{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tror i på mellem himmel og jord?
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #1   22. okt 2012 Forstår det vidst ikke helt?

• #2   22. okt 2012 Altså på ånder og alt det der:-D
    Tror du på det eller tror du det er myter og er opfundet?

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #3   22. okt 2012 Det ved jeg sgu ikke helt. Har andet at tænke på. smiley

Men tror generelt ikke på noget før jeg har set det.

• #5   22. okt 2012 Altså jeg skriver sådan lidt med en clairvoyant, men jeg ved bare ikke helt om jeg skal tro på det hun siger:-/
    Det er jo svært at vide sådan noget;-)

• #6   22. okt 2012 Vil nu sige at spøgelser og ånder kommer ind under det samme smiley

- Jep tror på alt sådan noget, og synes det er sygt spænende .. selvom jeg er hunderæd for det xD

• #7   22. okt 2012 Jeg tror også på ånder og sådan noget, er totalt bange for det! XD

• #8   22. okt 2012 Men synes i at jeg skal tro på hvad hende clairvoyanten siger?
    Altså hun siger nogle ting om mig som jeg ikke har fortalt hende og det synes jeg er ret sygt!:-D

• #9   22. okt 2012 Ja det gør jeg, det er nu mest engle og skytsengle. Når jeg er bange, syntes jeg på en måde den hjælper! Jeg har også nogle englekort som jeg bruger nogen gange smiley Så ja det gør jeg...

• #11   22. okt 2012 Årh synes det er svært med sådan nogle clairvoyanter, ved ikke om man skal tror dem eller ej. For det virker næsten altid for godt til at være sandt ;b ..
    - Men vildt hun kan fortælle ting som man ikke lige regner med.

• #12   22. okt 2012 Hapi & Gandhi : Haha det er sådan noget jeg er bange for at opleve .. så tjekker altid bag bruseforhænget xD

• #13   22. okt 2012 Jeg ville tro på hende smiley

Men min faster's gamle gård, der spøgede det O.O

• #15   22. okt 2012 Jeg tror på ånder & at der er mere mellem himmel og jord.
    Da vi har oplevet rigtig mange mærkelige & uhyggelige ting.
    Tror på at der er nogle som er mere modtagelige end andre og følsomme over for denne slags.
    Jeg tror også på at vi har nogle hjælpere hver især, som guider os i livets svære tider.

• #16   22. okt 2012 Mega skræmmende! xD ..
    Ej hvor uhyggeligt :b .. det samme hos min mormor og morfar. Vi synes vi har set deres afdøde kat, ting der forsvinder. Dørhåndtag der bliver trukket ned, og det er ikke til at tage fejl af, skulle engang i bad sent om aften og går så forbi deres soveværelses dør der var intet lys, da jeg så lige går forbi igen 2 min senere er lyset tændt, og de ligger begge og sover xb .. + gyngestol der gynger af sig selv ..
    Og så var der hjemme i vores gamle hus, hvor ting også forsvandt og dukkede op efter et par dage, lys der tændte og slukkede sig, kat der blevet lukket inde i skab i garage, følte der stod en og kiggede på mig med et væmmeligt smil om aften, vågnet om natten hvor det lignede der sad en dame og kiggede på mig, dame der er gået forbi vindue + computer der tændte sig selv selvom den ikke var sat til .. Kan bare sige er glad for vi ikke bor der mere smiley

• #17   22. okt 2012 Nanna:
    WOW! Jeg ville også være glad for at flytte hvis jeg var dig!:-D

• #20   22. okt 2012 jeg tror på det.. jeg har sådan set lidt den tro at jeg tror på clairvoyance, healing, ånder, indianske ånder og meditation,.
    Jeg kan selv heale, og jeg kan også mediterer.. smiley

• #21   23. okt 2012 På min fasters gamle gård skete der disse ting -

..Fjernsynet slukkede og tændte af sig selv.

..Om aftenen kunne man hører fodtrin på trappen.

..Hundene begyndte at gø uden grund.

