{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.094 visninger | Oprettet:

Giga edderkop {{forumTopicSubject}}

Okay jeg er ikke bange for edderkopper, kan godt dræbe dem selv, men den her var virkelig stor! Vil skyde den til at være ca 15 cm med ben, kroppen mellem 7-10 cm den var brun, og VIRKELIG EKSTREM KLAM!

Jeg fangede den med støvsugeren, med god sikkerhedsafstan, normalt når det er de alm edderkopper så tager jeg bare noget papir. Men ad den her skulle man jo bruge en hel køkkenrulle til, så jeg ikke fik blod på fingerne..

Tror i den er død når jeg brugte støvsugeren, eller den kravler ud igen? Tænker lidt den ikke kan få luft med alt den støv, eller den bare ikke kan finde ud?

Puh hvor kunne jeg godt lige have bugt kæresten til den edderkop! Synes det kripler over det hele lige nu!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Giga edderkop
  • #1   8. aug 2013 Ad!!!! Hvor klamt!
    Jeg ville tro den er død;). Sådan en omgang ville fleste nok være døde af. Måske er det en form for "orkan" for den?:)

• #2   8. aug 2013 Støvsuger aldrig klamme dyr op, er bange for de ikke dør.
    Dem jeg ser indenfor, de er døde lidt efter "FAAARARARARARAAAAAR JEG DØØØØR" det er altid hos ham der er klamme bæster, aldrig hos min mor.

• #3   8. aug 2013 Hauritsgaarden: tornado måske smiley håber i hvert fald den er død, og begravet i støv! Har virkelig aldrig set en så stor edderkop før, medmindre det var sådan en i bur eller tv..

• #4   8. aug 2013 Ja, tornado;).
    Den må da være død:P.

• #5   8. aug 2013 Du kan sætte tape for enden af støvsugeren, hvis den ikke var død før, så skal den nok dø af iltmangel i løbet af et par dage smiley

• #6   8. aug 2013 Ad! Når jeg ser den mindste edderkop, selv på mindre en cm i diameter med ben, så flipper jeg ud og råber til min mor. "EDDERKOP- MORMORMORMORMORMORMOR!!! MOAAaaaaaaaaaAR."
    Sådan går det altid. smiley

Håber den er død.. Men det skulle ikke undre mig den kravlede op igen, om natten når i to ligger og sover. :b

• #7   8. aug 2013 Lillefod: jeg er helt alene.. Altså foruden alle de små dyr.. Men den var jo på størrelse med Trille, så tro ikke hun havde klaret den kamp, selvom jeg har set hende æde levende edderkopper før..

Da jeg boede hjem fik min mor også den besked næsten, det var mere sådan en "mor den edderkop er simpelthen for klam fjern den!" Også fik hn noget papir, her hjemme får de et sprøjt parfume eller hårlak, også ellers tager jeg dem med noget papir.. Men den sad lige ved et ørkenrotte bur, så kunne ikke rigtig sprøjte noget på den, uden også at ramme to ørkenrotter smiley

• #8   8. aug 2013 Anna: dyrene er vågne om natten, så det er kun mig der sover..
    Mosbjerg: kan ikke sætte tape på, der er sådan en hovede for enden med børster på, så tapen kan ikke sidde fast smiley

• #10   8. aug 2013 Dem tager de små ellers smiley
    Havde et proble med en mus da jeg boede hjemme.
    En dag var der noget der puslede i nogle poser, da jeg sad ved min computer. Var sikker på det var musen, men det viste sig at være en edderkop...

Jeg tager så altid et glas og smider dem ud. Kan ikke se nogen ide i at slå dem ihjel.
    Lige på nær de små langbenede, de er alligevel indvasive. Det er også dem mange (fejlagtigt) kalder stankelben (et stankelben har ikke noget med en edderkop at gøre. Det er et insekt og kan flyve).
    Men de små er vanvittigt effektive til at tage store edderkopper. Jeg har set dem tage de store brune edderkopper...

http://www.einet.dk/fotoalbum/displayimage.php?album=17&pos=174 <-- går ud fra det var sådan en fætter du så smiley
    De kan komme op på et benspænd på omkring 10 cm. Det er en pænt stor edderkop

• #11   8. aug 2013 Hvad så med en pose med tape om

• #12   8. aug 2013 Et par døgn i en støvsuger er nok ikke nok til at slå en edderkop ihjel, selvom der ikke skulle være nogen ilttilførsel smiley
    Tror dog ikke den overlever en tur i en støvsuger.

• #14   8. aug 2013 Og jeg så på imens Cille gik amok på det stankelben..

