{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  marsvineudstilling
  • #1   15. sep 2011 Det kræver først og fremmest medlemsskab af en klub/forening.
    Jeg kan kun tale ud fra hvis man er medlem af Dansk Marsvineklub - DMK. Der melder man sig ind og så modtager man medlemsbladet hvor indbydelser til udstillinger er i hvorefter man kan melde sig til udstillinger.

    Hvad det kræver - det kræver nogle dyr smiley
    Du kan enten udstille i kæledyr eller racedyr - i kæledyr kan alle dyr udstilles uanset stamtavler, race og lignende. i racedyr skal det selvsagt være racedyr indenfor de racer man kan udstille.

    Der er udstilling i Mørkhøj d. 15/10-11 hvor du evt. kan komme og kigge - se mere her: (link fjernet)
    Der kan du kigge, snakke med en masse søde opdrættere og lignende og på den måde få en hel masse information og lære en masse.

    Har du flere specifikke spørgsmål, så spørg endelig..


  • #2   15. sep 2011 Jeg skal udstille på den Fancy linker til smiley tag ud det er rigtig spændende

  • #4   15. sep 2011 Jeg kan tilføje at man som 1.gangsudstiller i DMK ligeledes får hjælp og vejledning med egen tilkoblede hjælper på udstillingen, så man kan få hjælp til hvad der lige melder sig eller råd og vejledning.
    Men vil som skrevet anbefale dig at komme forbi en udstilling og kigge, snuse, søge råd og information og på den måde suge en hel masse til dig smiley


  • #5   16. sep 2011 Tak for jere svar... Jeg vil bestemt ligge nærmere på det.. Det er godt at høre at det ikke behøver at være racedyr med stamtavler. Jeg har lige købt to små mutter, som jeg bare synes at det kunne være sjovt at komme lidt ud med.

  • #6   16. sep 2011 Stephanie S:

    Der er plads til alle der gerne vil prøve og udstille deres søde små marsvin også selvom de ikke har stamtavler og lign.

    Vi har også på udstillingerne konkurencer for børn under 15 med vægt konkurrence hvor det tungene han og hun marsvin bliver kåret. Og hvor vi også afholder agurke spisning for at se hvilket marsvin som kan spise en skive agurk hurtigst.

    Det er rigtig hyggeligt.

    Og som von Fancy skriver, så kom eventuelt forbi en udstilling for at kigge til at starte med, det kan være meget overvælende at være med første gang hvis ikke lige man har set det an.



  • #7   16. sep 2011 rigtigt mange starter med at udstille i kæledyr, og har man f.ex. et racedyr, og er i tvivl om det er et godt racedyr til udstilling, så kan man osse med fordel starte med at tilmelde i kæledyr, og så på selve udstillingen snakke med de erfarne og få hjælp til de forskellige racers særpræg osv.

    Med kæledyrene, så er en stamtavle egentligt først aktuel, hvis man skal have en titel til dyret - og så kan man snildt stambogsføre det hele i én ombæring, ihvertfald i DMK.


  • #11   18. sep 2011 (link fjernet)

    der er bedømmelser fra kl. 10


  • #12   18. sep 2011 og så er der åbent til det slutter

  • #14   18. sep 2011 Ja der er salgsbure stillet op med dyr tilsalg

  • #17   18. sep 2011 Lene A: Nej det er en anden forening....

  • #18   18. sep 2011 Nej DMF er en anden klub. Tror mest Bling skrev det for at sige man har mulighed for at købe andre dyr på DMF udstilling

  • #21   18. sep 2011 Hvis du bor i nærheden af Mørkhøj er det oplagt at komme forbi der og kigge - om du kigger ved den ene og/eller ved den anden klub er jo ligemeget, det ene udelukker jo heldigvis ikke det andet. smiley

  • #24   19. sep 2011 hvis du var på roskilde iår, så var mange af de dyr på skuet fra arrangørerne af udstillingen i storkøbenhavn.

    Sig ligger så pænt f*kking langt herfra smiley


  • #25   20. sep 2011 Tak igen for jeres input... Jeg skal desværre på arbejde d. 15 okt, ellers var jeg kommet forbi... Det kunne være sjovt at snuse lidt til det... Men jeg holder øje med hvornår der igen er udstillinger omkring KBH.

  • #26   20. sep 2011 vi holder en lille specialudstilling, hvor der kun kommer kæle- og børnedyr, muligvis langhår - første lørdag i december. Kan ikke lige huske adressen, men i gladsaxe-området.

  • #27   20. sep 2011 Hvis du ser på de to hjemmesider vil du kunne se hvor og hvornår der udstilles, Så kig forbi DMK og DMF!

Kommentér på:
marsvineudstilling

Annonce