{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Min far og computer {{forumTopicSubject}}

Jeg griner altid helt vildt når min far ringer og skal have hjælp til det dersens computer.

Fra 1. januar skal alle have en e-boks, da det offentlige ikke længere sender breve med almindelig post. Så min far har fået nemID til at logge på, og nu spørger han jo så om jeg kan komme over at installere det. Nå ja forstår ikke helt hvad der skal installeres, men jeg vil gerne komme over at hjælpe, men fordi jeg jo har et arbejde, så er det bedst kan jeg bedst komme i weekenderne, så spørger han så "jamen har det åben i weekenden?" sådan helt seriøst, han er jo vand til at kommunen sådan fysisk har lukket i weekenderne, men så må jeg jo fortælle ham, at det jo er på internettet, og der sidder ingen folk på den anden side og trykker på nogle knapper sammen med os, altså at internettet altid har åben.
Han er lidt forvirret, men altså det havde jeg jo nok styr på.

Jaja, han ringer igen om en uge og har glemt alt hvad jeg har sat. Sådan noget nymodens bras. (han fik computer for 3 år siden, og har brugt den til at tegne i paint)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min far og computer
  • #1   23. nov 2013 Haha. Kender det alt for godt smiley når der er problemer hos mine forældre er det også altid mig der lige må komme til undsætning smiley

  • #2   23. nov 2013 Min mor hun kan fint finde ud af det hele selv. Det eneste hun ikke kan finde ud af er at køre virusscanning men nu bruger hun ikke internettet stedet hvor hun kan få virus så det går.

    Min far ringede en gang og var vildt frustreret for han computer var gået i stykker og nu skulle jeg komme og kigge på den, for det vil jo være spild at ringe til en der kunne kigge på den hvis jeg kunne lave det, så da jeg kom for at kigge på den, var det fordi at den ikke startede op på Google når han skulle på internettet men han kom ind på msn i stedet. Altså den var helt gal, og jeg tror stadig ikke han har fattet at den aldrig var i stykker.


  • #3   23. nov 2013 Her hjemme er det heldigvis lige omvendt smiley

    Der er min far en af dem jeg kender, der er bedst til computere (og andet elektronik), så hele familien render praktisk talt til ham, når der er bøvl med tingene...
    Og det er ikke fordi han er nogen vorhare smiley

    Jeg synes så til gengæld at det er sjov, når "nørder" ikke engang ved hvad dos er xD


  • #4   23. nov 2013 Jeg ved heller ikke hvad dos er smiley
    Jeg er heller ikke lige frem en nørd.
    Men mig og min mor kan installerer alt, når min kæreste gerne vil have flyttet xboxen fra tv til computer eller omvendt, så skal jeg også gøre det.


  • #5   23. nov 2013 Jeg tror at jeg i familien har fået tildelt stillingen "Computer/it-teknikeren" (kontakt 24 timer i døgnet!), min mormor og morfar (okay, min mormor) klarer fint det med netbank, skat og basis brug af computer, men så snart der er noget galt så ringer hun til mig, det samme gælder min moster, far, mor (når ipad'en driller!), faster og farfar osv.
    Nogle gange burde jeg være en blæksprutte smiley

    Især min far er slem mht. at opdatere tingene, især hans (lorte)samsung galaxy tablet og samsung galaxy S3 smartphone smiley så det er altid mig der skal op banen og jeg hader det android styresystem! grrr


    Okay, indrømmet jeg er vant til apples systemer har jo selv MacBook Pro, Iphone 5, iPad, Apple TV og timemachine smiley Så det er til tider udfordrende med pc-problemer og android drillerier men jeg klarer det smiley


  • #6   23. nov 2013 Line: åh jeg har overtale alle til iPhone undtagen min far og stedmor som har de helt gamle Nokia telefoner uden kamera, jeg nægter helt at gide at lære android, har det fint med Apple smiley

    Så skal det siges at min mormor og bedstefar (eller kun mormor, min bedsyefar er meget syg) nægter at eje en mobil, og en computer. Ja sågar det at ringe op til en mobil nægter de. Men et 50 tommer fladskærms tv skal de da have, mindre kan ikke gøre det (tror faktisk det er 52 det de har)


