{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

At Få Et Nej? (Kanin) {{forumTopicSubject}}

Ja har nu plaget lidt min mor & far om at få en kanin. Ved godt alt det arbejde der skal til får at have en kanin, Pasning, pleje, kærlighed, motion, mad osv. Men stadig siger min mor & far nej, min mor tror at det er hende der kommer til at passe den og jeg måske ikke ved hvad det kræver smiley Men jeg ved selv at det kommer ikke til at ske, jeg har ansvaret når det er min kanin osv.

Men tror i at det er et "Nej" sådan hele tiden? Jeg har snart fødselsdag og håbede på at få en kanin der, men nu ved jeg jo at det får jeg ikke. Har i nogle måder at få overtalt på eller noget ligne? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At Få Et Nej? (Kanin)
  • #1   31. mar 2013 Har du med i overvejelserne hvem der skal betale evt. dyrlægeregninger?

  • #2   31. mar 2013 Cavy Cats Opdræt: Ja, min mor og far, og har sagt til dem at jeg gerne selv vil betale meget af det der skal købes ind osv.

  • #3   31. mar 2013 MissBims: Ja det må vi gerne, har en hund selv lige nu smiley

  • #4   31. mar 2013 du kunne foreslå dine forældre at få en kanin på prøve smiley


  • #5   31. mar 2013 Cavy: Og hvem der skal betale bur, mad osv...

    Da jeg var en 8-9 år så jeg en udsendelse med nogle chinchillaer, og jeg var helt solgt. Men jeg fik et meget klart nej, og så var det det. (Jeg er nemlig opdraget til, at man ikke tigger, og et nej er et nej).
    Da jeg så var 11, kom der en mulighed for at få en chinchilla. Det var min mor der selv snakkede med mig om det. På det tidspunkt var jeg ikke vanvittigt begejstret for at læse, så kravet var, at jeg skulle læse en bog om dem, før jeg kunne få den her chinchilla.
    Som sagt, så gjort... og jeg fik mit første kæledyr, der var mit.

    Men der var også meget klare regler. Mine forældre ville hjælpe med burskift, dyrlæge, mad osv. Men hvis jeg mistede interessen, og holdt op med at passe ham, så ville han blive solgt.

    I sidste ende er det et spørgsmål om at vise man reelt har interesse. Det kan betale sig at strække den over nogle år, hvor man bliver ved med at holde interessen, for det viser også, at det ikke bare er noget man vil i dag, men i morgen er det kedeligt.

    Og så skal du ikke plage, du skal selv vise at du er interesseret. Når man plager, virker man bare som en forkælet møgunge.


  • #6   31. mar 2013 lillefod: jeg plagede, og fik lov, og min mor siger at hun ikke en eneste gang har fortrudt at hun gav mig lov.

  • #7   31. mar 2013 i ku' undersøge om du kan få kaninen "på prøve" med mulighed for at levere tilbage. Så kunne i aftale den skulle tilbage, hvis du ikke passer den. Men man mister nok de penge man gav for kaninen og bur mv. må i så ud og sælge, hvis det ikke dur

  • #8   31. mar 2013 Du skal jo også tænke på at det er dine forældre der skal betale eventuelle dyrlæge regninger, og hvis du er under 18 så er det jo teknisk set deres ansvar. Men altså, dengang jeg plagede om at få mit første dyr (tror det var en hamster) så sagde mine forældre også at det sikkert var dem der ville ende med at passe den. Endte med at få et ja, men vi aftalte at hvis jeg ikke selv passede den så ville de sælge den. Lav eventuelt den aftale med dem? De må jo stole på at du selv passer dyret, hvis du er villig til at sælge den hvis du ikke gør. smiley (Håber det gav mening, haha)

  • #9   31. mar 2013 *Furrytails* Pia N: Undskyld, jeg mener altså ikke at plage, vidste bare ikke hvilket ord jeg skulle bruge, men lad os sige at jeg har snakket med mine forældre om det, jeg ville ikke sige at jeg har plaget...

    Og jeg ville helt sikker spørge om vi kan prøve og få en på prøve, men ellers tror jeg godt jeg må få en kanin når jeg er blivet ældre, bare ikke lige nu...


  • #10   31. mar 2013 Det tog mig at plage om et Dværghamster ca. 4 måneder.
    Jeg fortalte min mor alt hvad jeg vidste om dyret, og hver gang jeg fandt noget nyt blev det også fortalt. Hun har ikke fortrudt at hun sagde ja... passer den hver dag og den kommer i hænder mindst 2 gange om dagen.
    Jeg betaler dog selv foder, legetøj osv. Men det er mor der står for dyrelæge regninger:)!