..En gang da min faster og min onkel gik i seng, sagde hun noget til min onkel. Men han sov, pludselig var der noget der hviskede nogle ord i hendes øre.. - Da hun vendte sig om var der ingen men der var lidt tåget..?

Total scary! Hvis jeg oplever ånder så vil jeg flytte med det samme! Om jeg så skal bo på gaden XD

• #22   23. okt 2012 Jeg TROR ikke- jeg VED det finder sted smiley Jeg har selv oplevet en masse, oger ikke bange for det smiley
    Team Beau: Det er heldigvis ikke rigtigt, det du skriver smiley

• #24   23. okt 2012 Jep, det var jeg bestemt også! :b

• #28   23. okt 2012 Jeg er så en af dem, der har valgt at bruge en del penge på at tage kurser hos en clairvoyant. Det er nogen af de bedste penge, jeg har brugt i mit liv. Alle har evnerne, men langt fra alle, ved hvordan, de skal bruge dem. Jeg har i mange år kunnet "mærke" hvad der ville ske, før det skete, kunne mærke/se, hvor andre (også mennesker jeg ikke kender), har ondt. Jeg har brugt det en smule inden jeg tog kurser, men ville gerne lære at bruge det endnu bedre - og jeg kan både heale og fjernheale folk, og med stor succes smiley Jeg forstår godt, nogen er skeptiske overfor det. Min bror er nok den største skeptiker, jeg har mødt - lige indtil han selv oplevede forskellige ting, der absolut ikke kunne forklares med logik smiley

• #31   23. okt 2012 Sandra: Som skrevet lidt højere op i tråden, så er det ikke noget, jeg "tror" på - jeg VED, det fungerer smiley Det er ikke manipulation af hjernen, at jeg kan lægge hænderne på en person, eller "tune ind" på en person et andet sted i landet, og fortælle vedkommende, hvor vedkommende har ondt, og afhjælpe smerterne smiley

• #33   23. okt 2012 ZenZen: Healing og religion har intet med hinanden at gøre - måske for nogen, men ikke for mig!

• #34   23. okt 2012 ZenZen: Jeg kan ikke "tune ind på dig" ud fra din profil på et forum.

• #37   23. okt 2012 Om folk tror på det eller ej, er mig lige meget. Jeg kan blot fortælle, at jeg er glad for at kunne hjælpe andre (og til dels også mig selv) smiley

• #40   23. okt 2012 Åååh ja, du tænker på sådan en slags "messende" healing, men det er slet ikke det, jeg mener. Det tror jeg så til gengæld ikke på.

Jeg skal bruge navn og fødselsår - men jeg må indrømme, jeg ikke "gider" bruge tid på det - det tager en halv times tid, og det vil jeg synes, er spild af tid, blot for at bevise, at jeg ikke lyver smiley

• #44   23. okt 2012 Igen: Der er INGEN religion i det her (for mig).
    ZenZen: Det kan godt være, du er skuffet, men der er altid skeptikere (som dig i dette tilfælde), der gerne lige vil have beviser. Ja, jeg føler, jeg spilder min tid, hvis jeg skal bruge en halv time på at finde ud af, hvor du har ondt, når det blot er med det formål at bevise - og ikke afhjælpe en lidelse.
    Jeg har ikke brug for at skulle bevise, jeg ikke lyver - hvis folk ikke tror på mig, så fint nok smiley

• #47   23. okt 2012 Ånder lever ikke af frygt. De er her, fordi de af en eller anden grund ikke er kommet over på den anden side, ikke for at genere nogen. De kan kommunikere med nogen af os - men langt fra alle er i stand til at opfatte/høre/se/mærke deres tilstedeværelse smiley

• #49   23. okt 2012 Der er ikke rigtig nogen "beviser" hvad angår ånders tilstedeværelse på jorden - udover det, de kommunikerer ud til dem, der kan kommunikere med dem smiley

• #51   23. okt 2012 Team Beau: Hvor har du din teori fra, at de skulle leve af folks frygt? Jeg kender mange, der er RIGTIG bange for alt sådan noget, og de har da ikke oplevet noget, trods det, at de er meget bange?

