{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

hvad skal jeg vælge?? {{forumTopicSubject}}

hej alle!
jeg vil virkelig gerne have en kanin, da jeg engang havde 6 kaniner, og virkelig savner det..
jeg vil også gerne have et marsvin.
Men har en kat..

hvad syntes i?

jeg har masser af tid til det dyr jeg ny vælger. men kan simpelthen ikke bestemme mig..:D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad skal jeg vælge??
  • #1   20. mar 2016 Det hedder ikke et marsvin men 2 - de er flokdyr smiley

    En kanin har meget større behov for at komme ud og røre sig end marsvin, det er måske værd at tænke på hvis du er i tvivl om hvordan din kat vil tage det.


  • #2   20. mar 2016 Personligt syntes jeg en kanin er hyggeligere. Vores gamle kunne rende frit rundt og kunne også nogle tricks x3
    Marsvin er for mig lidt kedeligt, men det er jo op til dig.


  • #3   20. mar 2016 Havde for nogle år sidden marsvin og har nu fået kanin, og ville vælge kanin fremover:)syntes de er mere hyggelige, vores går så løs i hele lejligheden og bruger bakke. Kommer selv op i sofa og seng når han vil hygge:)

  • #5   21. mar 2016 Jeg ved at rigtig mange har kat og marsvin sammen uden problemer, selv hvis deres kat normalt jæger og fanger små gnavere.
    Husk dog, som Esn også sige, at marsvin er flok dyr, og man derfor skal anskaffe sig mindst to af dem.
    Jeg synes personligt, at marsvin er mere hyggeligere end kaniner, men det er nok også fordi, at jeg kun har været vandt til udekaniner, heriblandt en halvaggressiv en af slagsen, som jeg endte med at være bange for (helt sikkert vores egen skyld, fordi den ikke blev neutraliseret eller snakket nok med). Snakker man nok med sine marsvin, vil man oplever små dyr med store personligheder. Det er så hyggeligt med deres lyde, og så er de gode puttedyr som yderst sjældent bider smiley


  • #6   21. mar 2016 altså jeg har både marsvin og kanin, marsvinene er mere sociale i den forstand at de er mere kælne på dine premisser mens kaniner er mere kælne på sine egne premisser. Nu elsker jeg begge slags dyr men en kanin er helt sikkert langt sjovere end et marsvin smiley ikke fordi det ene dyr er bedre end det andet, det handler bare om hvad man ønsker sig ud af et dyr! smiley

  • #8   22. mar 2016 Jeg har i flere år haft marsvin og det er nogle fantastiske små væsner.
    De fylder ikke meget og behøver sådan set ikke andet end et bur i fin størrelse, så jeg synes de er nemmere have end kaniner.
    De har nogle fantastiske lyde og vil oftest gerne putte og kæle når du gider det.

    I sommer fik jeg min første kanin og det er noget helt andet. Først kræver de jo meget plads, de skal ikke bare sidde i et lille tremmebur hele deres liv. Nu har jeg frikanin og det er så skønt at se dem storme omkring, spjætte og hoppe osv..
    En stor forskel fra marsvinene er dog, at de kaniner jeg kender, kun er kælekaniner når det passer dem. Min pige er yderst kælen, når hun selv kommer og beder om det, men hvis jeg selv går hen og samler hende op så gider hun ikke.

    Jeg synes den største forskel er hvor meget tid og plads de kræver. Skønne personligheder findes inde for begge arter, ingen tvivl der. Så er der selvfølgelig det, at hvis de skal ud og rende på gulvet, så kan kaninen oftest gøres renlig, det kan marsvinene ikke.


Kommentér på:
hvad skal jeg vælge??

Annonce