    Jeg fik den så på min fødselsdag i år:) !


  • #11   31. mar 2013 Jeg brugte det trick at spørge min mor om hun ikke ville køre mig ned til biblioteket, det ville kun tage to minutter fordi jeg viste hvad jeg skulle have. Hun sagde ja og vi kørte derned, jeg gik ind alene og kom ud med 4-5 bøger om kaniner smiley
    Efter jeg havde læst dem begyndte jeg at komme med små facts om kaniner som f.eks. "Ej mor, vidste du godt at kaniner kun skal være 2 måneder før de må forlade deres mor?" osv. det fik min mor til at sige ja smiley


  • #12   31. mar 2013 Emma & Mutterne: Tusinde Tak smiley Tror jeg vil lave den aftale hvis jeg får et ja, det er bare når jeg spørg: Må jeg få en kanin, vil gerne selv betale osv. .... Så siger min mor med det samme "Nej" og så syntes jeg ligesom ikke at jeg kan snakke med hende om aftaler og kanin på prøve. Det er bare det samme hver eneste gang jeg spørg om jeg må få et dyr eller noget andet "Nej" med det samme og så gider hun ikke snakke om det! smiley

  • #13   31. mar 2013 MMBlPhotegraphy: Sejt, Det tror jeg bare ikke sådan min mor er, men jeg vil prøve og gå ned og låne nogle bøger om kaniner smiley

  • #14   31. mar 2013 MMB: Det der med biblioteket var godt nok smart, haha. smiley

  • #15   31. mar 2013 hvis den skal være inde så pas på det ikke kommer til at lugte - familien "hader" hvis kaninen lugter


  • #16   31. mar 2013 MMB: Det du gjorde var en rigtig god taktik, fordi du samtidig også lærer noget om, hvad det kræver at have en kanin smiley

  • #17   31. mar 2013 Som jeg altid plejer at skrive: Tænk lige på dem, som slet ikke har noget, du ønsker en kanin, tænk på dem som ønsker et hus at bo i, men som ikke kan få et. Et nej er et nej.

  • #18   31. mar 2013 Esther: Kender det godt, har selv lige stået med et marsvin uden burkammerat, og min mor ville bare IKKE have flere dyr og gad slet ikke høre på hvad jeg sagde. Så stod jeg der med et socialt dyr som ikke måtte få en ven, hvilket var skide frustrerende, så jeg endte med at gå ind til min mor og sige at hun skulle lade mig tale ud. Så begyndte jeg ellers at fortælle alt om at marsvin er et socialt dyr også sagde hun ja.

    Så hvis du skal tale med hende om det, så fortæl hende pænt at hun ikke skal afbryde dig, også begynd at fortælle om kaniner. Hvis den skal stå på dit værelse, og du selv er med til at betale for mad, strøelse osv så "rager" det jo egentlig ikke dine forældre. Selvfølgelig er det stadig deres ansvar i sidste ende, men de lægger jo ikke mærke til en kanin som står inde hos dig - har selv nogle af mine dyr inde på mit værelse og dem blander mine forældre sig ikke i! smiley


  • #19   31. mar 2013 Team Potedask:
    Helt ærligt, så kan man ikke sætte ting sådan op.
    Der er altid nogen der har det værre end en selv, eller mangler noget man ikke selv mangler, men det gør ikke de ting man selv tumler med, mindre vigtige eller relevante.

    Sorry, men det der er jordes mest elendige argument.


  • #20   31. mar 2013 nicole hvorfor plager du så ikke om en burven til dit marsvin?


  • #21   31. mar 2013 Lucky star: Jep, synes jeg også hun burde! Marsvin har det altså bedst når de går mindst 2 sammen, og det er endda videnskabeligt bevist. Forstår ikke hvorfor man anskaffer sig et socialt dyr også lader den gå alene? Hun burde have anskaffet sig en kanin istedet for.

  • #22   31. mar 2013 Pia: Men det jeg skriver er jo rigtigt nok, men gider ikke at diskutere, det fører til ingen ting.

  • #23   31. mar 2013 Emma hun har sat mig på hendes filterliste, fordi jeg gav hende marsvin lav, fordi den gik alene..

    Potedask: der er nødtil at være nogle der har det skidt, for at vi andre har det godt.. spiser du mad? kan du så stoppe med det, for dem nede i afrika har ingen mad!fy du burde skamme dig!~Ironi kan forekomme~


  • #24   31. mar 2013 Emma: er det ikke lidt dobbelt moralsk når du selv har et marsvin som går alene?:)

  • #25   31. mar 2013 Altså hvis jeg skal have en kanin skal den ikke stå inde det er jeg helt sikker på det slet ikke vil have! smiley

  • #26   31. mar 2013 pauline: Der er forskel på ikke at høre på hvad andre siger, også forklare ens forældre det, og så faktisk at gøre en masse for mutten..

