{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Alene han Kanin.. {{forumTopicSubject}}

Heej GG..


Jeg har tit tænkt på og få en kanin mere, så man han kanin ikke går alene..
er det synd han går alene?
og hvis man skulle have en kanin mere, skal det så være en han eller en hun? og selvfølgelig hvis det bliver en kun kanin skal han kastereres, (staves?) men skal de også det, hvis det er 2 hanner der skal gå sammen? smiley

Håber på hjælp :b


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene han Kanin..
  • #1   8. aug 2010 Det er bestemt ikke synd han går alene smiley
    Jeg mener at gave læst at kaniner ikke har behov for en at gå sammen med smiley
    Desuden kan det ske, at din kanin begynder at dominere den nye. Så husk, hvis du skal have en kanin mere, skal de have et bur hver smiley


  • #2   8. aug 2010 Det ville være rigtig rigtig rigtigt dumt. Fordi en kanin SKAL gå alene!!

  • #3   8. aug 2010 Det er ikke noget sludder..

    Det er synd for kaniner vis de går flere sammen, kaniner er et koloni dyr og i naturen lever de også for sig selv.

    Så jo så simpelt er det!!


  • #4   8. aug 2010 Kaniner har det fint med at bo alene. Så det er ikke synd for ham.

  • #5   8. aug 2010 når det er dårligt vejr går han inde, men for det mest i stuen, og så hopper han ind i buret når han skal på toilet, eller have mad og drikke.. når det er godt vejr går han ude i et kæmpe 2 etagers bur, med rigtig stor løbegård til ..


  • #6   8. aug 2010 Som nævnt i et andet indlæg er kaniner kolonidyr og ikke flokdyr. Dvs. at de lever i hver deres huler, men i flok så de kan advare hinanden imod rovdyr. Dog ikke at sige at kaniner ikke kan nyde hinandens selvskab, men to hankaniner sammen er næsten umuligt. Så snart en hankanin er kønsmoden, vil han begynde at dominere den anden han. De vil næsten altid komme op at slås, og i værste tilfælde kan de finde på at kasterere hinanden (bide i hinandens kønsdele)

    Hvis man absoulut vil have to kaniner sammen (hvilket jeg personligt synes er synd) vil jeg anbefale en neutraliseret han og en neutraliseret hun så de ikke kan lave unger. Det kan i NOGLE tilfælde gå godt med MEGET rolig og langsom tilvænding til hinanden. Man skal vide hvad man laver når man sætter to kaniner sammen, og gerne have hjælp af en der har erfaring med det. Kaninerne skal konstant være under opsyn, og man skal være klar til at skille dem ad ved den mindste uoverenstemmelse imellem kaninerne. Det kan lykkeds, men det kan også gå meget galt.

    /Line


  • #7   8. aug 2010 Marsvin er flokdyr.

  • #8   8. aug 2010 årh hvor er det træls at folk tror at kaniner har det godt med at gå flere sammen ;o(
    Specielt vis man har kaniner, så har man jo ikke sat sig ind i det fra starten!.
    Marsvin er et flokdyr. Ja de skal gå flere sammen..


  • #9   8. aug 2010 Fordi det ved jeg, det er kaninens natur at den skal gå alene. Det er synd at lade kaniner gå sammen, det vil da ikke fører til andet end magtkampe. I naturen lever kaninen også alene og vis en anden kanin kommer ind hos den ene ja så bliver der kamp!


    Og jeg vil ikke tale for marsvin da jeg intet ved om det dyr.
    -ved dog at de er et flok dyr og helst skal gå to og to sammen.


  • #10   8. aug 2010 tillykke med dine ældre dyr, min mening er at det er synd for kaniner og ikke mindst pisse egoistisk at de skal lave sammen, jeg fatter ikke at folk ikke sætter sig ind i dyret behov før man anskaffer sig et dyr.

    Jeg kan snart kun ryste på hoved af folk herinde.

    Jeg er ude af denne tråd her.


  • #11   8. aug 2010 Mivdyret, jeg 'konstaterer' ikke at det er synd. Jeg skriver at MIN mening er at det er synd at sætte to hankaniner sammen. Jeg har vel ret til at have en mening :o)

  • #12   8. aug 2010 her er dine Links du ikke selv kunne finde.

    (link fjernet)

    ja det var det første der poppede op på googl.. (0,16 sekunder).

    her er de andre der kom op under samme søgning.
    http://www.kaninhulen.dk/kaninforduanskaffer.htm

    (link fjernet)

    http://www.bomosekaniner.dk/1956164

    Skal du bruge flere?


  • #13   8. aug 2010 og at det er synd for dem er min mening, men at mennesket er sådan et uhyggeligt væsen som jo i sjældne tilfælde ikke tænker på andre end sig selv smiley

    1 kanin=et bur.
    20 kaniner=20 bure
    47 kaniner=47 bure.
    osv, osv.


Kommentér på:
Alene han Kanin..

Annonce