{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

Kigger ALDRIG på dba mere.. {{forumTopicSubject}}

Det kan mit hjerte simpelthen ikke holde til..

Fandt denne annonce, fordi jeg leder efter ting til min ninus..

føj siger jeg bare, selvom interessen er væk burde der stadig gøres rent, og ikke nok med det,så 2 hanner sammen smiley

http://www.dba.dk/kanin-flotte-5-aar-to-stk/id-1012690082/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kigger ALDRIG på dba mere..
  • #1   9. jan 2015 Det har jo ikke noget med DBA at gøre??

det er da den enkelte bruger som har oprettet denne annonce, og ikke siden..

sådanne billeder ville også kunne findes her inde fra tid til anden?

• #2   9. jan 2015 Det var mange gange sådanne kaniner jeg modtog da jeg som 13 årig begyndte at tage kaniner ind, hvor interessen for dyrene var forsvundet... Det var bestemt ikke ualmindeligt at de gik i beskidte bure og var i rigtig dårlig stand både fysisk og psykisk...

Kan godt forstå at børn kan miste interessen for et kæledyr, især en kanin hvis adfærd meget ofte bliver misforstået, men jeg kan slet ikke forstå at forældrene ikke griber ind og siger "du SKAL passe det her dyr, for det var dig selv der ville have det!"
    Fik selv min første kanin da jeg var 3 (næsten 4) år, og tingene tog lang tid, og det var da ikke altid jeg gad muge ud, men min farfar satte mig bare foran buret med en "skovl" og en sort sæk i hånden og der blev jeg så smidt hver gang jeg prøvede at stikke af indtil jeg havde muget ud...
    Man er ikke en ond forældre ved at lære sine børn at de SELV skal tage ansvar for et dyr de selv har ønsket sig

• #3   9. jan 2015 Anmeld brugeren istedet for at brug så meget energi på det

• #4   9. jan 2015 Føj, det der er jo mishandling, ligemeget hvad burde forældre gribe ind

• #5   9. jan 2015 Selvfølgelig har det intet med dba at gøre - og derfor vil anmeldelse af brugeren næppe melde noget heller, men mon ikke også blot der referes til annoncer på siden - ligesom det gerne er det samme på guloggratis m.fl. - man får lyst til at droppe at kigge rundt på siderne.

Det er forkasteligt sådan nogle annoncer, nogle gange har jeg forbarmet mig og hentet dyr men man skal også bare vide hvornår det nytter noget og hvornår det er lidt "lost cause".

Man kan prøve at forklare pædagogisk, men mange gange så gør det ingen forskel.

• #6   9. jan 2015 Sofie N Jeg har heller ikke anklaget Dba for noget.

• #7   9. jan 2015 Der er en dame der redder kaniner der er igang med at prøve og få kontakt til ejeren smiley

• #8   9. jan 2015 Fantastisk smiley Elsker virkelig folk der gør noget for kaniner! Ville gerne selv, men har ikke penge, plads eller tid til det smiley

• #9   9. jan 2015 hmm... men du fravælger DBA pga en anonce??

• #10   9. jan 2015 Små børn skal da ikke selv tage ansvar... Det er forældrene der har et ansvar, og mister barnet interessen, må de opføre sig som de voksne mennesker de er, og passe dyrene forsvarligt til de kan komme videre.

• #11   9. jan 2015 For mig er det de mindre børn der bare er "med" i det, altså forældre skal osse have interesse.
    Jeg tager alt ansvaret for mine 4 kaniner, skifter dem,fodre,frisk vand,tage dem ud, kæle osv og det vidste jeg fra da jeg fik dem.

Men hvis barnet fx er 9 så skal forældrene tage del i det

• #13   10. jan 2015 Maria: men nu er det jo ret normalt at teenagere mister interessen, også selvom det ikke sker for gennemsnittet her inde. Og så er det altså forældrenes ansvar. Hvis du en dag mangler penge til dyrlægen, er det da også 100% dine forældres ansvar at dine dyr kommer afsted. Det kan aldrig blive dit ansvar alene.

• Freja B
    Freja B Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #14   10. jan 2015 Det er dyre mishandling

• #15   11. jan 2015 Hver gang du oplever noget som påvirker dit hjerte så skriv til vedkommende og brug din viden om kaniner til at forklare hvilke tiltag som man kan foretage for at kaninerne har det godt den sidste tid de har dem og dække din henvendelse med at du har erfaring med at de på den måde præsenterer kaninerne bedst muligt så en ny ejer bliver fanget af annoncen. Selvom det er nogle ignorenter der har haft kaninerne så kan man jo håbe på at de fanger pointen i at en kanin i lækre omgivelser tiltaler flere end kaniner som lyser langt væk af under stimulation og som sidder og sjabber rundt i tis og lort. Du kan også anbefalede at de henvender sig til dyrenes beskyttelse, hvis de ingen respons får på annoncen for de kan vejlede om steder der kan tage imod kaniner f.eks. kaninasylet eller bunnysanctuary.

Hvis i kender nogen som overvejer at købe en kanin, så kan jeg varmt anbefale "Tillykke med jeres nye kanin" fra www.kaninliv.dk Det har jeg printet ud og givet til noget familie som ikke behandlede deres udekanin godt nok.
    I tilykke med jeres nye kanin der vises meget med billeder f.eks. om bure, løbegårde, sele og korrekt montering, kanin kropssprog og tolkning af dette samt at kaniner skal ud hver dag og har brug for stimuli Den er super nem at læse og forstå og er på 32 sider hvoraf, der som nævnt er mange billeder og der er en alfabetisk liste over hvad kaniner kan tåle af grønt og hvad de kun kan tåle i små mængder og engang imellem samt hvad kaniner ikke kan tåle.

• #16   11. jan 2015 Vinnie har skrevet til dem, og forklaret at kaniner er kolonidyr, og at de nok burde gøre rent for helbredetsskyld..

• #17   12. jan 2015 Stakkels små basser smiley Ærgerligt de ikke er i nærheden af mig så havde jeg taget dem ind

Kommentér på:
Kigger ALDRIG på dba mere..

Annonce