  • #27   31. mar 2013 Pauline: Tror ikke du læste hvad jeg skrev - jeg endte jo med at få lov. Får mit nye marsvin hjem i slutningen af april, og den skal gå sammen med den som nu går alene... smiley

  • #28   31. mar 2013 nicole den der med ikke må f flere, kunne du have tænk på før du fik hamster.. der havd du jo trods alt dit marsvin...

  • #29   31. mar 2013 Jeg laver altid en klar aftale med min mor.

    Den handler altid om jeg skal rydde op på mit værelse, for jeg er god nok til at holde rent op pænt i mutternes bur - Men når det kommer til mit eget værelse, det ligner noget fra 2. verdenskrig..

    Min mor laver altid aftalen at hvis jeg holder orden i et par måneder så får jeg lov, men det ender alligevel altid med at mit værelse er rodet og min mor falder for marsvinet..

    Men Damon som vi henter i morgen sendte jeg en mail hvor jeg forklarede hvor meget han faktisk betød for mig, hun forstod straks min situation og sagde ja.'

    ALDRIG plag = at de bliver mere irriterede.

    Bevis du er klar, få evt nogle pligter.

    ..Når nu vil jeg se at tage mig sammen til at støvsuge, for jeg har lige ordnet mutternes Fleece smiley


  • #30   31. mar 2013 Katrine: Jeg har hellere ikke plaget så meget så de bliver irriteret endnu...Men min mor er bare sådan en hun siger bare "nej" med det samme hvis jeg bare siger: "Mor må jeg godt få en kanin, jeg skal nok selv...Og så siger hun Nej før jeg har sagt færdig fordi hun sikkert ved hvad jeg vil sige...

    Er tror du jeg kan bevise hvis jeg får flere pligter? smiley


  • #31   31. mar 2013 Tror Katrine har ret - hvis du får flere pligter så kan du jo bevise at du holder hvad du lover. smiley

  • #32   31. mar 2013 Men skal jeg så spørge at hvis jeg laver flere pligter og beviser at jeg godt kan have en kanin...Eller bare gøre det af mig selv? smiley

  • #33   31. mar 2013 Gør det af dig selv smiley

  • #34   31. mar 2013 Okay, det ville begynde på smiley

  • #35   31. mar 2013 Tak Søde MissBims<3 smiley

  • #36   31. mar 2013 Held og lykke smiley

  • #37   31. mar 2013 Tak Søde Katrine!<3 smiley

  • #38   31. mar 2013 Jeg kan huske da jeg var ca. 13-14 år gammel, og oprettede næsten samme emne, bare på hestegalleri :).

    Jeg tog flere pligter derhjemme, som blandt andet tage opvasken og lufte vores fælles hund morgen, middag og aften.
    Udover det så fik jeg flere dage på den part jeg allerede havde, og læste samtidig også en masse bøger..
    Et halvt år efter fik jeg en pony i fødselsdags gave. Jeg havde på intet tidspunkt plaget, og det gav pote til sidst.

    Man skal bare være tålmodig, og vise at man kan tage ansvar:).


  • #39   31. mar 2013 Okay Little Pigz smiley

    Nu har jeg så talt med min far om at få en kanin (ikke plaget) og har sagt til ham at jeg skal nok betale Alt undtagen dyrlæge og foder (undtagen i starten) men min far det er nu ikke det min far siger "Nej" til det er mere det med at få den passede når vi skal på ferie, men det har jeg planlagt! smiley Så skal ejg bare få snakket med min mor om det, og så må jeg jo bare se hvad der sker smiley


  • #40   31. mar 2013 et godt råd, som du bør have med.

    Når du snakker med din mor, far osv, så få flettet ind at det er meget vigtigt at de enten selv lærer noget om kaniners helbred, eller at de er villige til at stole på dig, hvis du siger at noget er galt og at I skal til dyrlæge. Og så forklarer du at rigtigt mange børns kæledyr ikke kommer til dyrlæge, når de er syge, fordi forældrene enten fejer barnet af eller ikke vil ofre pengene. Og at den situation vil du jo selvfølgelig ikke så gerne stå i, og derfor vil du rigtigt gerne tage lige præcis den snak med dem allerede nu.

    Og tag den snak med dem nu. Både fordi det vil være smaddersynd for dit kæledyr, hvis dine forældre ikke tager det alvorligt hvis den bliver syg. Og samtidgt viser du dine forældre at du tænker fornufigt allerede før dyret går hen og bliver syg.


