{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.962 visninger | Oprettet:

Hej hvem er du? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer..

Vi snakker rigtig tit sammen her inde.. Men vi kender jo egentlig ikke hinanden sådan rigtig..
Så jeg tænkte vi kunne fortælle lidt om os selv, og hvilke interreser vi havde ud over vores dyr. Eller andre ting.

Jeg starter:

Jeg hedder Susse, jeg er 22 år. Jeg bor sammen med min kæreste Peter, som jeg har været sammen med i over 5 år. Jeg har 3 hamstere, og 2 ørkenrotter, som i er velkomne til at se i mit galleri, jeg har også en hund, som bor hos mine svigerforældre, da vi ikke må have hund i lejligheden.
Jeg arbejder som økonomielev ved Sondex, og er færdig uddannet d. 24. maj 2013, glæder mig rigtig meget!
Jeg har 1 storesøster, og 2 stedsøstre, jeg er yngst Jeg har 2 nevø'er en på snart 4 og en på snart 7 (de har begge fødselsdag i oktober) Jeg skal være "tante" til februar, det bliver sjovt.
I min fritid spiller jeg lidt computerspil, også spiller jeg kort spillet Magic the gathering sammen med min kæreste, og nogle af vores venner, og min svoger.
Jeg er kreativ, og har levet en masse billeder af perler (se dem i min annonce, eller hos mine hamstere) Jeg laver også andet i perler, lidt smykker, og lys.
Når jeg er færdig uddannet og forhåbentlig har et fast arbejde, så vil vi spare sammen til et hus, få en hund, 2 marsvin, og en kanin.

Fortæl om jer...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hej hvem er du?
  • #1   8. sep 2012 Jamen jeg hedder Rikke, og er 22 år gammel. Jeg bor i Esbjerg sammen med min forlovede Nick og vi har været sammen i lidt over 7 år nu. Jeg har 2 marsvin (Naia og Molly) og en laban til en kanin kaldet Joey.
    Lige pt studerer jeg på Rybners i Esbjerg til Sundhedsservicesekretær.
    Jeg har en lillesøster og en storbror.
    I min fritid dyrker jeg fitness og spille computerspil, WoW og CS

    Det var kort om mig


  • #2   8. sep 2012 Hej jeg hedder Tanja og er 35. Jeg bor sammen med min mand og vores datter på 3 år sammen med vore hund (som skal ha hvalpe om 2 mdr), 3 katte og 12 kaniner.
    Jeg er nr 4 ude af en søskende flok på 6. Jeg er også den ældste af pigerne, så kan I jo prøve at regne lidt på den. smiley
    Jeg er en vaske ægte heste pige dog uden hest. Jeg holder meget af at lavet noget fysisk uden for. Hjemme hos os er rollerne byttet rundt såen at jeg laver alt det en mand normalt laver og min mand laver alt det en kvinde plejer at lave.
    Men kan også godt lide at sidde at sysle men feks vindues maling, stramaj, paint by numbers osv.. så lidt kvinde er jeg da. smiley


  • #4   8. sep 2012 Jeg hedder Simone, men bliver kaldt Simse eller Synne.
    Jeg er født d. 11-12-1994, det vil sige at jeg er snart 18 år gammel. Jeg har en storebror på 26 år og en tvillingebror, som selvfølgelig har samme alder som jeg.
    Jeg bor med min mor og min tvillingebror i Silkeborg. Hos min mor har jeg et hamsteropdræt ( www.simses.webs.com) og to deguer. Min far bor på den anden side af vejen, med mine to kaniner som hurtigt blev en del af min hans hverdag - han holder faktisk så meget af dem at jeg nok hellere må kalde dem "hans kaniner". smiley
    I 2006 fik jeg en dele-hund med en kvinde som også bor i Silkeborg.

    Jeg har altid været fascineret af dyr. Mit første dyr var en dværghamster, som jeg fik i sommeren 2006, hun døde desværre d. 24-01-2008, så dagen efter fik jeg fire hvide mus, som hurtigt blev til 21. Derefter begyndte jeg at læse om alle slags dyr. Jeg gik på forums og private hjemmesider.

    Jeg kan godt lide at give dyr de ting de har brug for, så de har det godt, og gerne mere til. Jeg har altid vidst at dyr skulle være en stor del af min hverdag.
    Jeg drømmer blandt andet om at få min egen besøgsgård eller måske en mini zoo. (og det hænger så slet ikke sammen med at jeg er i lære, som landmand på en Vildtfarm md mink og fjerkræ smiley )

    Jeg bruger meget af tiden på at observere mine dyr, for at lære mere om deres adfærd - man kan jo altid lære noget nyt omkring dette.
    Jeg bruger også meget tid ved computeren. Jeg tjekker mails og forskellige dyre-forums dagligt. Jeg har før spillet computerspil såsom The Sims 3 og World of Warcraft, men det har jeg ikke længere tid / overskud til.

