{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

Hjælp! Mine chinchillaer. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

mine chinchillaer, Conrad og Pieter, er begyndt at bide hinanden.

Conrad har inden knurhår mere og jeg ved godt, at når de begge to er han'er, så kan der opstå slagsmål, men da de er brødre - muligvis fætre, da der opstod lidt forvirring ved fødslen da to hun'er fik kuld inden for to dage - mener jeg ikke at der skulle være noget i mellem dem, de burde kunne enes.

Jeg ved heller ikke om den også selv har kunne bide dem af, jeg synes bare det er mærkeligt og at jeg nogle gange kan høre dem larme om natten.

Ville elske hvis nogen af jer har en idé, eller bare det mindste. smiley

På forhånd tak,
Hilsen Sara


Kommentarer på:  Hjælp! Mine chinchillaer.
  • #1   4. nov 2012 1. at de er søskende, eller er vokset op sammen, er ingen garanti for at de kan sammen som voksne smiley

    2. At bide knurhår, er en afart af pelsbid, men ikke noget man tager sig af.
    Det er en form for over nusning/ over grooming, hvor en chinchilla begynder at bide knurhårene af den anden.

    Det er ikke unormalt, og der er ikke rigtig noget at gøre ved det.
    Nogle amerikanere mener, at man kan afhjælpe problemet, hvis man klipper knurhårene af den der bidder, men personligt tror jeg at det er en skrøne.


  • #2   4. nov 2012 Tusind tak, Dejligt at få styr på det så man har klart syn på det og jeg ved der ikke er noget alvorligt galt. smiley Tror jeg lader knurhårene sidde.
    Mange tak!


Kommentér på:
Hjælp! Mine chinchillaer.

Annonce