{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.977 visninger | Oprettet:

Skadet (?) due - hvad gør vi? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley

Min kæreste og jeg har i løbet af dagen set en lille due (ser ikke ud til at være ret gammel) sidde på vores altan. Vi er med vilje ikke gået derud, da den var så fin at se på, og så ud til at hygge sig.

Her til aften (den har siddet det samme sted i over 6,5 time) inden vi havde tænkt os at gå i seng, kastede jeg lige et blik ud på det lille vips, som stadig sad der.

I håbet om at den ville flyve bort, gik jeg ud på altanen for at se om den også var okay.
Men det gjorde den ikke.

Det lille pus sad pindfrossen (pænt meget vind og regn i Sønderjylland - Ja tak!) og helt forkommen.
Vi har nu taget en papkasse og stilt den i læ under vores bord på altanen, der står op ad muren, derefter flyttet den over i kassen med viskestykker (kort undersøgt, hvad der kunne være galt, uden held) og lagt fuglefoder ned til den.

Vi ville ikke tage den ind, da vi jo ikke ved om sådan et lille pus kan tåle temperaturfoskellen mv.

Har i nogen idé om hvor man kan henvende sig, ang. et vildt dyr der evt. er skadet?

Har tænkt mig at forhøre mig ved min dyrlæge i morgen i første omgang, men jeg har ingen forstand på om man selv må pleje et sådant dyr, eller om det skal foregå på specielle reservater etc.?

Den ser ud til at have problemer med vingerne - men disse ser ikke ud til at være brækket... smiley

Fortvivlet aftenhilsen fra
Jenny & Mads

(Billedet er fra kl. 17/18 tidligere i dag, hvor den bette fugl stadig så frisk ud)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skadet (?) due - hvad gør vi?
Kommentér på:
Skadet (?) due - hvad gør vi?

Annonce