  • #42   31. mar 2013 Okay tak sweet Leaf

  • #44   31. mar 2013 Milla & Vulle: Jeg har hellere ikke plaget har bare snakket om at få en kanin men ikke sådan noget "Moar må jeg ikke nok få en kanin" og har hellere ikke så store forventninger for har prøvet 1 ting at være sten sikker men så viste det sig at jeg ikke fik det jeg gerne ville have fordi der var udslogt...

    Men min mor siger at det er fordi de ikke vil have flere dyr men det er ikke derfor det ved jeg! og min far er siger mere nej fordi hvad nu hvis vi skal på ferie men den har jeg klaret selv...


  • #45   31. mar 2013 dit problem ligger så nok i, at din mor kan sige nej, uden at du nødvendigvis har krav på en grund, eller behøver at være enig med hende i grunden.
    Det er bare sådan når man er barn - og jeg har selv prøvet det, og så må man bare acceptere at et nej er et nej, og glæde sig til at man flytter hjemmefra og selv kan bestemme.


  • #46   31. mar 2013 Ja Ja et nej er et nej....
    Og jeg vil altså aldrig blive træt af dyr! jeg elsker dem overalt på jorden og ved hvordan de skal behandles! Og jeg bliver snart 12 år...


  • #48   31. mar 2013 Altså selvom jeg måske bliver lidt træt en gang imellem, så vil jeg altid sørge for dyret, de skal nemlig blive behandlet godt så de får et godt liv! smiley

  • #49   31. mar 2013 Hvor vil du få pengene fra til selv at betale?

  • #50   31. mar 2013 Beltane: Har super mange penge selv da jeg har gemt rigtig mange af dem, og har lige fået 600 kr. og snart for jeg ca. 800 kr. og har flere i forvejen

  • #51   31. mar 2013 Du har lige fået, dvs det er ikke noget du får fast.. Der skal jo købes bur (Det er ikke billigt)

    Så skal der løbende (hvis ikke hver måned) købes foder, halm og hø, og så skal der lægges penge til side til dyrlæge, det kan nemt koste 800 kr eller mere bare for 1 besøg..

    Derudover er der så evt. godbider, seler løbegård osv.


  • #52   31. mar 2013 Beltane: Jeg ved altså godt hvad det koster og man skal købe foder osv. og dyrlæge...Men alt det andet har jeg selv råd til og så har jeg snakket med min far om det andet, så de betaler dyrlæge og foder!...

  • #53   31. mar 2013 Og desuden får jeg ca. 100 kr. om måneden

  • #54   31. mar 2013 100 kr i måneden er ikke ret meget..

  • #55   31. mar 2013 Nej, men det er nok! Og jeg ved godt alt der med penge hvor meget det entelig koster og hvad det kræver og at passe en...Og min mor og far betaler dyrlæge & foder og måske mere, og har "rigtig" mange penge så der er altså nok til det...

  • #56   31. mar 2013 MissBims: Det vil jeg også gøre, men jeg har ikke plaget og jeg har næsten ikke fået talt med dem om det men det vil jeg gøre! smiley

  • #57   31. mar 2013 Du skriver du skal betale alt selv, men alligevel skal dine forældre betale det meste..


  • #58   31. mar 2013 Beltane: Nej, har sagt til dem at jeg gerne selv vil betale næsten alt undtagen foder (Betaler gerne i starten) og dyrlæge så klare jeg resten!

  • #59   31. mar 2013 MissBims: Men har snakket med mine forældre og hvis det bliver et "Ja" så betaler de foder og dyrlæge (og måske noget løbene) Men ellers klare jeg alt hvad den har brug for...Har tænkt det hele igennem og har penge nok til det hele, har tænkt alt igennem

  • #60   31. mar 2013 MissBims: Det var da ikke så godt<3 Men løber ikke tør får penge fordi jeg vil bruge penge på en kanin, min mor har gemt en hel del penge et hemmeligt sted så der har jeg også penge smiley

  • #61   31. mar 2013 Har jeg hellere ikke tænkt mig og det er "mine" penge hun passer bare på dem smiley

  • #62   31. mar 2013 Du respektere ikke et nej, når du bliver ved med at spørge dem.
    Så desværre, men du respektere ikke et nej, som du siger


  • #63   1. apr 2013 Det kan godt være jeg ikke respektere et nej lige nu, men jeg vil altså rigtig gerne have snakket færdig med min mor & far om alt! Og det har jeg ikke gjordt så efter jeg har gjordt det så vil jeg respektere hvis det er et nej!...

Kommentér på:
At Få Et Nej? (Kanin)

Annonce