    En anden ting, som jeg har brugt meget af min fritid på, er at passe hunde i weekender og ferier, og gå ture med dem i hverdagene. Det sker ikke så ofte længere, men det har stået på i snart 9 år, og det er svært at få hverdagen til at fungere uden alle de hunde omkring mig.

    Jeg får mails næsten dagligt af personer, der har problemer med deres dyr, spørgsmål angående dyr eller omkring dyrepasseruddannelsen. Det tager også lidt af min tid, men jeg hjælper gerne.
    Enkle gange har jeg taget ud til folk og hjulpet dem med håndtering, kloklipning, tjekke køn, rådgivning face to face, eller lignende. Det er jo ikke altid nemt med de dyr. smiley

    Undskyld, hvis det blev lidt langt - har bare kopiret nogle afsnit fra min hjemmeside, som jeg iøvrigt også bruger meget tid på at vedligeholde: www.simses.dyr.weebly.com


  • #5   8. sep 2012 Rikke; Jeg har også spille Wow, men holdte op da vi flyttede hjemmefra, da vi ikke havde råd, og vi har så mange andre spil vi hellere vil spille, som ikke kræver udgifter hver måned smiley

    - Mange tak for jeres svar, de er hyggelige at læse..


  • #6   8. sep 2012 Jeg hedder Sacha, jeg er 16, og bliver 17 her til Marts :). Dog, føler jeg mig tit som en på 14, og jeg ligner nok også en på 14 :P.
    Jeg bor hjemme hos mine forældre sammen med min hund, min undulat, mine 3 rotter og 11 kaniner. Interesserer mig meget inden for dyr, og jeg har et kaninopdræt kaldet Nørrevang :).
    Er Hestepige med stort H, nok mest hyggerytter for tiden da jeg ikke har egen hest, men jeg er rigtigt springrytter :). Har lige været til stævne i dag med min part og rideskoleponyen jeg rider på, hvor parten sprang mig ud af sadlen og jeg har nu måske en forstuvet arm. - Men jeg red videre, eftersom det var mit sidste stævne på min part :).
    Til daglig går jeg i 10.klasse, da jeg ingen idé har om hvad jeg skal efter gymnasiet når jeg kommer dertil.
    Drømmer om at få mit eget stutteri med ICC heste, og blive berider :).

    Lidt om mig, hæh :D.


  • #7   8. sep 2012 Hejsa!

    Jeg hedder Frederikke, og jeg er 15 år gammel. Udover min store kærlighed til kaniner, så har jeg også redet i mange år. Jeg har 8 dyr ialt smiley
    Jeg er enebarn, og kender ikke min far. Jeg bor sammen med min mor, i et rækkehus på landet. Til daglig går jeg i skole, og underviser i kaninhop. Jeg bruger næsten al min tid på at studere dansk, grammatik, biologi, engelsk og historie, hvilket jeg også er meget god til. Jeg får høje karakterer i skolen, og går meget op i min skolegang. Mine dyr fylder meget i mit liv, og det er derfor vigtigt, at de lever i harmoni, og trygge rammer. Jeg er også meget vild med musik, og hører alt fra Lana Del Rey til Cradle Of Filth. Jeg går også meget op i mit udseende, og det er også vigtigt for mig at være pæn og soigneret. Jeg er som sagt vild med historie, og læser meget om bl.a 2. verdenskrig. Min vennekreds består næsten kun af drenge :). Min bedste veninde hedder Sofie, men hun bor på Fyn, så det er svært for os at ses. Jeg er ikke bange for at få jord under neglene. Jeg kan til tider være MEGET stædig :). Jeg får tit at vide at jeg har en stærk personlighed, og holder fast ved mine meninger. Når man først møder mig, kan jeg virke hård udenpå, men indeni er jeg faktisk en følsom pige. Jeg holder af mine medmennesker :). Mit idol er Winston Churchill. I kan altid skrive til mig, da jeg elsker at møde nye folk. Det var lidt om mig! smiley


  • #8   8. sep 2012 Jamen så vil jeg da også skrive smiley

    Jeg hedder Katrine og er 12 år gammel. er dog moden nok af min alder.. Jeg bor i Maribo på Lolland. Min mor og far er skilt - Det har de været siden jeg var 9 måneder. Jeg har en halv-lillesøster og en halv-lillebror.. Jeg hader at være hos min far da min stedmor er "ond"..