• #15   9. aug 2013 Stumpen: Vil tro, det er det man kalder en 'mejer'? smiley

• #17   9. aug 2013 En mejer laver ikke spind. Det er dem der har 1 krop og 8 ben. Modsat edderkopper har de faktisk også små klør på de forreste ben. Minder lidt om et krebsdyr smiley

De små edderkopper kaldes vist nok stankelbens edderkopper på dansk. På engelsk er det dem der kaldes daddy longlegs.
    Søgte lige hurtigt på det, og der er også nogen der kalder den mejeredderkop tilsyneladende...
    Og det videnskabelige navn på den <i>Pholcus phalangioides</i>

• #18   9. aug 2013 Så lærte man også noget nyt idag smiley

• #19   9. aug 2013 Pia: Trille plejer faktisk at spise de små edderkopper når hun er ude, men den her vil jeg alligevel ikke have hende til at spise.. Håber virkelig den er død! Lod støvsugeren være tændt et stykke tid efter den var kommer ind..

• #21   9. aug 2013 De dør ikke af at komme i støvsugeren, tape den for enden, så burde den måske dø smiley

• #23   9. aug 2013 Jeg gør altid det at når jeg har taget en med støvsugeren så støvsuger jeg lidt så ederkoppen får noget i hovdet og dør smiley

• #24   9. aug 2013 Ilovelindap: det ville jeg også have gjort hvis det ikke var fordi jeg allerede havde støvsuget hele lejligheden, et par timer tidligere..

• #25   9. aug 2013 Nå... smiley

• #26   9. aug 2013 Altså, jeg er ekstrem bange for edderkopper.
    Når jeg ser en begynder hele min krop at ryste, og jeg begynder for det meste altid at græde, og smide mig ned på jorden, og skrige/græde.

Det lyder nok lidt voldsomt, men jeg er så bange for de dyr.
    Engang kravlede der en edderkop på mig, jeg smed med ned på jorden, og gik fuldstændig i panik. Jeg var nød til at blive hjemme fra skole fordi jeg havde det så dårligt efter det.

Så ja.. Edderkopper skal holde sig væk fra mig!

• #27   9. aug 2013 Stine: sådan er der mange der har det..
    Vi var en gang i Randers regnskov (min søster, stedsøster, far og stedmor) og der fløj der insekter rundt som var ret store, også var der en der satte sig på min søster, og jeg skreg bare og begyndte også at græde, min søster var ligeglad, hun puffede bare forsigtigt til den, også trøstede hun mig (mig og min søster har altid haft et tæt bånd, så når min mor ikke var der, var det kun hende der duede)

• #28   9. aug 2013 jeg holder dem nærmest som kæledyr ude ved marsvinene, de tager jo fluerne og jeg hader fluer... så et par gage om året fjerner jeg alle de beskidte gamle spind imellem burene men undgår møjsommeligt at støvsuge edderkopperne, de hjælper mig jo:)

• #29   9. aug 2013 Det er virkelig surt at have så slem en fobi Stine :S

Dem af jer der himler op om at de bare skal dø, tænk på det næste gang i flipper over videoer e.l. med større dyr der bliver aflivet smiley
    Jeg synes personligt det er ret morsomt med nogen af dem der har meget travlt med hvordan man skal behandle dyr i andre tråde, sidder og proklamere at edderkopper o.l. bare skal dø smiley

• #30   9. aug 2013 Pia: Det er det også.. Når jeg går i seng skal jeg tjekke alle steder på mit værelse inden jeg kan slappe af..

• #31   9. aug 2013 Kan huske en pige der var ude og kigge da jeg gik på efterskole.

Hun kunne slet ikke komme ind i den bygning jeg boede i, fordi der var edderkopper ved døren. Det var godt nok synd for hende...

• #32   9. aug 2013 Pia N: hvis de kravler rundt på mit stue gulv, og er klamme og store så synes jeg de skal dø, men det er fordi jeg ikke kan gøre det der med et glas og papir, men min kæreste tage den i benet og smider dem ud af vinduet.. De små edderkopper spiser Trille..

Susan: hvis jeg havde et skur med dyr, så kunne edderkopper også fint få lov til at leve der, bare de ikke er i min lejlighed smiley men udenfor så kan jeg være ligeglad.. Dem der er i luftrummet her i opgange (selvom vi bor højere oppe end det rum, kaldes det for luftrummet) dem er jeg også fuldstændig ligeglad med!

