{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Mangler der noget? | Hjemmeside {{forumTopicSubject}}

Hej Gnavergalleri smiley

Jeg er endelig kommet til ende med min hjemmeside - synes jeg selv.
Hvad synes i? Mangler der noget?

Http://(link fjernet)

Min kæreste og jeg har kun lige opstartet avlen, men jeg vil gerne have hjemmesiden på plads.
Søger konstruktiv kritik - ris/ros smiley


Ha' en god aften.
//Alpha


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler der noget? | Hjemmeside
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #1   28. okt 2012 Jeg er VILD med designet, og ikke mindst dine informations sider omkring hamstere.

    Super godt gået. smiley
    Og jeg kan godt li at du både skriver at DHF og DHI går imod avl af hybrider, da de netop gør dette - men jeg har oplevet flere opdrættere hos DHF der på en eller anden måde ser DHI som en trussel.

    Dét er en hjemmeside jeg vil anbefale.


  • #2   28. okt 2012 æhm - men du skal nok have rettet dine info til - du kan ikke krydse roborovski dværghamsteren med de andre dværge...

    ... og at snuppe billeder fra div. sider uden at få lov OG uden at henvise til hvor de stammer fra - det risikerer du faktisk en temmelig høj regning for! Det er møgulovligt... Jeg ved at i hvert fald LUX shoppen går ret meget op i om deres billeder bliver neglet på den facon, så du skal nok overveje enten at fjerne billedet totalt eller i hvert fald sørge for at billedet linker til buret OG at du fortæller hvor du har billedet fra, så du ikke bruger billedet som om det var dit eget..

    dertil undrer jeg mig lidt - du siger du er DHF medlem? Men du avler på såkaldte "campbells" uden stamtavle?
    sorry - men det er hybridavl... (din han ligner altså også mere en pearl vinterhvid-hybrid end en campbells :S )
    Hvis du vil avle renartede campbells så køb campbells dværghamster med DHF stamtavle.


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #3   28. okt 2012 Havde ikke set at hun avlede uden stamtavle :-S
    Og troede at billederne var nogle hun selv havde taget (så i hvert fald intet vandmærke)


  • #4   28. okt 2012 mini duna billedet er neglet fra LUX shoppen. De andre billeder er også "produkt billeder" taget fra internettet smiley - ikke særlig god stil :S

  • #5   28. okt 2012 Enig med Pia campbells uden stamtavle er hybrider, ud over det er din han absolut mere vinterhvid end campbells, han har intet med mottled at. tjek evt. www.hamsterpaletten.dk og se hvordan en rigtig mottled ser ud, for din han er pearl. Desuden har han romernæse som er karakteristisk for de vinterhvide.
    Hvis i vil avle så køb med stamtavle, for besette forældre er bare ikke godt nok i forhold til stamtavler, i vil aldrig kunne få stamtavler på ungerne. Reglerne er atman skal kunne bevise i mange generationer tilbage at de rent faktisk er renartede, da hybrider er så udbredt at 99,9% af hamstere købt uden stamtavle er hybrider.

    Du bør også tjekke dine info sider om mottled, mimi er ikke mottled Mimi er rubyeyed mottled og er lethal i dobbeltfaktor.

    Og ved at Dansk Hamster Forening ikke vil støtte din avl eller godtage dig som registreret opdrætter hvis du kører dit opdræt på de to. Så tag at skaffe nogle med stamtavler, de er måske lidt svære at få fat i, men det er det værd fordi de er renartede og ikke hybrider som dine vil blive betragtet som


  • #6   28. okt 2012 vil desuden foreslå dig andet foder, det du fodrer med er meget fed, og egner sig derfor ikke godt til campbells da de har risiko for diabetes.

    det ene bur du viser bør du slette, det er alt for småt til en hamster og bør ikke bruges til noget levende dyr overhovedet. en dværghamster bør have et bur på 55x30 cm som minimum.

    dværghamstere er måske sociale dyr i naturen, men vi har pillet det ud af dem efterhånden, de fleste af dem vil helst gå alene, undtagen roborovskier som er meget sociale. så det anbefales ikke at holde den sammen 2 og 2 men en pr. bur.

    synes ikke det virker som om du har sat dig meget ind i dyrenes farver og genetik, en agouti plus opal kan ikke give opale unger, medmindre den agouti bærer på opal. ålestregen som du kalder den er en rygstribe som både campbells og vinterhvide skal have, endnu et tegn på din dreng ikke er opal, da hans rygstribe så bør være blågrå og ikke sort.


  • #7   28. okt 2012 Jeg ledte faktisk efter et sted hvor der stod dine hamstere havde stamtavle, da jeg ved at det er noget der vigtigt hvis du vil være sikker på de er cambells, derfor vil jeg som de andre, sige du skal anskaffe dig nogle med stamtavle, så ungerne også kan få stamtavle..

  • #8   28. okt 2012 Tak for kommentarene.
    Jeg kan ikke lige tage stilling til alt hvad der er skrevet - mine dyr er dog blevet artsbestemt af DHF, og det er det jeg går efter.

    Jeg har valgt ikke at være registreret avler, men at have en hyggeavl - blandt andet fordi jeg ikke har tid til at være meget på i DHF's forums, og fordi jeg blot ikke har haft muligheden for at indbetale pengene - jeg har ikke kort.

    Jeg vidste ikke hvordan det ligger med hensyn til billederne, da jeg ikke sælger tingene, men anbefaler dem.

    Nightangel - informationer om farver og genkoder kommer fra DHF. Dette har jeg ikke selv taget stilling til. smiley


  • #9   28. okt 2012 Hvem har artsbestemt dem? det er ihvertfald ikke bestyrrelsen eller dommerne
    Eller for den sags skyld kommet med genkoder og farver


  • #10   28. okt 2012 Kan desuden ikke se på forummet at du har spurgt til dine hamsteres art eller farve, så kunne godt tænke mig at vide hvor du har de oplysninger fra

  • #11   28. okt 2012 Øh at du ikke har kort er da ingen hindring for et medlemsskab?
    På et eller andet tidspunkt må du jo kunne komme i nærheden af en bank.


  • #12   28. okt 2012 hun er skam medlem, men den med kort er ikke en så god undskyldning, da indbetaling sker via bankoverførsel og ikke kort.

  • #13   28. okt 2012 Nightangeldk - Det var jeg ikke klar over smiley
    Jeg har fået at vide at de er de farver som er angivet - derefter fik jeg at vide at jeg på hjemmesiden for foreningen kunne finde genkoderne for disse farver.

    Jeg er glad for at i oplyser mig om ting jeg ikke ved - det er forummer jo til for. smiley


Kommentér på:
Mangler der noget? | Hjemmeside

Annonce