{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

far siger nej :S chinchilla {{forumTopicSubject}}

hey mennekser smiley

det er sådan at jeg har haft kanin (slet ikke noget for mig, men havde hende da til hun døde, og self kunne jeg godt lide hende, men det ved jeg jeg ikke skal havde igen) så jeg fik lov at få en hamster (havde jeg ønsket mig rigtig længe) smiley
og nøj han var sød han bed ALDRIG og jeg elskede ham rigtig meget smiley desværre bliver de ikke så gamle så han døde for 2 år siden ca. :S i en alder af 3 år smiley
så gik der noget tid hvor jeg kun havde min pony (havde jeg også fået lov at købe, betaler selv) smiley
så fik jeg endelig lov at købe en ny hamster, men da han bidder mega meget, har jeg mistet interessen for ham :S
dog beholder jeg ham da han er 1½ og jeg syntes ikke bare man kan skilde sig af med dem når man nu har købt dem, så han for lov at blive til han ikke kan mere smiley trods far siger jeg bare skal få ham aflivet :S

nå men nu kommer mit spørgsmål så smiley
det er sådan er min søster lige har købt en chinchilla smiley (kan ses under min profil) og nu har jeg jo fået dne gode ide at sådan en vil jeg også havde (UPS) ;P
men allerede inden jeg overvejede at spørge sagde far at han ikke vil havde at vi plagede :S
så nu er jeg begyndt at forsøge mig med interesse for min hamster igen smiley i håb om at når så han engang er væk vil min far kunne se at jeg mangler et dyr (desværre er min far ikke selv dyremenneske og har alt for let ved at sige nej)
nå men så kunne jeg måske få lov at få en chinchilla smiley
men hvordan for jeg lov til at få en?
altså hvordan kan jeg få min far til at se jeg virkelig gerne vil havde en uden det bliver plagerri og så han giver mig lov?

hilsen den desperarte pige ;P


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  far siger nej :S chinchilla
  • #2   26. feb 2011 Stald:
    kan godt se hvad du mener, men det er jo ikke engang nu jeg vil havde den?? smiley


  • #3   26. feb 2011 hvorfor så ikke vente med at bekymre dig til det bliver aktuelt?
    Din profil siger at du er 16.. så om 2 år flytter du sandsynligvis hjemmefra, og gør du det, skal du ikke spørge nogen om lov mere.


  • #4   26. feb 2011 Sweet:
    alle mine søskende flyttede først da de var 21 :S og jeg for ikke råd til at flytte når jeg er 18 :S
    men det bliver mega godt, når jeg ikke skal spørge om lov om det ene og det andet, men bare kan gøre det smiley


  • #5   26. feb 2011 Chinchillaer bliver meget gamle.
    Er du overhovedet sikker på at du har interessen for den om 10+ år? For det er hvad du kan se frem til, hvis du køber fra en god opdrætter.

    Chinchillaer bider desuden også, Ikke sådan hårdt, men prøvebid. De er ikke kæledyr, men har deres egen frie vilje, og det må man accepterer. Der findes undtagelser, men det kan man ikke forlade sig på.

    Det er ærgerligt at du ikke er fra Sjælland. Vi er et par stykker fra DCKF der skal i Zoozity på søndag, og vise chinchillaer frem.
    Hvis du ikke har noget imod at vente, så har vi en stand på VildMedDyr messen, der bliver afholdt i Fredericia i starten af april. Hvis du til den tid stadig har interessen, kunne du evt. hive din far med, vi dele glæderligt ud af info smiley

    Nå, men hvis det skal være en nu og her løsning, så er der nogen der siger, at chinchillaer har bedst af at gå sammen to og to. Det er i høj grad et spørgsmål om smag og behag, og det trives ganske udmærket alene.
    Men hvis din søster bor hjemme, så kunne I jo prøve at snakke med jeres farm om, at chinchillaer har det rigtig godt med at være to. Så skal du bare have fat i en unge, der er samme køn som den din søster har.


    Før du beslutter noget, synes jeg dog du skal sætte dig ned og læse godt op på hvad det vil sige at have en chinchilla. Der er alt for mange hovsa-købere der ude, og når de så finder ud af, at chinchillaen slet ikke er et kæledyr som sådan, så bliver de lynhurtigt trætte af dem igen.


  • #6   26. feb 2011 Pia N
    tusind tak smiley
    jeg tror ikke jeg kan hive min far med til noget som helst med dyr ;P hi hi og det skal ike være lige nu og her for jeg må jo ikke få en det er problemet smiley

    min søser bor ikke hjemme desværre :S så den kan jeg ikke bruge :S
    min søster har læst meget om dem så jeg kan altid snakke med hende smiley
    og ja jeg ved godt de bliver så gamle smiley min søster sagde faktisk 20 år smiley
    men ja jeg vil læse om dem, og jeg vil også lige se hvordan det kommer til at gå med min søster og hendes chinchilla Hr. Gnaven smiley


  • #7   26. feb 2011 Jeg tænkte på om chinchilla'en går alene? fordi at chinchilla'er har bedst med at gå 2 eller flere sammen så det kan du jo sige til ham ^^

  • #8   26. feb 2011 Stald Loga:
    Det er ikke helt rigtigt.
    De trives helt fint alene, men trives også godt i par. Det er en smagssag om man vil have 1 eller 2 chinchillaer smiley
    Desværre er der rigtig mange, der er begyndt at pådutte deres 2-dyrs holdning på andre, så det nogen steder står som om de skal gå i par. Men det er ikke helt rigtigt smiley

    Hamsterwille:
    Ja, de kan blive 20+ år, men igen, det kommer lidt an på forskellige ting.
    Gennemsnits alderen ligger på 7-10 år eller 8-10 år eller noget i den stil.
    Jeg kender til to eksempler her hjemme fra, med dyr der er blevet 21, selvom det er ved at være nogle år siden.
    Jeg har ligeledes hørt om et par der kom op på 25 år i USA og en på 27+
    Så de kan blive meget gamle.

    Den ældste jeg har haft, blev 12. Jeg har haft en del der er gået til meget tidligere, på grund af tandfejl eller andre sygdomme, der enten har været genetisk eller skyldtes dårlig pasning hos tidligere ejere.


  • #9   1. mar 2011 tak for det smiley
    jeg har nu været meget sammen med min søsters og har fundet ud af at dette dyr ikke er noget for mig smiley

    man tak for hjælpen folk smiley


Kommentér på:
far siger nej :S chinchilla

Annonce