• #52   23. okt 2012 - det er ikke bevist at ånder findes.
    - det er ikke bevist at ånder ikke findes.

Jeg tror på ånder, men jeg tror ikke på healing.

Jeg har altid troet på ånder. Både på de gode, og de onde - men det er ikke noget jeg går og frygter, da jeg egentlig har det fint med, at det er her.

Hvis en person ikke tror på ånder, vil jeg aldrig drømme om at prøve at ændre hvad personen tror på!

Hvis Sandra og ZenZen ikke tror på det - acceptér det!

• #54   23. okt 2012 Cille og smådyrbanden: Hvis du læser hele tråden, vil du kunne se, at jeg netop har skrevet, at jeg har det fint med, at der er nogen, der ikke tror på det smiley

• #55   24. okt 2012 Jeanne N, jeg har læst hele tråden igennem smiley

Jeg kan ikke se du skriver du har det fint med, at folk ikke tror på det. Jeg kan læse at du er ligeglad med det smiley

- "Om folk tror på det eller ej, er mig lige meget"

Du skriver også du ikke TROR det finder sted, men VED! smiley

og at Team Beau Lupin skriver hun TROR på, at ånder bliver stærkere af folks frygt, skriver du "Det er heldigvis ikke rigtigt, det du skriver"

• #56   24. okt 2012 Ja, jeg skriver jeg ikke TROR, men VED - ikke dermed sagt: "Så det skal alle andre også" smiley Nej, blot for at fortælle, at jeg har haft så mange oplevelser med det ånder, healing og hvad der ellers hører til i den verden smiley Lidt ligesom: Nej, jeg TROR ikke, min bil er sort, jeg VED det.
    Når jeg skriver, at ånder ikke lever af menneskers frygt, bygger det på egne og andres erfaringer og en masse research på området smiley

• #57   24. okt 2012 Sandra og Zenzen - Hvad med hypnose.. - Tror i på det? smiley

• #59   24. okt 2012 ZenZen: Som jeg skrev i tidligere indlæg: Fordi jeg se/mærke deres tilstedeværelse. Det er ikke noget, der foregår i min hjerne - ligesom det ikke bare er noget, der foregår i hjernen, når jeg kan afhjælpe folks lidelser smiley

• #61   24. okt 2012 Du spørger, hvordan jeg kan vide det, når jeg ikke kan bevise det. Det svarer til at spørge dig: "Hvordan kan du vide, du har hovedpine, når du ikke kan bevise det?" her kan man så vælge, om man vil tro på dig eller ej - og det samme gælder det jeg siger om ånder/healing osv.

• #63   24. okt 2012 Nu har jeg haft temmelig mange forskellige oplevelser, der ikke har kunnet forklares på anden måde, end at der er mere mellem himmel og jord end hvad man bare kan se... Så ja, jeg tror på det.
    Har truffet enkelte clairvoyanter jeg tror på og rigtig mange jeg bestemt ikke tror på. Men udover det har der været mange oplevelser, som ikke har kunnet forklares.

• #65   24. okt 2012 Årh, der har været mange - både med clairvoyante og "bare" oplevelser. Dyrene, der har reageret på ting, der ikke var. Ting, der gik igang uden at blive sat til. Herhjemme sker der ofte uforklarlige ting. Bestemte musiknumre bliver der skruet op for, selvom jeg lige har skruet ned og elektriske ting, der kun virker når det er mig eller sønnen, der rører ved dem, men ikke når kæresten gør. Hunden får øje på ting, som ikke er der (og nej, det er ikke fluer, for så ser han anderledes ud). I min gamle stald blev man skubbet til på høloftet, dyrene ændrede sind, når de kom dertil. I min gamle lejlighed huserede min gamle nabo, der bl.a. hjalp mig, da lejligheden kunne være blevet brændt ned. Havde døren ikke åbnet (og nej, det var ikke træk og døren VAR lukket helt), så havde jeg ikke set det før det var for sent...
    Clairvoyant samtale med min tidligere hund. Hun havde aldrig mødt ham - vi snakkede kun i telefonen. Hun ville ikke vide noget om ham andet end hans kaldenavn og farve. Derudaf kunne hun fortælle rigtig meget som jeg kunne nikke genkendende til samt endda ting som jeg ikke vidste noget om, men fik bekræftet hos tidligere ejer. Osv.
    Der har også været oplevelser da jeg var barn med ting der flyttede fra et hus til et andet, på trods af at vi lige havde siddet med det mellem hænderne osv.