  • #7   23. nov 2013 Andoid er en jungle! Hver gang min far ringer "der er noget galt med min telefon" så ved jeg bare at det kommer til at tage minimum en time før jeg har fikset det, hvor det ville tage 5 minutter med iPhone -.-
    Min mor har iPhone og iPad og klarer det super (til tider), min mormor og morfar har en nokia og så har de lige fået iPad hvilket fungerer fint indtil videre - eller min mormor klarer det fint, min morfar vil gerne lære at bruge iPad'en, men kan ikke huske tingene så han kigger mest med fra sidelinjen smiley

    Jeg sværger til Apple, og prøver ihærdigt at overtale min far til at smide hans samsung galaxy S3 og samsung galaxy tab 2 ud af vinduet og skifte til iPhone og iPad, det er meget nemmere! smiley


  • #8   23. nov 2013 Line - Det kommer jo helt an på hvad man er vant til. Giv mig en iPhone eller en iPad. Jeg er fuldstændig lost da jeg synes det er så forvirrende et system. Jeg har aldrig gidet at have det, da jeg synes man får meget mere ud af Samsung. Derfor har jeg nu en Samsung S4 og en Samsung S3 tablet smiley så det er jo hvad man er vant til. Tror min bror ville have samme problem som dig for alt hans er også Apple smiley

  • #9   23. nov 2013 Rikke - nu har jeg også haft samsung - og foretrækker klart apple, og er ved at blive idiot hver gang der er problemer med minfars tablet eller telefon, da man ved samsung skal så langt ind i systemet for fx at slå nogle ting fra osv. Virkelig belastende i forhold til apples enkle system smiley

  • #10   23. nov 2013 Da min første iPhone gik i stykker fik jeg en låne telefon som var en Samsung, var ved at gå amok over den, den var så træls. Så der gik en uge så magtede jeg ikke den og hentede min mors olding af en Nokia, den er i hvert fald 10 år men den er perfekt, fejler intet.

  • #11   23. nov 2013 Susse det er lidt ligesom Nokia 3210 og 3310, dem kan man ikke tage livet af smiley Jeg har stadig min gamle 3210, den er 13 år gammel og virker endnu - den har så fået et nyt batteri for nogle år siden, men ellers er det originale dele og den virker bare!

  • #12   23. nov 2013 Line - Jeg ville have samme problem. Min kæreste har haft iPhone og når jeg skulle sætte den på lydlys, gå ud af ting eller gå ind i ting var jeg ved at blive sindsyg smiley Jeg synes personligt at Samsung er mere brugervenlig, men det er jo en smagssag smiley

  • #13   23. nov 2013 Line: en veninde formåede at smadre min 3310 til ukendelighed.
    Men 3210 havde jeg i 2 år før den gik i stykker.

    Rikke: at sætte en iPhone på lydløs er jo nemmere end på de gamle Nokia telefoner,


  • #14   23. nov 2013 Susse - Ikke for mig, for jeg er vant til at man bare lige skal tappe på skærmen og så kan man gøre det smiley

  • #15   23. nov 2013 Rikke: jamen det er jo en knap på siden smiley hehe

  • #16   23. nov 2013 Susse, jeg synes, at du skulle skrive alt ned til din far, så han kan gå tilbage og se, hvad han skal gøre.
    Jeg kan selv komme i tvivl om mange ting på en computer, selv om jeg har netbank, e-boks, arbejdsintra mm.
    Jeg må også engang imellem henvende mig til min nørd-sønner
    Når man er over 60 er man jo ikke født med en computer i hånden, lige som jer yngre smiley


  • #17   23. nov 2013 Susse; Altså min nokia lever jo endnu, og den har jeg tabt imens jeg cyklede (direkte ned i asfalten utallige gange) og tabt den på vej op af en trappe osv.. De gamle nokia er jo ikke til at slå ihjel (eller nogle af dem er ikke smiley )

    Og som Aase skriver, et godt råd er at skrive det hele ned - sådan lærte jeg min farmor at sende SMS'er - det var næsten et leksikon jeg havde lavet smiley