    Hos min far har jeg en hund der er af racen Dansk/Svensk Gårdhund, ved navn Charlie.. Han er kasteret og er super lærenem smiley Jeg træner ham hver gang jeg er hos min far (hver anden weekend) og jeg har lært ham disse tricks :
    Sit
    Dæk
    Rulle rundt
    Spille død
    "Synge"
    Gi' hals
    Bliv
    Kom
    Gi' pote
    Gi' highfive
    Gå i cirkel
    "Hoppe"
    Rejse sig op på to ben
    ..og charmere sig ind på folk smiley

    Hos min mor har jeg mine 5 dejlige grise smiley De første dyr jeg fik som mine "egne" var to kaniner ved navn Lukas og Stampe. Jeg har altid haft dyr i mit liv. ..Og altid hunde.. Jeg fik mit første marsvin da jeg var 8 år som blev parret og jeg beholdte en hununge derfra som kammerat - siden har det udviklet sig til 5 dejlige stks. .. Hos min mor har jeg desuden også kat som vi har fået fra kattehjem.

    I min fritid rider jeg meget og det har jeg gjort siden jeg var 2,5 år smiley Jeg har redet et par heste med problemer, - Men går for det meste op i PonyGames og springning. Jeg vil da mene jeg er ok til begge dele - Galopere da fuld galop i PonyGames og springer omkring 70 cm. i springning smiley

    Lidt langt blev det da.. smiley


  • #9   8. sep 2012 Jamen hyggelig ide.

    Mit naven er Sanne, jeg er 30 år gammel, jeg bor sammen med min mand Brian, vi har været sammen i 11 år, og sammen har vi en datter på 3.5 år og en lille dreng på 4 mrd. Og jeg er uddannet landmand. og bor ved maribo på lolland

    Jeg har redet meget jagt og har to jagt heste gående, som jeg desværre ikke får brugt så meget i øjeblikket, håber på at starte på med dem igen til vinter. Jeg har arbejde hos Maj-Britt Carter, og forskellige andre berider, og går meget op i stresfri/frivilig træning af dem.
    Så har jeg to hunde, en dogo argention, en af liste hundene, som mangler en enkelt prøve for at være uddannet redningshund, men ikke må bruge pga forbudet, så har vi frederik vores lille mishandlet hund, vi fik ham fra ribe da alle de hunde blev fundet, for 4 års tid siden.
    og så er der jo selvfølgelig alle kaninerne. Jeg har 13 moderdyyr og to hanner, og så har min datter to små kæle kaniner.

    det var vist det ud over flagermus på loftede og mus i køkkenskabene smiley


  • #10   8. sep 2012 Mad-mutten: Havde aldrig gættet du "kun" er 12 år.. jeg havde gættet på du var 18-20 år.. Synes altid du svare seriøst og godt i forums.. Det er da fedt hehe..
    - Mine forældre er også skilt, det blev de da jeg var 4 år, det var bare dejligt synes jeg, 2 gange ferier, 2 hjem, dobbelt op på gaver, fødselsdag og jul, hehe, jeg har også en stedmor, hun er dog ikke ond, tvært i mod, nogle gange vil jeg hellere fortælle hende om ting i stedet for min mor, når jeg synes en dreng var lidt sød, så fortalte jeg hende om det.. Måske du bare skal give din stedmor en chance?


  • #11   8. sep 2012 Jeg hedder Jennie, er 25 år gammel. Jeg bor i Herning, hvor jeg er flyttet til for idt over 2 år siden da jeg flyttet sammen med min kæreste Martin som jeg nu har været sammen med i 4 år.
    Vi bor sammen med vores 2 katte og pt. 5 rotter i en lejlighed, men skal fra den 1-10 flytte i et hus vi har lejet på 140 kvm så det bliver godt.
    Jeg er pt. arjbejdsløs, men er uddannet konditor. Jeg kunne dog godt tænke mig at uddanne mig til dyrelæge.
    Og ellers er jeg en stor nørd, elsker at spille computer, har en lille fun clan med min kæreste. Dog spiller jeg mest CSS og GW2 lige i øjeblikket, men har også spillet BF3 og Diablo 3.


  • #12   8. sep 2012 Ej hvor hyggeligt Sanne E smiley du bor også ved/i Maribo :o) Kan du uddybe lidt hvor du bor? smiley

  • #13   8. sep 2012 lige udenfor saltvig smiley


  • #14   8. sep 2012 Jeg hedder Cecilie, og jeg er 19 år gammel. Jeg bor i København sammen med mine forældre og min lillebror, som er 3 år yngre end mig.

    Herhjemme har vi altid haft dyr - mine forældre havde en masse katte, da jeg blev født og verdens dejligste bamsehund (en stor lækker schæfer, som var en rigtig vogter da jeg var lille) - ham måtte vi desværre gå af med, da min far havde fået svaret på en anden persons prøver hos lægen, så vi troede han var allergisk, hvilket vi så senere fandt ud af, at han ikke er.