Har mødt mange der ikke tror, og fair nok for dem. Men det er altså ikke alt der kan forklares, hvorend man gerne vil det... Og det skal der jo også være plads til smiley

• #67   24. okt 2012 Jamen jeg er selv blevet hypnotiseret.. jeg vil så fortælle det virker smiley jeg har/havde nålefobi, bare jeg hørte ordet nål fik jeg det ekstrem dårligt, og hvis jeg skulle stikkes faldt jeg om, eller stak af. Jeg er nu blevet hypnotiseret, og føler mig næsten ikke bange for nåle mere! Skal måskeop en gang i Januar og have fjernet "resterne" af skrækken smiley

• #68   24. okt 2012 Jeg tror på ånder. Da jeg var på weekend ved mine svigerforældre (de har et 2 plans hus) skulle jeg sove oppe på 1. salen med min kæreste. Det skal lige siges at der er en fyr som har hængt sig i huset ved det ene af trapperne. (De har 2 trapper op på 1. sal). Men den nat omkring kl 3. vågner jeg ved fodtrin der tramper hen af gulvet, fra det sted hvor han havde hængt sig selv og så hen til den dør hvor værelset jeg sov i var. Så stoppede det.
    Natten efter samme tidspunkt skete det igen. Skridtene startede samme sted og sluttede samme sted. Natten af det begyndte jeg at høre katte der miavede voldsomt, selvom der ikke var nogle deroppe

• #70   24. okt 2012 ZenZen: Heldigvis er vi så forskellige - også med hvad vi tror og oplever. Det er svært at beskrive tingene, som er sket. Men det er hvad det er. Jeg er vant til skeptikere og dem skal der være lige så meget plads til som de som tror noget andet smiley

• #72   24. okt 2012 ZenZen - De ting "skete" før jeg vidste at fyren havde hængt sig selv der smiley

• #73   24. okt 2012 Jeg vil lige forklare forskellen på, om man dør på et sygehus eller en mand der har hængt sig, som Rikke skriver: Når folk dør på sygehuset, er de som regel ret afklaret med, at de er syge, og skal dø. De har accepteret det, og derfor kommer de over på den anden side, når de dør. Folk der hænger sig, har selv valgt at dø - men fordi deres liv er et helvede, og de mennesker kommer sjældent over på den anden side, når de dør. Der er en enorm energi, der hvor de har hængtsig, og derfor kan man mange gange se/høre dem.

• #74   24. okt 2012 Synes vi alle sammen skal tage på udflugt til et hjemsøgt sted og se hvad der så sker xD

• #78   24. okt 2012 Nanna - Du må meget gerne strege mig over på listen! smiley Jeg skal ikke mød nogle ådner! xD

• #79   24. okt 2012 ZenZen: Hvorfor tror du ikke, der er ånder på sygehuse? Dem der ikke har accepteret, de skal dø, kommer ofte ikke over på den anden side. Det gælderbåde unge og gamle. Min onkel døde sidste år meget pludseligt, og selvom det var meget u-ventet, kom han dog over på den anden side. Og - ja du må gerne grine, hvis du har lyst, men jeg ved det, fordi han kontaktede mig få dage efter, han døde....

• #82   24. okt 2012 ZenZen: Jeg sluger ikke alt råt, men jeg tror på, at mennesker grundlæggende er ærlige (indtil andet er bevist). Måske er det i virkeligheden forskellen på os to? Jeg behøver ikke beviser for at tro på, folk ikke sidder og opdigter historier, blot for at være interessante smiley

• #84   24. okt 2012 Hvis du blev fornærmet, må du tage den på din egen kappe. Det var slet ikke ment sådan! Det jeg mener er, at hvor du er skeptiker, indtil tingene er bevist (det er altså dine egne ord), er det nok for mig, at høre det fra folks mund smiley
    Måske hjernen spiller os et puds engang imellem, det benægter jeg slet ikke - meeen jeg ved, at det ikke er det, der er tilfældet, når jeg oplever de ting, jeg gør.

