{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

Marsvin, hanner {{forumTopicSubject}}

Hej GG smiley
Jeg har lige et hurtigt spørgsmål.
jet overvejer at købe et han marsvin som har brug for et nyt hjem. Men jeg har to i forvejen. Og vil ikke sætte den nye ned til dem, for de har det så godt sammen, så det vil jeg ikke lave om på.

Her kommer spørgsmålet så: vil jeg kunne have den nye han i et andet bur og så vil det ikke skabe splid?
Dem jeg allerede har ville jo kunne lugte den anden han. Er bare sådan i tvivl smiley

Tak for hjælpen på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin, hanner
  • #1   5. aug 2016 Jeg tror ikke, at den nye ville være så vild med at gå alene:).
    Så ville jeg nok hellere se, om en trio ville fungere, og hvis ikke, ville jeg købe et ekstra marsvin oveni så de var 2x2;)

    Men det afhænger af: hvor gammelt er det nye marsvin?


  • #2   5. aug 2016 Jeg ved godt marsvin er flokdyr, men da jeg var lille havde jeg mange marsvin alene(har haft mange gennem tiden). Og jeg synes det kommer an på hvor meget du er sammen med marsvinet, ejeren er den der styre om marsvinet bliver ensomt. smiley
    Det nye marsvin er 2 år gammelt. Og hende det sælger det gør det fordi det har mistet sin roomate, og hun har ikke tid til det smiley

    Mine marsvin er næsten 1 år gamle smiley


  • #3   5. aug 2016 Har et spørgmål til af ren nysgerrighed smiley
    Hvad hvis jeg havde hun marsvin i et andet bur, så ville hannerne igen kunne lugte dem. Ville det gøre dem, helt vilde, eller kan man det? smiley smiley


  • #4   5. aug 2016 Opmærksomhed fra ejeren kan aldrig erstatte en burven:)

    Mht. til at have hunmarsvin i et andet bur, bliver jeg lidt i tvivl... Hvis hannerne kan lugte dem, vil de måske begynde at "slås" om dem, for at bestemme, hvem der er lederen i "flokken". Der må nok en lidt mere professionel på banen til at svare på det;)

    Men HVIS du køber et ekstra marsvin, så ville den ideelle alder være 1-2 måneder, når den nye er 2 år:)


  • #5   5. aug 2016 Du som ejer kan ikke erstatte den tryghed og nærhed, marsvinet får fra et andet marsvin smiley

    Jeg ville ikke have en hun i et andet bur. Især når hun er i brunst vil de sikkert kunne lugte hende og nok højst sandsynlig begynde at slås.

    Som Signe siger, HVIS du skal have en han, så er det en del mere optimalt at få en, som er 1-2 måneder.

    Der er dog stadig ingen garanti for, at det fungerer. Så kan du få en hun (eller lille han miuligvis) til hver han, du har nu og så putte dem i seperate bure smiley

    Held og lykke med det!


  • #6   5. aug 2016 Du skal ikke regne med at du kan sætte 2 nye hanner ind til 2 der fungere. Der er stor risiko for at du ødelægger hirakiet mellem de 2 der allerede går sammen.

    Så når vi taler hanner så er det mest sikre 2 og 2.

    Og som de andre er inde på er marsvin flokdyr de bør aldrig gå alene og et menneske eller anden art kan aldrig erstattet et andet marsvin


  • #7   5. aug 2016 Som jeg skrev "jeg vil IKKE sætte nogle marsvin ned til dem jeg har i forvejen. Fordi det netop har det så godt sammen!

    Det var ikke for min skyld jeg ville have flere marsvin. Det var fordi der var en der rigtig gerne ville af med sit, fordi hun ikke har tid.
    Så hvis jeg ikke kan give præcis det marvin en nyt godt hjem, skal jeg ikke have nogle. For det var for marsvinets skyld. smiley


  • #8   5. aug 2016 Og dem jeg har allerede skal heller ikke skilles ad for den sags skyld. smiley

  • #9   5. aug 2016 Malene, det må du undskylde. Så har jeg misforstået dig smiley

  • #10   5. aug 2016 Det går jo nok smiley
    Ville bare vide om det kunne lade sig gøre med at have hanner i hver sine bure smiley


  • #11   5. aug 2016 Det kan det egentlig nok.
    Hvis det nye ikke kommer ind til de andre, så er der ingen splid i rangordenen (skal ikke kunne sige, om lugten af den nye han kan gøre noget)
    Vil dog stadig sige, at du så skal anskaffe en hun til det nye. Eller en yngre han. Hvis det bliver en hun, så skal hannen jo selvfølgelig kastreres smiley


  • #12   5. aug 2016 Okay, tak for hjælpen smiley
    Var nemlig også selv i tvivl om lugten ville gøre noget.

    Så må jeg lige tænke over hvad jeg gør smiley


  • #14   5. aug 2016 Nej jeg ved godt jeg ikke er et marsvin, men siger bare at man godt kan. Det betyder ikke at jeg har tænkt mig at gøre det. smiley

    Nu var jeg også ensom som lille, så de marsvin jeg har haft dengang har på ingen måde være ensomme. smiley


Kommentér på:
Marsvin, hanner

Annonce