    Nu har jeg Tyson, som er en chihuahua på 4 år, som ikke er blevet behandlet så pænt i sit gamle hjem, så ham bliver der rigtigt hygget om herhjemme, og er nu en glad og sund dreng.

    Jeg har haft taget få dyr ind, som har haft det svært (bl.a. en ung sugarglider dreng, som var blevet sat alene i et alt for lille bur, i et rum fyldt med fugle i en dyrehandel, som jeg straks tog med hjem, fandt venner til og gjorde tam). Idag er han så blevet en smule buttet, men er glad og tilfreds.

    Jeg opdrætter afrikanske dværgsyvsovere, hvor jeg har to grupper (Masai-krigerne og Zulu-krigerne), og har pt. et kuld på 7 unger, som blev født den 4. september.

    Min liste af dyr kan læses på min profil...

    Jeg var igang med en EGU-uddannelse, som er blevet sat på pause da jeg er blevet i tvivl om, hvilket retning jeg vil gå + depression, så arbejder jeg på at finde ud af, hvad jeg gerne vil.

    I min fritid passer jeg mine dyr, og hygger om dem jeg kan hygge om - ellers følger jeg deres adfærd og liv i terrarierne. Jeg er sammen med mine venner, skriver historier, digte og sange mm.


  • #15   8. sep 2012 Susse : Mange tak smiley

    Tjaah.. Jeg har skam givet hende en chance smiley Men hun får først en ny når hun holder op med at skælde mig ud over ting jeg ikke har gjort smiley ..Og nærmest "tvinge" mig til at gøre noget jeg ikke har lyst til.

    Men jo det er da fedt! smiley Dobbelt op af alt..! :o)


  • #16   8. sep 2012 Fedt fedt Sanne :o)

  • #17   8. sep 2012 Miss Jennie; Min kæreste spille også GW2 og jeg kigger på, det er ikke sådan når økonomien ikke helt hænger sammen hvis man køber 2 dyre spil på en måned, og min computer kan heller ikke helt køre det.. Så låner hans en gang i mellem..
    - Men jeg er også lidt en nørd hehe..


  • #18   8. sep 2012 Susse:
    He he nej det kender jeg godt smiley Men heldigvis viste jeg at jeg ville have det så skyndte mig at forudbestille det. Jeg prøvede en smule WoW hvor man kan spille gratis til lvl 20, men jeg går meget op i grafikken, og den er jo ikke såååå god i WoW smiley (efter min mening) og så er jeg bare så meget imod at skulle betale hver måned. Så GW2 var jo bare perfekt smiley
    Hvad for andre spil har du haft købt?


  • #19   8. sep 2012 Hyggelig ide, med det her :-)!!!

    Jeg hedder Mia Josefine Vilmer Heim, og jeg er 12 år gammel, er dog utrolig moden af min alder smiley
    Jeg bor self sammen med min mor og far og min store søster på 17 år smiley

    Jeg går rigtig meget op i naturen og er 100% land menneske som elsker at se på marker og føler næsten jeg er i himlen når vi kører forbi en masse marker og flotte land skaber :D!! Lidt sjovt jeg er så meget land menneske fordi min søster skal flytte til københavn og være stewardesse ved københavn's lufthavn og elsker larmen ved København og især de dyre butikker hvor jeg kunne klare mig med en masse marker, kanin og heste butikker, hehe! smiley

    Udover mine kaniner rider jeg også og går en del op i heste smiley
    Jeg elsker bidløs ridning og at træne og ride så naturligt som muligt smiley

    Jeg og min familie bor på Sydsjælland i en lille by, som en af de eneste i hele vores familie. smiley
    Ja det var vel egentlig det ;)!!


  • #20   8. sep 2012 Ja jeg synes også at grafikken er meget bedre i GW2, som sagt er det lang tid siden jeg har spillet Wow, vi flyttede hjemmefra for 1½ år siden ca. og siden har jeg ikke spillet.. kæresten kommer altid først med spillene her hjemme. Spiller Skyrim, sims3, dungeon defenders, Magic the gathering (som både er computer spil, og et kort spil) portel 1 og 2.

