{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.268 visninger | Oprettet:

Hjælp mig jeg tror den er ved at dø {{forumTopicSubject}}

Hej GG jeg ville bare hurtigt spørge om nongle ved hvad der er galt med min elskede hamster jeg tror den er ved at dø men har ikke bil og kan på ingen måde komme til dyrelægen og vi kan ikke lide at slå den ihjel selv men selv hvis vi ikke kan redde den er der så nongen der ved hvad der er galt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mig jeg tror den er ved at dø
  • #1   15. aug 2013 Tag en taxa til dyrlægen med det samme.

  • #2   15. aug 2013 Det skulle du nok have tænkt på før du anskaffede dig et dyr.

    Der er ingen, der kan fortælle dig hvad der er galt, kun en dyrlæge der ser den, og bare så du ved det er det imod loven ikke at gøre aflive eller behandle dyret, når den lider - og det gør den tydeligvis, og så er det jo totalt forkert at reagere som du gør - altså at oprette et emne på et forum i stedet for at få den til dyrlæge eller få nogen til at aflive den.


  • Nellie
    Nellie Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #3   15. aug 2013 For mig ligner det at den er død? trækker den overhovedet vejret?

  • #4   15. aug 2013 Inden man anskaffer sig et dyr er det vigtigt at gennemtænke hvad man kan og vil gøre hvis dyret bliver syg, uanset om det er en hund eller hamster!

  • #5   15. aug 2013 hvis ikke du kan komme til dyrlægen så skynd dig at aflive den. Du bliver nød til at bide tænderne sammen og gøre det. det er det mindste du kan gøre for et dyr der har tjent dig og været der for dig.

    Det er bagsiden ved al den hygge vi for ved vores dyr, men vi skylder dem at de kommer herfra ordentligt uden at lide. de har jo ikke valgt os.

    vil ikke lyde hård, men var lige inde og tjekke du er 20 år ikke en lille pige smiley så mener godt jeg kan skrive det direkte.

    hvis den lider må du skynde dig at aflive den.


  • #6   15. aug 2013 Stald Vinter: Jeg tror faktisk at trådstarter er 11 år ( http://www.gnavergalleri.dk/forum/Generel-Diskussion/38745-hjaelp_ved_ikker_hvad_der_er_galt)



  • #7   15. aug 2013 Det er simpelthen for uansvarligt, det dér!
    Du vidste godt at du ikke har nogen bil inden du anskaffede dig et dyr - så tager man da en TAXA, eller lader være med at anskaffe sig dyr!

    Afliv den eller få naboen til det - men den skal og MÅ ikke lide sådan der!


  • #8   15. aug 2013 På hendes profil står der 20... - jeg går efter hvad der står på profilen...

  • #9   15. aug 2013 Hvis det er så svært at komme til dyrlæge, så er det jo smart, at du hos falck kan få et abonnement så de kan køre dig til dyrlægen..


  • #10   15. aug 2013 Jeg gik også efter at hun er/var 20 år - er hun ikke det, er det jo ret dumt at skrive i profilen.

  • #11   15. aug 2013 Tag den med til dyrlæge når i skal afsted med katten. Få dine forældre til at køre dig

  • #12   15. aug 2013 Så må du gå!
    Så tag dit hamster og kat, og kom afsted!


  • #13   15. aug 2013 Det er godt nok for uansvarligt gjort siger jeg bare ...
    Tænk at du som 20 årig ikke er fornuftig nok til at tage en taxa, eller tænke på det med transport FØR du anskaffede dig dyr!


  • #14   15. aug 2013 Typisk GG!

    Svar hende ordenligt.
    Trådstarter, ring til dine forældre, hvis du ikke har den alder, der står på din profil.
    Hvis ikke de kan hjælpe dig, er der noget der hedder en hjælpsom veninde, eller en hjælpsom nabo, der kan køre dig til dyrlægen.


  • #15   15. aug 2013 Julia - Jeg svarede hende sådan set også ordenligt!

  • #16   15. aug 2013 Tror også hun henvender sig til nogle andre, beltane..

  • #17   15. aug 2013 Julia
    Jeg ser ikke nogen som ikke svare hende ordentligt!


  • #18   15. aug 2013 det er helt umuligt for nogen herinde at fortælle dig hvad der er galt med den. selv hvis en dyrlæge så billedet ville det ikke kunne stille en diagnose. Enten må du finde gøre lejlighed, lade naturen gå sin gang eller hjælpe naturen på vej (især hvis den lider).
    held og lykke


  • #19   15. aug 2013 xKrogholm: Hun skal jo ikke vise dyrlægen et billede, men hun skal tage hamsteren (og katten) med til dyrlægen, så han kan til se dem, aflive, stille en diagnose, give behandling.. Hvad de dyr nu har brug for.. Hvis hamster (og katten) lide skal hun ikke bare lade naturen gå sin gang!

  • #20   15. aug 2013 Har de været til dyrlægen?

  • #21   16. aug 2013 det jo præcis det jeg siger Susse? skrev at selv HVIS en dyrlæge så det ville det være umuligt for dem at stille en diagnose.
    OG skrev at hvis den led burde hun få den aflivet ...... hvis hun ikke vil ta den til dyrlægen burde de selv aflive den da det ikke er fair den skal lide. Ved intet om den kat, og har valgt at holde mig til det emne der er herinde.
    Læs dog hvad der står Susse i stedet for at fare op og fortælle præcis det jeg sagde -.-


  • #22   16. aug 2013 Kunne vi måske få at vide hvad der nu er sket?

