{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

2 hanner? *Marsvin* {{forumTopicSubject}}

Hej. smiley

Har en han mut der går alene, og har gået alene det meste af sit liv. Her den anden dag fik jeg endelig overtalt min mor til en burkammerat til ham (en skinny), og vi begyndte at kigge lidt rundt hos forskellige opdrættere. Kunne ikke finde en opdrætter med unger til salg, nogle ville få kuld igen til maj og senere, men vil godt have en ny mut snart da min nuværende allerede har gået alene alt for længe..

Tænker så, om man måske kan købe en han som ikke er en unge? Ham jeg har nu er omkring 3 år, så tror I han ville kunne enes med en på f.eks. 1 år?

*Skal lige siges at da han på et tidspunkt mødte min anden han (den er 5 år) så brummede de en masse, forsøgte at parre hinanden også var de rolige. De kan dog ikke gå sammen permanent, fordi ham den anden er kastreret, og går sammen med 2 hunner, og den flok fungere ikke uden ham, desværre.*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 hanner? *Marsvin*
  • #1   19. mar 2013 Jeg ville ikke løbe risikoen med en så gammel han.
    For en succesfuld sammensætning ville jeg holde fast i en lille unge på max 2-3 mdr.


  • #2   19. mar 2013 Okay. Så at nogle opdrættere har voksne hanner til salg, måske kunne man lave et "prøve" besøg for at se hvordan det går? Der er vel en chance for at de kan enes.. smiley

    Der ligger dog en dyrehandel her hvor jeg bor, hvor de underligt nok sælger skinnyer, så selvom jeg ikke er meget for det skulle jeg måske spørge om de har nogle unger. Problemet er jo bare, at man aldrig rigtig kan være sikker på om det rent faktisk ER en unge ...


  • #3   19. mar 2013 jeg har lige sat en 1½ år gammel han sammen med en på knapt 3 år, det gik fint, men jeg kender så også mine svin og har en RIMELIG god fornemmelse for hvem jeg skal prøve at sætte med hvem.... Nogle hanner kan sættes sammen i den alder, andre kan ikke. Hvis du kunne finde en opdrætter som evt ville prøve at tage din han på besøg og se om han kunne gå med EN af han/hendes hanner som var til salg, kunne du undgå at skulle købe en masse indtil du finder den rette...

  • #4   19. mar 2013 Jeg ville ikke købe skinny i en dyrehandel. Desværre ses det ofte især med skinnyer at det er mere skravlede dyr med dårligere helbred og kortere levetid end ved en ansvarlig opdrætter.

    Det kunne være fint nok hvis du lavede en aftale med en opdrætter om at du evt. fik en han ud og så om det gik (et prøvebesøg vil i mange tilfælde - efter min erfaring - ikke afsløre om det vil gå eller ej, da mange problemer først opstår efter noget tid og ikke nødvendigvis lige ved sammensætningen) - jeg ville dog ikke gøre det med en voksen skinny, idet der er mange af dem der ikke gider selskab med jævnaldrende eller ældre hanner, og det ikke tager meget han-dominans-leg/kamp før han har voldsomme skrammer.


Kommentér på:
2 hanner? *Marsvin*

Annonce