  • #21   8. sep 2012 Jeg synes GW2 er super. Synes især at det er sjovt at lede efter de puzzles der er smiley

  • #22   8. sep 2012 Hej alle

    Jeg hedder Jeanette og er 24, jeg har en dejlig kæreste der hedder Daniel, som jeg har været sammen med i lidt over 2 år, vi har 2 kaniner sammen: Cocio og Coco Chanel.

    er igang med enkelt fag på VUC i roskilde, er færdig til dec. skal tage Pædagog udd. hvis ikke min ryg blir værre og mine knæ. smiley
    Har stort set altid haft dyr, og kan ikke undvære dem i mit liv, da jeg har haft en stor depression og det der hjalp mig på benene igen var mine dyr

    Startede med at få to undullater som ikke havde haft det godt hos deres tidligere ejer. de er døde den dag idag.
    senere som lille fik jeg et marsvin (pelle) R.I.P os død
    Så mødte min mor min papfar(helst kaldet far smiley )
    Så havde vi to katte, en huskat og en Amerikansk skovkat, Begge desværre også døde R.I.P savner dem.
    Har haft et søskende par(katte) Bella og Daisy, Daisy blev desværre kørt ihjel smiley
    Bella er hos min eks, hvor hun lever godt smiley
    så Benji (kat) men han er enten blevet stjålet eller spist af ræven smiley

    Så nu har jeg mine dejlige kaniner smiley elsker dem smiley
    Bor på sjælland, i roskilde , men skal til at se på noget rækkehus i havdrup, så vi kan få meget mere plads, os så ninerne kan få større bure smiley

    Fritid: Venner/veninder (fest/byen) familien er familien menneske med stort F smiley
    Elsker at synge og har dyrket meget kor sang, og dans.
    Mer ?? så skriv smiley


  • #23   8. sep 2012 'Halli-halløjsa :o)

    Jeg hedder Pernille, og jeg er 20 år gammel, og skal til at uddanne mig som lægesekretær, da min salgsassistent uddannelse ikke føles krævende og udfordrende nok.
    Jeg bor i Gislinge med mine forældre, min søster og så min kæreste Claus, ham har jeg været sammen med i ca. 11 måneder.

    Jeg har 6 marsvin, 2 kaniner, 3 katte og 4 dejlige hunde smiley

    Jeg fik mit første marsvin som 4-årig - og hun blev 8 år gammel, min kære Trille<3

    I min fritid ELSKER jeg selvf. at passe og pleje alle mine dyr. Derudover tegner jeg rigtig meget, mest dyr. og så spiller jeg WoW, the sims og hvad jeg nu ellers lige kan få fingrene i smiley


    Rikke - spiller du så alliance eller horde?? :b


  • #24   8. sep 2012 Helene - 24 år ung - jeg bor i Ikast med min kæreste gennem 4 år nu smiley
    Jeg går sygemeldt hjemme pt - og min kæreste afventer pensionssag pga adhd (bla)

    Vi har vores 3 grise Basse - kastrat, Musen & Tøsen som jeg er utrolig glad for og hygger med flere gange dagligt - ellers flytter til Thisted området om 2 måneder med vores gode ven smiley

    Min Musen venter unger omkring d 3.oktober så jeg er rigtig spændt da det er min første gang - eller er jeg også en rigtig hestepige , har haft en fjordhest Musse på 16 år som var min "bedste" ven smiley
    Kunne være rigtig fedt hvis der var andre marsvine folk - eller ja bare folk i det hele taget i Snedsted området (lig syd for Thisted)


  • #25   8. sep 2012 Hejsa.
    Jeg hedder Mette og er 23 år gammel (nogen mener dog jeg stadig kan skabe mig som en på 16;-).) jeg er bor i kolding med min kæreste igennem snart 5 år, som er soldat og står overfor sin tredje udsendelse til næste år.

    Til daglig er jeg selvstændig, jeg åbnede i Maj min helt egen butik med et godt mix af sushi, smørrebrød, sandwich og salat. Jeg laver alt maden, så vidt muligt, fra bunden, lige fra mayonnaise og remoulade og dressinger, til diverse stege og andet kød til brød og andre lækkerier.

    Jeg har pt. kun min lille kanin bastian, (han fylder, roder, larmer og bliver forkælet for 10 til gengæld) da vi bor i lejlighed og jeg, personligt, mener det ville være synd at anskaffe sig flere, også nu hvor vi begge har nogen relativt krævende jobs.

    Vi har dog planer om, om et par år, at købe hus inkl. En Jack russell terrier og senere hen en grand denoir. Jeg har personligt selv en drøm om en angora kanin og en hest senere hen men der skal kæresten lige overtales;-)

    Min fritid har altid gået med dyr, har har adskillige, lige fra heste til hunde til undulater, jeg er vokset op på landet og da jeg var yngere tog jeg altid i mod hitte dyr. De senere år går fritiden da også med at holde mig selv ved lige i motions centeret, har gjort mig lidt i poledance og ellers bare nyde livet og have det skønt:-)