  • #23   16. aug 2013 Krogholm: du skriver "...selv hvis en dyrlæge så billedet ville det ikke kunne stille en diagnose" her til svare jeg "Hun skal jo ikke vise dyrlægen et billede, men hun skal tage hamsteren (og katten) med til dyrlægen, så han kan til se dem, aflive, stille en diagnose, give behandling.. Hvad de dyr nu har brug for.."

    Du skriver også "Enten må du finde gøre lejlighed, lade naturen gå sin gang" her til svare jeg "Hvis hamster (og katten) lide skal hun ikke bare lade naturen gå sin gang!"
    Også skriver du "eller hjælpe naturen på vej (især hvis den lider)." Her er jeg enig.

    Så jeg kan ikke se hvad det er jeg misforstår! Så må du skrive hvad det er du mener en anden gang hvis du ikke kan tåle at få respons på det du har skrevet.. Og læse din tekst i gennem inden du trykker på "opret indlæg"


  • #24   16. aug 2013 Postet for to timer siden i hendes anden tråd med katten:

    "I må undskylde jeg skrev det med at jeg ikke tvinger og jeg ikke svarede jeg havde bare ikke tid igår da et af min hamstre døde og vi har fået snakket med dyrelægen de sagde det var orm og slet ikke alvorligt vi skal bare give hende orme kur og jeg ved godt jeg måske for dårlige onde kommentarer igen men mine forældre passer deres dyr de er de mest ansvarlige dyreejere men min mor havde jo ret det var ikke alvorligt og hendes opførelse var lige sådan og man kunne se hun ikke havde ondt

    Men tak for (nongle:-D)af jeres svar og undskyld

    Ps.kan godt se at man fremstår ond mod dyr når man ligger to billeder ind af syge dyr men hvis det for jer til at skifte mening har vi altså kanin og 4 hamstre(fordi vi fik unger) og de har det helt!!!! Fint de larmer lige så meget om natten som de skulle gøre:-D Så for sidste gang vi er ikke uansvarlige eller onde mod dyr vi var bare uheldige for den sygdom hamsteren havde sagde dyrelægen den nok ikke kunne redes men kort tid efter døde den :,-( "


  • #25   16. aug 2013 Hvilken sygdom havde hamsteren, hvis dyrlægen er så sikker på at den ikke kunne reddes? Led den ihjel, eller blev den aflivet??

    ... det er ikke onde kommentarer vi skriver. Uanset hvilket forum du befinder dig på, kattegalleri, gnavergalleri, hestegalleri etc. vil man altid tænke på hvad der er bedst for dyret, og det går man ud fra at dyrets ejer også gør. Hvis man så ikke kan tage til dyrlæge med dyret, så man finde alternativer.

    Sådan nogle ting her kan bringe mit pis i kog. Jeg vælger at lade dette være min sidste kommentar i denne tråd, da jeg simpelthen er træt af at folk beder om råd, og så ikke tager imod dem - eller i første omgang tænker sig om, inden de anskaffer sig et dyr.


  • #26   16. aug 2013 skriver jo netop at hun ikke vil kunne få en diagnose udfra et billede? -.- hun ligger et billede ind her som ingen kan give en diagnose ud fra. Skrev præcist det jeg mente, og kan fint tåle responsen, at du vælger at misforstå det er din egen sag.

    Nu står det jo intet om alder og havde det været et gammelt dyr der sov ind ville jeg ikke til at køre det til dyrlægen... ville hellere lade naturen gå sin gang end til at slæbe det hen til et fremmede sted for at den kan ende sine dage der.

    Skrev jo ikke at hvis den lider skal hun bare lade den ligge og dø i smerter vel?
    kan slet ikke se hvad jeg har skrevet forkert, så ingen grund til at kigge det igennem. At du vælger at tolke og læse mellem linjer kan ikke være mit problem.

    UANSET HVAD! så er Hamsteren desværre død, og der er virkelig ingen grund til at fortsætte det her.


  • #27   16. aug 2013 NOGET kan man dog sagtens se på det billede - helt helt klassisk og noget jeg har set for tit smiley

    Diarre.....

    Ubehandlet diarre slår hamstere ihjel på et par dage til syv...og kun i omkring 50/50 af tilfældene kan man faktisk stoppe det!
    Nu er det guldhamster, så wet tail er en mulighed, men det er længe siden man har set et dokumenteret tilfælde herhjemme mig bekendt.
    Selv behandlet diarre kan slå ihjel - især hvis der er en anden årsag til det er opstået, som ikke kan behandles...

    Så den er formentligt død af effekten af diarre (dehydrering som regel) eller af det, som forårsagede diareen


  • #28   16. aug 2013 Uden for emnet men kan se du har rettet din alder i profil. smiley

    Vil bare give et klap for det, det er rigtig godt. Så for du også meget bedre hjælp fremover, ved div emner.

    Held og lykke fremover


  • #29   16. aug 2013 Den ligner en død hamster.

Kommentér på:
Hjælp mig jeg tror den er ved at dø

Annonce