• #85   24. okt 2012 Ånder, der ikke har er afklaret med døden, spøger jo ikke på sygehuset. De søger tilbage til de steder de var tilknyttet - hjemmet eller familie. Nogle gange er det jo fremmede, der spøger i ens hus, men faktisk så er det folk der har haft deres gang der, dengang de levede. Andre gange er det familiemedlemmer, der så holder sig til den person de spøger ved. Altså: Nogle er tilknyttet steder, andre er til mennesker.

Det er svært at forklare. Jeg har kendt flere clairvoyante og andre der kunne bekræfte en masse hændelser. Og har kunnet fortælle om ting på steder hvor de kom for første gang, men som bekræftede at det jeg oplevede, ikke bare var noget jeg fandt på...

En veninde var engang med mig i stalden for første gang. Da vi kom hjem kom vi til at snakke om ånder. Hun fortalte mig at hun havde evner for at fornemme dem og jeg spurgte hende og der så var noget i stalden, hvor vi lige havde været. Hun kunne udpege præcise steder, hvor vi har oplevet hændelser og en masse andet... I det tilfælde var det rent faktisk den tidligere ejer af gården, der havde hængt sig. Men det fik vi først at vide, da vi snakkede med staldejer om at vi oplevede underlige ting.

• #87   25. okt 2012 ZenZen: Jeg vil lige forklare, hvad jeg har skrevet - igen igen: (citat) : "ZenZen: Jeg sluger ikke alt råt, men jeg tror på, at mennesker grundlæggende er ærlige (indtil andet er bevist)". - Så NEJ, jeg stoler ikke på "hvad som helst folk siger" !

• #89   25. okt 2012 ZenZen:Jeg vælger at stoppe diskussionen med dig her, for vi kommer vist ikke rigtig længere smiley

• #90   25. okt 2012 Synes ikke man kan tale om sandhed når nu der hverken er be- eller afkræftet om der findes ånder eller ej. Sandheden er i så fald at der ikke er nogen der ved det med sikkerhed, så den ene tro kan - i min verden - være ligeså god som den anden.

• #92   26. okt 2012 ZenZen: Det er det der er det herlige ved tro. Man behøver ikke bevise at det man TROR på passer. At folk ikke er enige i at dette er tilfældet, er jo bare hvad det er, og fred være med det.

Jeg er selv kristen. Det er min tro at der er en mening med alt der sker rundt om i verden, og at vi - når vi dør - har et godt sted vi kommer hen såfrem vi har været nogle gode og næstekærlige mennesker. Den tro har hjulpet mig igennem en masse forfærdelige hændelser som jeg nok ikke ville være kommet så godt igennem hvis ikke jeg havde haft troen, så hvem er du at forlange beviser for min tro?

Misforstå mig ikke, jeg er på ingen måde vred, men min pointe er bare at når nu det er fint nok for mig at nogen ikke er troende, hvorfor er det så ikke fint nok for andre mennesker at jeg er?

Jeg tror personligt heller ikke på clairvoiante eller healere, men jeg synes at det er fint at der er nogen der gør. ''Tro kan flytte bjerge'' er der et udtryk der hedder, og der har faktisk været snak om at den måde healere ''healer'' på er at de får de mennesker som tror det er muligt til at tro på at de er blevet raske, og når først hjernen tror på det, så sker der ting og sager. Hvis dette er tilfældet, hvorfor er det nødvendigvis en dårlig ting?

• #95   26. okt 2012 ''Det kommer helt anden på situationen. Hvad hvis en statsmand påstår at gud er med ham, og han handler ud fra guds ordre? Hvis disse ordrer skader rigtig mange mennesker? Jeg tænker blandt andet på Hitler.''