  • #26   8. sep 2012 Jamen sikke noget hyggeligt noget. smiley
    Mit navn er Liva, og jeg er lige fyldt 14, så sent som i mandags.
    Jeg går i 8.d, og flere af mine timer foregår foran computeren, eller ude ved mine dyr.
    Lige pt. har jeg 3 kaniner - 1 han, 2 hunner, som i er velkomne til at kigge ved, på min profil. Så har vi.. 8 katte.
    1 Ren Maine Coon.
    Resten er huskatte, hvor 3 af dem er bitte små killinger endnu, Blue, Blackie og Garfield smiley
    Som voksne katte har vi, Simba (100% ren maine coon), på 7 måneder, Sommer og Cleo, huskatte, på ca. 1 år tror jeg nok. Zumba, på snart 2 år, Muchi på 7 år, og så de 3 killinger.
    Jeg lider af Juvenil idiopatisk artrit (JIA), på dansk, Børne leddegigt.
    Når jeg siger gigt, tænker i nok meget, på slidgigt, som gamle mennesker for, osv. Men nej, mit er anderledes.

    ,,

    Den medicinske betegnelse for børneleddegigt er juvenil idiopatisk artrit (JIA). Juvenil betyder, at gigtsygdommen starter før 16 års alderen. Idiopatisk betyder, at man ikke kender årsagen til sygdommen. Artrit betyder betændelseslignende tilstand i et led. Børneleddegigt er en selvstændig gigtform, der adskiller sig fra slidgigt og andre gigtsygdomme.


    Gigtsygdomme hos børn og unge kan have forskellige forløb. En del får hævede led pga. den betændelseslignende tilstand. Andre får ledsmerter og besvær med at bevæge leddene. Børneleddegigt kan forsvinde med alderen. Det er vigtigt at tage højde for dette i forbindelse med behandling af sygdommen, så varige led- og muskelskader i størst muligt omfang kan undgås. Gigt i barnealderen adskiller sig på mange måder fra leddegigt hos den voksne patient. Desuden er forløbet af den kroniske betændelse (inflammation) i leddet hos et barn præget af, at barnet er i vækst og at led, muskler og knogler ikke er færdigudviklede. "

    Det gør bla. at jeg ikke er meget med i Idræt, jeg er nok med 25% ca, og at jeg ikke laver så meget normalt. Jeg bruger meget tid indendørs, da jeg risikere at overbelaste mine led for meget. Dog bruger jeg meget tid hos mine kaniner, mest muligt.
    Det gør også, at jeg er MEGET lille af min størelse - alle andre i min klasse er mindst. 1.62 ca. hvor jeg højest er 1.57 - Og jeg bliver ikke størrere. Min bror og min søster er mindst. 1.70 hver, og de er 18 og 20. Mine fødder er også meget små - Man hører tit om at folks fødder er mindst 38 når de er min alder, hvis ikke størrer. Jeg bruger 34-35-36 højest . Min venindes lillesøster på ...10 tror jeg nok, bruger størrere størrelse i sko.

    Jeg har pt. ingen kæreste eller noget. Jeg bruger også briller, men jeg regner med, at når jeg fylder 15, skal jeg have kontaktlinser. Mit syn er gået fra -0½ på det ene øje, til -4½ .. Ret sygt ikke?.
    Jeg bruger meget a min tid på at fotografere - Jeg har bla. et Nikon D-3100 + linse fra.. 15 - 300 hvis ikke jeg husker forkert. + en normal linse.
    Jeg elsker at tage billeder, og det jeg bruger mest tid på, er min søster til ridning, kaniner, eller bare naturen. Jeg syntes selv, de bliver ret gode.

    Ang. det med gigten, hvis der er noget i vil spørge om, så spørg gerne. Jeg er åben overfor ALT.
    Guuud det her blev langt :c


  • #27   8. sep 2012 Liva J - Stald LA.: Jeg bruger også briller, havde kontakt lincer en årgang, men puha hvor er jeg bare for doven til at tage dem i om morgenen. Så har faktisk ikke nogen i den styrke jeg bruger nu, synes også jeg er pæn med de briller jeg har nu, så det gør mig ikke noget..

  • #28   8. sep 2012 Heh. Men faktisk vælger jeg kun kontaktlinser til næste år pga. mit kamera, det er svært at fokusere med øjnene, med briller, og fordi jeg føler mig anderledes nok iforvejen..

  • #29   8. sep 2012 Liva: Det kan jeg godt se er rart ikke at have brillerne i vejen der..

