{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.735 visninger | Oprettet:

Yakira L
Yakira L
Tilmeldt:
1. apr 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Hjælp! Jeg tror mit marsvin har kræft? {{forumTopicSubject}}

Hej alle, jeg er utrolig bekymret for mit ene marsvin. Jeg lagde pludselig mærke til at hun har en underlig bule eller knude under maven sådan på hendes højre side. Det er ikke sådan en bule/knude som sidder ovenpå huden, men det er som om den sidder inde under huden. Jeg prøvede at mærke på den, og hun sagde ikke noget til det. Den er rimelig stor, og hård i det.
Desuden synes jeg at hun er begyndt at være anderledes. Efter hun har spist en gulerød f.eks. så efterlader hun tit store stykker/krummer. Her på det sidste synes jeg at hun tit har afføring på poterne, hvilket hun før i tiden ikke havde. Jeg tror måske der kunne være noget galt med hendes fordøjelses system eller noget lignende, da hun nogle gange også sidder og prutter, hvilket hun heller ikke gjorde før. Jeg har et andet marsvin, hvor ingen af disse problemer forekommer.

Hvis der er nogen som ved hvad der kunne være galt, må i meget gerne skrive!
Mvh. en bekymret marsvin ejer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Jeg tror mit marsvin har kræft?
  • #1   28. nov 2016 det er svært ud fra forklaringen og vide om der er noget galt.

    Så mit råd er opsøg en dyrlæge


  • Yakira L
    Yakira L Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #2   28. nov 2016 Ja altså jeg havde også tænkt at jeg ville opsøge en dyrlæge. Jeg håbede bare at der var nogen som vidste noget.
    Du siger "det er svært ud fra forklaringen" - mener du at der mangler noget info?


  • #3   28. nov 2016 En knude kan være mange ting, så uden at kunne se og mærke den, er det svært at komme med et bud ud fra blot en beskrivelse.

    Jeg vil derfor også anbefale en dyrlæge. Ville nok ikke strække den for længe, hvis der er problemer, marsvin skjuler gerne symptomerne så længe de kan, fordi de er byttedyr og ikke viser svagheder.


  • Yakira L
    Yakira L Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #4   28. nov 2016 Ja det rigtigt. Det tror jeg også jeg vil gøre. Tak for jeres hjælp smiley

  • #5   30. nov 2016 Vores marsvin laver tit confetti ud af gulerødderne, og prutter når de er oppe ☺ Så det bekymrer mig ikke så meget ☺ Knuden kan være en talgknude, der næsten harmløs. Jeg skriver næsten, fordi der kan gå betændelse i og de indimellem skal til dyrlæge og tømmes. De plejer dog (vistnok) ikke at sidde på maven. Så jeg vil råde dig til, at tage til dyrlæge med hende ☺

Kommentér på:
Hjælp! Jeg tror mit marsvin har kræft?

Annonce