Min tro bevirker også at jeg aldrig ville tro på at folk handler ud fra guds vilje når de gør andre mennesker ondt. Desuden... som troende kristen, tror jeg også på at folk som eks. Hitler får deres straf i efterlivet. Jeg forstår godt din pointe, og jeg er om nogen klar over nogle af de skrækkeligheder som er blevet begået i guds navn både før og nu, og dette er i min verden et spørgsmål om forskruede mennesker som vælger at bruge trosretningen efter deres forgodtbefindende.

''Nu tror jeg ikke på gud(er). Jeg er et godt menneske, der gør hvad jeg kan for at hjælpe andre mennesker. Kommer jeg også ”et godt sted hen”, på trods af min manglende tro? Hvis ikke, hvor lander jeg så?
    Og hvorfor?''

Jeg må indrømme at dit spørgsmål undrer mig. Hvis du ikke er troende hvorfor er det så vigtigt for dig hvad der sker med dig efter du er død?
    Men for at svare på dit spørgsmål, så holder jeg fast i at gode og næstekærlige mennesker bliver belønnet i efterlivet, og det værende om man tror eller ej.

''Det er ikke ”fint nok” fordi rigtig, rigtig mange mennesker er påvirket negativt af andre menneskers ”tro”.
    Hvis IKKE det havde en så kraftig indvirkning på andres liv, ja så havde vi en anden snak.
    Først for nylig fx kunne homoseksuelle blive gift i kirken i DK. I andre lande er der dødstraf hvis man er homoseksuel - pga. af ANDRE menneskers ”tro”.''

Som sagt er jeg godt klar over at troen kan misbruges, og i mange tilfælde bliver det, og det er selvfølgelig forfærdeligt når det sker. Det tror jeg ikke du kan finde nogen der er ved sine fulde fem - troende eller ej - der ikke er enige i smiley
    At homoseksuelle kan blive gift i kirken er jeg meget imod, ligesom jeg er imod at man kan blive gift i kirken flere gange, og at jeg heller ingen mening kan se i at folk som ikke er troende bliver gift i en kirke, og jeg kan ikke forstå hvorfor folk som ikke selv er troende ærlig talt skal have noget at sige i den sag? De har jo intet forhold til kirken. Men jeg synes der er stor forskel på disse anliggender og så at en trosretning vælger at fastslå at deres gud vil have at de skamfere dem selv, eller at de slår andre mennesker ihjel, for det ville min gud - sådan som jeg ''ser'' ham aldrig stå inde for. I min tro er det en enorm synd at tage et andet menneskes liv.

''Hvis folk, der tror på paranormale ting, kunne lade være med at have så stor en påvirkning i verden, så ville jeg ikke sige et kny. Hav din tro hvis du vil, men hold den venligst for dig selv - ikke vredt skrevet. Bare en konstatering.''

Som sagt er jeg enig i at der er mange som misbruger troen på en negativ måde, og jeg mener heller ikke på nogen måde at man skal forsøge at trække troen ned over hovedet på andre, som ikke selv ønsker at være troende. Men på samme måde har jeg ikke tænkt mig at skamme mig over at være troende bare fordi der er nogen der ikke kan forstå det. Jeg har ikke tænkt mig at gå og holde tæt med at jeg er troende i fare for at folk vil se skævt til mig, for vil de det må de selv om det. Jeg lader andre have deres overbevisninger i fred, og på samme måde forventer jeg at have min.

''Hvorfor tror du ikke på det?
    Hvorfor tror du ikke på Allah? Ra? Odin?
    Den dag troende (af enhver art) indser hvorfor DE ikke tror på Julemanden og andre fantasivæsner der har været oppe i historien, den dag vil de forstå hvorfor der findes folk som mig - ateister og skeptikere.''