  • #30   8. sep 2012 Celina Sværke, 15 år, har boet på Frederiksberg i ca. 10 år. Jeg har en storesøster og en storebror, og nogle kedelige ikke-skilte forældre. Derudover har jeg seks marsvin, en kanin, en kat og en hest.
    Jeg er vegetar, og går højt op i dyrevelfærd. Har bl.a aktiveret og uddelt flyers for Anima.
    Jeg er kaffedrikker, bange for edderkopper, venstrehåndet, perfektionist og kreativ.
    Jeg er en stædig, flabet teenager som elsker at lave sjov med sig selv og andre. Jeg er meget svær at få op i det røde felt, men bliver hurtigt stresset.
    Jeg er glad, smilende og god til at komme med en kæk bemærkning. Jeg har selvkritik og selvironi.
    Jeg er og har helt sikkert flere ting, som jeg ikke kan komme i tanke om lige nu.
    Mine hobbyer er ridning og fotografering. Har redet i næsten 11 år.
    Jeg elsker chokolade og cola smiley

    Er lige startet på Helgenæs Naturefterskole. Et super fedt sted med de bedste mennesker. Bagefter regner jeg med at starte på STX.

    Det var så en lille smule om mig.


  • #31   8. sep 2012 Pernille B - Alliance da smiley bryder mig ikke rigtig om horde smiley

  • #32   9. sep 2012 Rikke: Uh'åh - jeg er hordespiller haha :b


  • #33   9. sep 2012 Glemte at skrive at jeg har en kæreste, som er 26 år gammel og vi har været sammen i ca. 1½ år.

  • #34   9. sep 2012 Celina - ihh.. Hvo fedt! smiley Så er jeg ikke den eneste der er venstrehåndet smiley

    Er jeg mon den eneste der har "nåle-forbi"? Hyperventilere og besvimer/stikker af når jeg skal stikkes smiley

    Da jeg skulle have min første vaccine fik jeg dyb..dyb.. Lattergas og så var den en overlæge, 3 sygeplejersker og min mor - Der sørgede for at jeg ikke stak af.


  • #35   9. sep 2012 Mad-mutten: hold da helt fast det lyder skrækkeligt med den nåle forbi.. Men nej det har jeg ikke, går vidst heller ikke ca hver 2 - 3 måned i ca 3 år fik jeg morfin sprøjtet direkte ind i slimhinderne i mit knæ, men har ikke fået det i et halvt år nu, er sådan nogenlunde fri for smerter, så håber ikke det bliver slemt igen..

  • #36   9. sep 2012 Wow, Mad Mutten smiley
    Det lyder godt nok ikke så fedt :-/!

    Jeg har ikke nåle forbi, eller nogen andre forbier smiley
    Har det helt ok med nåle, krybdyr, alt ;)!

    Er der nogen der har tandlæge forbi :)?


  • #37   9. sep 2012 Æblehaven: det har min mor og far.. Ikke jeg. Tilgengæld har jeg højdeskræk, og klaustrofobi smiley

  • #39   9. sep 2012 Nadja og Alina: jeg har først kunne være alene hjemme for ca 3 år siden, det nok det mest ubehagelige forbi at have, kan stadig ikke sove hvis jeg er alene hjemme.. Håber da jeg med tiden kan vende mig fra det, min kæreste skal i militæret som værnepligtig om et år så bliver jo nød til at kunne være alene om natten også..

  • #40   9. sep 2012 Susse: Wow.. det lyder absolut ikke fedt smiley

    Jeg lider af dentofobi (tandlægeskræk)
    og så har jeg også coulrofobi - det er angst for klovne.

    Hvert år kommer der cirkus til gislinge og de smækker plakater op over det hele.. så 2 dage før de kommer og 2 dage efter de er taget afsted, bevæger jeg mig IKKE udenfor huset - jeg har ikke sat min fod i et cirkus siden jeg var 3 år gammel.. det var første, eneste og sidste gang.


  • #42   9. sep 2012 Pernille: Puha det lyder godt nok ikke rart smiley

    Random: Jeg har også en skade i mit håndled, i fredags var jeg oppe for at få stod igennem armen og hånden, for at finde ud af om nogle at mine naver sidder i klemme.. Jeg får svar den 21.
    Tillykke med årsdagen den 28. smiley


  • #44   9. sep 2012 Random.. du lyder næsten lige så uheldig som mig med alle de skader smiley

    Jeg har heldigvis ikke nåleforbi, ellers ville det have været et marridt da jeg skulle opereres for 14 dage siden. Der valgte sygeplejersken at stikke forkert 3 gange og narkoselægen 2 gange.. følte mig lidt som en levende nålepude smiley


  • #45   9. sep 2012 Susse - Har det også helt fint med alt andet.. Gid jeg ikke havde den dumme skræk smiley ..Og desuden får jeg dumme kommentare om det i skolen ;(

  • #46   9. sep 2012 Kongelunden - Ja det er bare lidt svært at ignorer værd dag smiley

  • #47   9. sep 2012 Vi har altså en fobi-tråd herinde smiley

  • #48   9. sep 2012 Random: aner det ikke tror det er en arbejdsskade, men er ikke sikker..