  • #18   23. nov 2013 jeg siger bare "gudskelov og tak for biblioteket også har computere til lån"... ellers sad jeg med alt offentligt lort der skulle ordnes fra både min svigermor og mine to svogre, de er totalt analfabeter mht til computere alle 3....som det er nu bliver jeg kun generet når det skal gå stærkt og biblio har lukket... mine forældre er nemme nok: jeg har ingen kontakt med dem. Jeg har også en nabo der kommer rendende i ny og næ og skal have hjælp til offentlige papirer og sende mails osv, jeg er imod alt skal over nem-id og nettet osv for der er godt nok mange folk der intet fatter af det. -og dem hænger vi andre så på for nogen skal jo hjælpe dem.
    selv mener jeg nettet er en fantastisk ting, men der skal altså være mulighed for personlig kontakt for dem der ikke kan finde ud af det, man kan sgu ikke bare spare det hele væk...


  • #19   23. nov 2013 Aase: jeg var teen før jeg mødte en computer første gang (en amiga, sådan et stort tastatur med diskdrev i siden og så sluttede man det til tv og brugte det som skærm:)) og fik først intetnet da jeg var i starten af tyverne og jeg kan da godt følge med i dag, bare viljen er der;) alt det der smartphone og ipad er jeg til gengæld IKKE med på:)

  • #20   23. nov 2013 Susan jeg er helt enig, alt bør ikke køre over nemid osv. Det er selvfølgelig nemt med netbank og alt det der, men hold nu op hvor er nemid en jungle! Og så synes jeg at der alt for tit har været huller i nemid systemet smiley

    Jeg har en veninde som er på alder med mig, hun vil ikke lære at bruge hverken netbank, tastselv eller noget som helst der inkluderer nemid - og jeg har prøvet at forklare hende, at til næste år får hun ikke brev fra SKAT og hvad der ellers er, men hun vil bare ikke.. Det synes jeg så også er lidt skræmmende, hun er trods alt vokset op med en computer (delvist)..

    Men med viljen kommer man langt smiley


  • #21   24. nov 2013 Aase: min far får en seddel med, (det har han også fået fra kommunen) men han er meget ordblind og kan ikke læse, som barn når jeg skulle have en godnathistorie og min stedmor var gået i seng, eller var på arbejde så måtte jeg læse for min far for han læste en pixibog forkert (istedet for min stedmor læste for mig) Men nu skal jeg lige se præcis hvad han skal have hjælp til, evt kan jeg få lavet en "manual" i billeder, tænker nemlig det er ebox.

  • #23   24. nov 2013 Theresa: hun vil jo ikke kunne bruge hendes point som man optjener med sit medlemskort, de bruger ens mail som brugernavn, til club matas, og hun vil heller ikke få mail om hvornår der sker noget i matas for medlemmer for det kommer på mail.

  • #24   24. nov 2013 Aase:
    Begge mine forældre har ramt pensionist alderen, og ingen af dem har problemer med computere (jo apple, for det er ingen af os vant til at bruge, og det synes jeg personligt er et voldsomt irriterende styrersystem).

    Mine forældre har levet af computere siden '83 smiley
    Så man behøver altså ikke være født ind i det. Det er et spørgsmål om interesse.

    Personligt er jeg begyndt at falde lidt af på den. Jeg kan få enhver maskine til at gå ned, bare ved at se på den, og så er kæresten mindst lige så nørdet som min far... Så er der andet jeg hellere vil bruge min tid på, end hvordan en computer virker. (her tænker jeg også elektronikken - men jeg kan dog lodde :P)


  • #25   24. nov 2013 Theresa:
    Generelt for medlemskort til butikker i DK gælder det, at man bliver røvrendt smiley
    Du skal jo online og bruge dine point ved 90% af alle de der kort.

    I udlandet er det meget brugt at man f.eks. får tilsendt en cheque, som man så kan benytte i butikken. Eller man får procenter når man står i butikken.
    Det eneste jeg er medlem af, der er pointbaseret, hvor jeg kan se en fordel, er faktisk BR. Der ved jeg hvad jeg får, og det er nemt at have med at gøre...


Kommentér på:
Min far og computer

Annonce