Hehe, jeg kunne ikke lade være med at smile lidt. Selvfølgelig kan jeg da godt forstå at der findes skeptikere og ateister, for som før nævnt er der jo ingen beviser, og derfor ingen måde hvorpå de med et mere ''lukket sind'' (af mangel på bedre), har håndgribelige fakta der kan understøtte at de skal tro på det ene eller det andet.
    Jeg tror ikke på clairvoiante og healere fordi det ikke passer ind i mit ''verdensbillede''. Længere er den sådan set ikke. Men på samme måde synes jeg ikke der er noget galt i at der er nogle som tror på det. Det gode ved tro er også at man selv vælger hvad man tror på og hvad man ikke tror på smiley

''Men så er ”det magiske” (af mangel på bedre ord) også forsvundet. Her snakker vi om hjernens evner. Det som jeg nok vil betegne som selvhypnose eller en god psykolog session.
    Hvor er så det paranormale?''

Behøver der nødvendigvis ske noget paranormalt? Er det ikke bare nok at der er sket noget godt for det mennesker som det har hjulpet, og som det netop har hjulpet fordi dette menneske har VALGT at TRO på at det ville hjælpe?

''Fordi folk så, i mine øjne, lever en løgn. Hvis folk tror at der er noget overnaturligt i de ting og der ikke er det, de ikke kan, så får de en slem skuffelse når sandheden går op for dem. Jeg er gift med en der har været sådan en tur igennem. Det er intet mindre end traumatiserende. Jeg ville ikke ønske det for min værste fjende.''

Jeg tror der er stor forskel på hvad folk kan holde til og hvad de ikke kan, og jeg synes man skal huske at adskille tingene. Fordi man kender en som er blevet skuffet fordi de af en eller anden grund har mistet troen, er det ikke ensbetydende med at det går den vej for alle, og vi er nogle som har det bedre med at have vores tro, fordi vi på den måde aldrig føler os alene. Jeg tror det kan være meget svært at sætte sig ind i for folk som ikke selv er troende, men engang imellem bliver man nødt til at søge forklaringer i det uforklarlige for at kunne komme igennem livet på bedste vis.

''Og så er der jo dem som mener at de faktisk besidder Sandheden - og alle, alle skal leve efter den. :-/''

Ja, og her er jeg enig med dig. I min verden skal man aldrig forsøge at hive noget ned over hovedet på andre. Vi har heldigvis trosfrihed i Danmark og man må tro lige præcis på det man ønsker at tro (eller for den sags skyld ikke tro) på, og sådan mener jeg også at det bør være.

• #96   26. okt 2012 Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, men jeg vil blot komme med en hurtig kommentar. Jeg tror ikke selv på ånder, men HVIS de nu skulle eksistere, så ville de på ingen måde kunne kommunikere med os, flytte på ting, røre ved ting osv. For at kunne gøre dette, skal man have masse - ellers er det bogstavligt talt umuligt at røre ved ting/flytte dem/sige lyde osv, lige meget hvor meget man så prøver.
    Så at fjernsynet pludselig går ud, eller at lyset begynder at blinke out of nowhere - ja, det må der så være en logisk forklaring på. Den mest kendte forklaring på rigtig mange "ånde"-sager er det faktum at personen/personerne bor i en gammel bygning hvor ledninger, kabler osv. ikke fungerer optimalt grundet bygningens alder. Derudover har det ZenZen nævnte med sleep paralysis også rigtig meget med "ånder" at gøre.

• #97   26. okt 2012 Jeg vil også gerne lige tilføje at jeg selv har oplevet mærkelige ting som kunne forståes som ånder og lignende. Men der har altid været en logisk forklaring på de ting jeg så og hørte, som man bare ikke tænker over mens det sker.

• #98   26. okt 2012 Hyggehulen: Jeg er helt enig i, at RIGTIG mange ting, nemt kan forklares - ingen tvivl om det smiley MEN - det udelukker altså ikke det faktum, at vi er nogen, der kan høre/se/mærke ånders tilstedeværelse, selvom vi ikke kan bevise det. Det eneste, jeg kan "bevise" er, når jeg ved kan fortælle t menneske, jeg ikke kender, hvordan vedkommende har det fysisk og psykisk, og afhjælpe de evt. lidelser, folk har smiley
    Jeg vil nu også mene, at folk som f.eks Marion Dampier-Jeans adskillige gange har "bevist", at hun kan kommunikere med ånder smiley

Kommentér på:
Tror i på mellem himmel og jord?

Annonce