{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. hamster? {{forumTopicSubject}}

Hej GG'ere.
Jeg skal til og have et dværghamster. Og jeg har så læst en masse om hamstere. Men der er stadig et par ting jeg er i tvivl om. Håber nogen kan hjælpe smiley

1) spiser hamstere egeligt hø, ligesom kaniner?

2) Hvis man ikke må bruge hamster vat i deres "seng". Hvad må man så bruge??... Kan man bruge halm?

3) Bliver hamstere agrresive hvis man giver dem kød.. Altså kan de finde på at bide i én?

4) Kan de godt tåle at gå på spåner?? Nogle siger ja, og andre siger nej. Så jeg er meget forvirret.

5) Må man godt tage dem med ud på en hurtig tur på græsset, om sommeren??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. hamster?
  • #1   8. maj 2013 1. Nej
    2. Toiletpapir
    3. Nej, det er en slem skrøne.
    4. Ja, men det bør være hestespåner så.
    5. Ja hvis der er over 20 grader og i skyggen, uden vind


  • #2   8. maj 2013 Tusind tak for hjælpen smiley

  • #3   8. maj 2013 1) Nej. Det tilhører ikke deres kost og skal derfor heller ikke serveres. Desuden kan det stikke hul på kindposerne.

    2) Ikke hø eller halm, og ALDRIG hamster vat. Derimod revet toiletpapir.

    3) Nej. Hamstere har fra naturens side behov for animalsk protein, hvilket altså betyder at de skal have en eller anden for for kød/animalsk protein. Dette kan også fås gennem fx. tørkost til katte. Fodrer man med kød må det ikke være krydret, og kun i meget små mængder.

    4) Spåner kan støve meget, alt efter hvor de kommer fra. Som Simse skriver er det en god idé at lade dem gå på hestespåner. Ellers er det en god idé at anvende Carefresh, eller den billigere version af denne som hedder Boxo.

    5) Ja, det må man godt. Man skal bare være opmærksom på at hamsteren ikke må få direkte sol, og ikke må få træk. Det må altså heller ikke blæse. smiley


  • #5   8. maj 2013 Nu spørger jeg nok lidt dumt... Men kan en Vinterhvid dværghamster godt være brun??? smiley

  • #7   9. maj 2013 Som Mice Galaxy skriver, kan du kun købe vinterhvide og campbells hos opdrættere. Alle hamstere der ikke har stamtavle, er hybrider.

    Vinterhvide kan have flere forskellige farver. Navnet betyder kun at den bliver lysere i vintermånederne, fordi den får vinterpels. det gør campbells ikke smiley


  • #8   9. maj 2013 Nej, okay smiley Det var bare fordi at det jo hedder en vinterHVID dværghamster. Så troede kun at de kunne være hvide.

  • #9   10. maj 2013 Det troede jeg også til at starte med. smiley Især efter man kun havde set vinterhvide i farvemutationen Pearl agouti - de er jo næsten helt hvide smiley

  • #10   10. maj 2013 5. Hamstere løber pænt stærkt, så gør det i en indhegning der er under opsyn hele tiden

Kommentér på:
Spørgsmål ang. hamster?

Annonce