    Simse: denne tråd er for at vi kan lære hinanden at kende på kryds og tværs, og vores forbier er også en del af os..


  • #49   9. sep 2012 Nårh okay. Vidste ikke at man også skulle/kunne skrive sådanne ting.

  • #50   10. sep 2012 Kan man bestå/dumpe idræt? Sejt, det vidste jeg ikke. Så dumpede jeg nok også eftersom jeg aldrig mødte op. smiley

  • #51   10. sep 2012 Åh hvor kan jeg godt mærke jeg er ved at blive gammel, jeg var den første årgang der ikke kunne gå til gruppe eksamen, vi var gæsterne af et ikke så vellykket fysik kemi og biologi test der skalle foregå over nettet hvor hele danmarks 9. Klasser skulle være på, på samme tid.. Året efter kom den nye karakterskala..
    Der gik man ikke til eksamen i læsning og idræt og geografi Hehe..

    Men du skal ikke være ked af at have dumpet, ville jeg også have gjort har nemlig ikke måtte dyrke sport sidden 8. Klasse..


  • #52   10. sep 2012 Jeg var bare sådan én der ikke mødte op, hvis jeg ikke gad. Dårlig vane at få sig smiley men bestod da både folkeskolen inklusiv 10. klasse.

  • #53   10. sep 2012 Ja bestod også dansk og matematik i folkeskolen og 10. Klasse
    Jeg var sådan en der sprang over hvor gæret var lavest og pjækkede når jeg havde lyst.. Havde så også nogle vildt dårlige lærer ind til jeg flyttede skole i 9.


  • #54   10. sep 2012 ÅÅh ja idræt...... Hvor var det bare skrækkeligt. smiley
    Jeg var dog så heldig at få tilskrabet mig en lægeerklæring i 9 og 10 XD


  • #55   10. sep 2012 Hehe jeg var ikke syg jeg sagde bare "jeg gider ikke i skole idag" og så smuttede jeg ellers ud og hyggede mig med mine andre venner som enten havde fri eller også pjækkede. smiley

  • #56   10. sep 2012 Susse - Ja man føler sig lidt gammel så med alt det der skete i 2006/2007 smiley


  • #57   10. sep 2012 Det er 3 år siden jeg gik i 9. klasse. Men det er nok lidt længere tid siden hos jer, ikke? smiley

  • #58   10. sep 2012 gid jeg måtte pjække for min mor smiley

  • #59   10. sep 2012 Rikke: ja Hehe..

    Idræt var det eneste fag jeg gad, og den eneste dag i ugen man kunne være sikker på jeg mødte op..

    Simse: jeg sagde også til mine mor jeg gider ikke i skole i dag, også hyggede jeg mig med hende til mine veninder kom hjem.. Men min mor havde jo selv haft de samme lærer som mig den gang hun gik i skole så hun forstod mig smiley jeg fik hjemme undervisning i matematik..

    Mad-mutten: åh skal du ikke ønske dig ville ønske jeg havde taget mig mere sammen i skolen..


  • #60   10. sep 2012 Susse : Hmm.. smiley

  • #61   10. sep 2012 Haha, min mor var og er bare et hash-vrag så hun var pænt ligeglad - indtil lærerne fortalte hende hvor meget jeg ikke havde været i skole, så fik jeg af vide at jeg skulle tage mig sammen - men at jeg stadigvæk godt måtte pjække fra enkle fag pga. lærerne.

    Synes nu det går fint med mit liv, nu hvor jeg er i gang med uddannelse. Det passer ikke at hvis man er fraværende eller "dårlig" i folkeskolen kommer man ingen vejne, for jeg har da været i gang i 1 år nu. smiley


  • #62   11. sep 2012 Simse - Min 9. Klasse er fra 2006 og min 10. Fra 2007 smiley så lidt gamle er de da

  • #63   11. sep 2012 Simse korrekt! Jeg er færdig som bogholder om 8 måneder smiley

  • #66   13. sep 2012 Anne Sofie: velkommen til GG..
    Jeg har også spillet meget wordfeud smiley gør det ikke mere, det bliver kedeligt i længden synes jeg smiley


  • #68   14. sep 2012 Anne Sofie: husk marsvin er flok dyr og skal minimum gå to sammen smiley



  • #70   20. jan 2013 jeg hedder elizabeth andreasen:) og jeg er 11 år. jeg har 1 hund kat hest og to kaniner. jeg rider hver dag og er ude ved mine kaniner. jeg går på horne skole. jeg har fødselsdag d 21-4/2001. og når jeg bliver stor vil jeg gerne være dyrelæge:)

    tror at det var det:)...


Kommentér på:
Hej hvem er du?

Annonce