{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

Normale mindre kæledyr {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og leger lidt med noget, og kunne godt tænke mig at vide, hvad I tænker på som normale mindre kæledyr.
Det er ikke et krav at det er gnavere, bare at det er noget der er relativt normalt (dog inden for pattedyrene. Ellers bliver det for omfattende ;)). Hvis der er noget der er for unormalt/svært at få fat i, af det jeg har listet, vil jeg også gerne vide det.

Selv har jeg følgende i tankerne:
Ilder
Alm. mus
Rotte
Marsvin
Kanin
Chinchilla
Guldhamster
Dværghamster*
Degu
Ørkenrotte

Evt:
Pindsvin
Sugar glider
Afrikansk dværgsyvsover
Fedthalemus
Dværgmus
Zebramus
Jordegern

*Her er jeg ikke helt sikker på om der er nogen af dem der ikke er så normale, og f.eks. kun ses sjældent eller aldrig hos dyrehandlere)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Normale mindre kæledyr
  • #1   19. aug 2013 Normal, er for mig det som der er flest af, dvs kanin, marsvin, hamster og fugle

    Unormalt kommer rotter, mus, pindsvin osv


  • #2   19. aug 2013 Jeg synes dem Pia har nævnt alle er "normale" - selv pindsvin er blevet "normale".

  • #3   19. aug 2013 Kun indenfor dem der beskæftiger sig meget med dyr.. Hvis jeg gik ud i min famile og sagde jeg havde fået et pindsvin ville de ikke se det som normalt..

  • #4   19. aug 2013 Ved hamstere er der jo mange forskellige arter.
    I dyrhandlere kan du kun få hybrider hvis vi snakker dværghamstere. Det er vel "normalt" at eje en sådan hamster, men vi som opdrætter vil altid råde andre til at købe deres dyr fra en opdrætter, så man netop ikke får en hybrid med hjem.

    Ellers kan man jo sige at de fleste af de dyrearter du nævner er normale, eftersom eks. rotter og ildere har mange tilhængere her i landet, efterhånden.


  • #5   19. aug 2013 Jeg vil mene at disse dyr er normale:
    Hamster
    Hybrid dværghamster
    Rotter
    Kaniner
    Marsvin
    Alm. Mus.

    Mindre normale, men stadig ret populært:
    Chinchilla
    Ørkenrotter
    Jordegern
    Ilder

    De andre dyr er nogle jeg først har kendt til efter jeg fik gnavergalleri, (pindsvin troede jeg så bare ikke man kunne have som kæledyr)


  • #6   19. aug 2013 Det er ikke så meget hvad man ser hos børnefamilier mv. men mere hvad der er relativt nemt at komme i nærheden af (hund og kat er ikke relevant, da det er dyrehandlere jeg har i tankerne).

    Næsebjørn mv. har jeg med vilje ikke taget med, fordi man praktisk talt aldrig ser dem hos dyrehandlere.
    Overvejede lidt aber, men det er vist ved at være nogle år siden, at man jævnligt så dem.
    Kan ikke helt afgøre om Shaws stadig er i handlen, eller om de er forsvundet ud af dyrehandlerne igen...

    Personligt mener jeg så, at rotter og mus er lige så normale/unormale som f.eks. chinchillaer. Alle dyrehandlere har jo chinchillaer efterhånden, og der er faktisk rigtig mange der anskaffer sig en chinchilla i dag.


  • #7   19. aug 2013 Men er sådan noget som zebramus og dværgmus stadig noget man ser i handlen, eller er de forduftet fra dyrehandlerne igen?

  • #8   19. aug 2013 Den dyrehandel der sælger dyr her i byen har:
    Hybrid dværghamster
    Ørkenrotter
    Mus
    Rotter
    Zebramus
    Kaniner
    Marsvin
    Skildpadder (land og sump)
    Slanger
    Legoaner (tror jeg de hedder)
    Et ton af forskellige fugle
    Sindssygt mange fisk.
    Papegøjer (dog tror jeg ikke de er til salg)
    Frøer
    Snegle (dem til akvarier)

    Så kan jeg ikke lige huske om der er flere.

    Men andre dyrehandlere jeg har været i, har jeg set:
    Hybrid dværghamster
    Marsvin
    Kaniner
    Ørkenrotter
    Deguer
    Jordegern
    Skildpadder
    Fisk
    Fugle


  • #9   19. aug 2013 Susse:
    Kun pattedyr, ellers bliver det som sagt ALT for omfattende smiley


  • #10   19. aug 2013 Jeg vil mene at alle de nævnte dyr er "normale".

    Surikater er fx lovlige at have, men ikke mange har dem - og præriehunde.


  • #11   19. aug 2013 Okay, hos dyrehandlere har jeg set (Inden for det sidste år)

    Fedthalemus
    Natalmus
    Mus
    Rotter
    Dværghamstere
    Guldhamstere
    Chinchilla
    Kaniner
    Marsvin
    Jordegern
    Små sumpskildpadder
    Diverse fugle (Jeg er ikke så meget inde i de arter)


  • #12   19. aug 2013 Jeg ved at zoo city engang har solgt:

    Fedthalemus
    Natalmus
    Mus
    Rotter
    Dværghamstere
    Guldhamstere
    Chinchilla
    Kaniner
    Marsvin
    Jordegern
    Silkeaber
    Deguer
    Pindsvin

    Det jeg ser som normale dyr at have som kæledyr:

    Fedthalemus
    Natalmus
    Mus
    Rotter
    Dværghamstere
    Guldhamstere
    Chinchilla
    Kaniner
    Marsvin


  • #13   19. aug 2013 vi har et kinesisk hamster, dem har jeg aldrig set hos dyrehandleren, så tror ikke de er så normale.

  • #14   20. aug 2013 Jeg vil ikke mene at sugar gliders er normale endnu, eftersom der ikke er ret mange der har dem og de er meget svære at få fat i, hvis man ikke vil have et dyrehandler dyr. Men om de er normale eller ej.. De er stadig vildt skønne. Jeg synes at "normale" dyr er dem som alle kender til. smiley

  • #15   20. aug 2013 Kinesisk hamster er "normale" smiley

Kommentér på:
Normale mindre kæledyr

Annonce