• #33   9. aug 2013 Susse:
    Den med at de bare skal dø, var nu ikke så meget til dig smiley

Jeg støvsuger de små. Gider virkelig ikke bruge tid på at smide dem ud, de kommer alligevel igen hele tiden (på et tidspunkt røg de ud... der var jeg nok en 14 år). Men de store nænner jeg ikke at støvsuge.
    Der var også en mejer der havde fundet vej til vores vasketøjskurv i går... den blev smidt ud på altanen. Af en eller anden grund kan jeg godt tage mejere med hænderne, men ikke de store husedderkopper ^_^

Hos mine forældre boede jeg i en længe de sidste mange år jeg boede hjemme. Så bliver man nødt til at være lidt hårdfør, for der kommer mange ting ind i sådan nogle gamle bygninger.
    Kæresten kan til gengæld slet ikke med store edderkopper.

• #34   9. aug 2013 Vær sød at send nogle ederkopper over til den stald hvor min part står ..
    Når vi har brød liggende til godbidder til hestene så er de indenfor få minutter helt sorte grundet der sidder fluer på brødet smiley

• #35   9. aug 2013 Pia: hehe, de der majer har jeg heller ikke noget i mod, de kan også sidde ude ved kærestens værktøj et par dage før de bliver smidt ud af vinduet..
    Jeg er typen den ikke kan klare bare den mindste smule skidt på mine hænder (er dog ikke så fanatisk at jeg skal vaske finger hele tiden) så kan jeg undgå at rører ved edderkopper og andre insekter, så gør jeg det, så min mor ordnede edderkopper da jeg boede hjemme, og nu gør min kæreste, men når jeg er alene hjemme klare jeg den selv..

Jeg har en fluesmækker, den har indtilvidere kun dræbt myg, for fluer og bier og andre flyve dyr bliver bare lige puffet ud af vinduet når de sidder der.. Sidst jeg slog en flue ihjel var den med unger, der kravlede simpelthen små larver rundt omkring den efter den var død, så det gør jeg ikke igen, så må de edderkopper der bor udenfor tage fluerne..

• #36   9. aug 2013 En mejer er ikke en edderkop, det er et insekt da den kun har 6 ben og to lange "følehorn" der ligner ben.

Tag da den sølle edderkop i hånden og smid den udenfor!

• #37   9. aug 2013 <b>Nina:</b>
    Nej, en mejer er en spindler. Den har 8 ben, 1 krop og ingen vinger.
    Et insekt har 6 ben, 3 kroppe og vinger (urinsekter som sølvfisk har dog ikke vinger).

Den har ikke følehorn...

<b>Susse:</b>
    Jeg har også haft noget med fluer... men efter jeg en gang fik en sending hø, der var stikflue æg i, så er jeg blevet bedøvende ligeglad. Spyfluer er lidt store at slå ihjel imo.
    Til gengæld har vi problemer med møl og klannere. Det skidt bliver bare slået ihjel. Møllene går i dyrenes mad, det gør nogle af klannerne også. De andre går i tøjet -_-

• #38   9. aug 2013 Hvis edderkoppen ikke kan komme ud af støvsugeren, dør den nok efter noget tid. Men en edderkop kan gå flere uger uden mad, så det er nok ikke det den dør af med det samme.

Personligt tager jeg bare en kop, og et stykke papir. Sætter koppen over edderkoppen, og skubber papiret under, og smider den udenfor. Men nu er jeg ret stor edderkoppe elsker, og jeg skyder på at den omtalte edderkop nok var arten Stor Husedderkop. De kan godt klare sig udenfor om sommeren, men om vinteren ville det slå den ihjel.

Nina N - Måske tænker du på stankelben? Dem med vinger? Som Furrytails/Pia nævner, så er majere spindlere, og som alle andre i spindler familien (mider, flåter, edderkopper, skorpioner osv.) har de 8 ben smiley Det der ligner følehorn, er palpler (man kan vel sige det er en slags hænder)

• #39   9. aug 2013 Hmm tror den har noget mad dernede, støvsugede nogle døde fluer op forleden.. Men tror ikke den er kravlet ud..

• #40   9. aug 2013 Den reagere ikke særlig godt på døde fluer uden for dens net. De har generelt ikke nogen lugtesans og deres syn er meget dårlig, så det er tvivlsomt den overhovedet ved der er nogen fluer der.

• #41   10. aug 2013 jeg har prøvet det bare med en lidt mindre edderkop og den kravlede ud af støvsugern smiley

• #42   17. aug 2013 Har ikke set den siden i hvert fald smiley

• #43   17. aug 2013 Så er den vist død. smiley

• #44   18. aug 2013 Vi bord i lejlighed så nej den er næppe kravlet ud af døren uden jeg har opdaget det..

Kommentér på:
Giga edderkop

Annonce