{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
571 visninger | Oprettet:

Køb af marsvin {{forumTopicSubject}}

Jeg har tænkt at anskaffe 2 marsvin
Jeg har haft både marsvin og kanin før
Og er smådyrs dommer på Roskilde dyrskue i 4H

Men jeg ved mest om kaniner
Så er der noget jeg skal tænke på inden jeg anskaffer mig dem ?

nogle gode råd ?

Eller nogle navne til nogle gode avler ? :0)
MVH Freja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af marsvin
  • #1   23. feb 2014 nu har jeg været rund på nettet og kigge lidt men syntes godt nok at der er mange inaktive hjemmesider
    så lidt link kunne være fedt jeg søger 2 helt normale glat håret marsvin hedder de ikke det ?


  • #2   23. feb 2014 Du skal huske at tilføre c-vitamin gennem frugt og grønt, da de ikke selv kan danne c-vitamin smiley

  • #4   23. feb 2014 Kig under marked, der er der mange marsvin i alle former og størrelser smiley

  • #5   23. feb 2014 nu vil jeg jo rigtig gerne have 2 enten i crene eller rød-brun og syntes godt nok det er svært at finde og så vil jeg jo gerne have dem fra små smiley

  • #6   23. feb 2014 du skal nok mest tænke på hvad man normalt tænker på ved anskaffelse af dyr.. at sælger virker seriøs, og at dyrene ser sunde og raske ud.
    Skal de bare være til nus, eller forestiller du dig at du ville prøve at udstille?
    Hvis sidstnævnte er der selvfølgelig lidt flere ting at tænke på, for her kan man jo lissågodt satse på noget som er mere egnet til udstilling.
    Vær for guds skyld sikker på at du får to af samme køn - rigtigt mange 'lille louiser' har ikke styr på køn, og hvornår dyrene bliver kønsmodne.
    Ellers skal ungerne være fyldt 4 uger og veje mindst 300g når de flytter fra deres mor.
    Foderet skal være et fornuftigt foder med c-vitamin, helst med så lidt korn i som muligt.


  • #7   23. feb 2014 rødbrun findes ikke i marsvin smiley
    Der findes gylden og rød. Gylden fåes så i flere nuancer.. fra fesen gulerod til mørk kastanje... alt efter om det er kæledyr eller racedyr.
    Så hut jeg visker er der en opdrætter af creme på amager.


  • #8   23. feb 2014 de skal kun bruges til hygge dyr :0)
    og det var også mest det med at finde den rette avler

    da jeg gerne vil have 2 sunde og raske dyr


  • #9   23. feb 2014 tror det er kastanje jeg mener
    det var lige en heste farve jeg tænkte på smiley


  • #10   23. feb 2014 Sweet: jeg overser med vilje at du bruger mit navn, lige i det eksempel smiley

    Dette er på ingen måde ondt ment smiley sorry for det lille sidespring


  • #11   23. feb 2014 hvis du køber hos en registreret opdrætter i en af de danske klubber, så er du rimeligt godt kørende.
    Opdrætternavnet er som sådan ikke en 'godkendelse', men alligevel.. så vil jeg sige at som hovedregel indikerer den at opdrætteren har rimeligt godt styr på tingene.

    Hvis jeg husker rigtigt, så hedder cremeopdrættet på amager von nahmensen.
    De røde opdrættere er vist kun i jylland.. og jeg er ikke heeeeeeeeeeeelt 100% på det, men jeg tror nok at der heller ikke er nogen der opdrætter gyldne på sjælland.
    Men kig på de forskellige opdrætteres hjemmeside, osse selvom de bor langt væk. Ofte kan der arrangeres transport i forbindelse med en udstilling.


  • #12   23. feb 2014 heheh, sorry... jeg har bare altid brugt 'lille louise' smiley

  • #13   23. feb 2014 Sweet: det er helt okay, for tog det heller ikke som om det var møntet på mig, da jeg kender kønnet på mit marsvin smiley

  • #14   23. feb 2014 mange tak for hjælpen :0)
    jeg ved heldigvis en masse om foder mm grunden at jeg har været dommer og har læst en del om det

    jeg vil kigge videre og håbe på jeg snart finder 2 små dyr smiley


  • #15   23. feb 2014 Freja: det var så lidt smiley

  • #16   23. feb 2014 Louise: nu skriver hun også lille smiley hvis du er 18, er du vel også kommer over den betegnelse Hehe smiley

  • #17   23. feb 2014 Susse: true smiley men der er også mange voksne der ikke sætter sig ind i tingene inden de køber dyr smiley

  • #18   24. feb 2014 Yep smiley

Kommentér på:
Køb af marsvin

Annonce