til det.. Han er dog ikke sådan, svær at fange, men vil ikke så gerne ind smiley
    Vil tage jeres råd til mig, og prøve mig lidt frem! smiley


Kommentér på:
Aktiviter med kanin?

Annonce