{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.341 visninger | Oprettet:

jeg tror sgu min kat er sur.... {{forumTopicSubject}}

Jeg vaskede alle marsvinene i imaverol i dag pga de unger der fik svamp i de to kuld jeg har (der var 3 unger i alt der fik noget svamp). Og så vaskede jeg kaninen....OG katten.... fandeme ikke nemt at få stoppet en 8 kg skovkat ned i en spand imaverol.... nå men med mandens hjælp lykkedes det at holde styr på de fire "arme" med kløer og hun blev sjasket godt ind. Ved 5 tiden blev hun lukket ud igen og vi har ikke set hende siden, tror sgu hun blev lidt muggen på mig der...
Alle de andre kræ har tilgivet mig efter de fik et læs gulerødder til aften, håber snart katten kommer hjem...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg tror sgu min kat er sur....
  • #1   2. sep 2012 Hehe. Ja det kan hurtigt blive fornæmede de katte der smiley lyder lidt som min Maine coon athena smiley

  • #2   2. sep 2012 jeg var ude flere gange og kalde og pludselig hørte jeg en mjaven ved to tiden... NFOér er tit ret verbale og hun lød simpelthen som om hun var smækfornærmet og gik lige uden for synsvidde bag hækken og skældte ud i et min. tid før hun kom hen til døren, men hun kom da ind til sidst:)
    Hun kom i bad fordi nogle af mine marsvineunger har noget svamp som godt kunne ligne ringorm. Det er sansynligvis katten der har slæbt det med hjem hvis det er ringorm. Dyrlægen mente det var spild af penge at sende det til dyrkning da der oftest kom negativ svar tilbage trods det lignede ringorm, så 100% sikre på ringorm er vi ikke, men det ligner virkeligt meget og bwhandler man som om det er det burde andre svampearter også dø f behandlingen.
    Men katte kan i hvert fald rende rundt med ringorm fuldstændigt uden symptomer, og da jeg ikke har fået nye dyr hjem i årevis er det sansynligvis fra hende... Man kan gøre det at man behandler med "itrafungol" (staves?) oralt eller det langt billigere lufenuron i flere måneder i træk til alle sporer i pelsen er faldet af med naturligt pelsskifte... ELLER behandle oralt en gang og dræbe alle sporene med at vaske katten i svampedræbende sæbe... jeg valgte det sidste til alle pelsdyrene.... og burene fik også en grundig omgang, det tog det meste af dagen hele "showet"...


  • #3   2. sep 2012 åhh lille mitter dog XD Forstår sq godt hun var lidt muggen XD

  • #4   2. sep 2012 Lyder som frøkenen herhjemme smiley Hun kan være sur en hel dag hvis hun får et bad og vi skal på ingen måde nærme os hende for så får vi altså bare (undskyld mig) røven i hovedet smiley

  • #5   2. sep 2012 Ja jeg har også vasket katte i dag, de fik dog sele på og kom under brusehovedet... De fik en gang tjæreshampoo...

    Den ene var helt sikker på at han skulle dø! Og hvor ser en våd kat sørgelig ud!
    Men er tilgivet nu... smiley


  • #6   2. sep 2012 Mine synes det er hyggeligt at være med i bad .. meget mærkeligt

  • #7   2. sep 2012 det sjove er at regner det så sidder hun bare derude på havebordet... tisseligeglad med at blive gennemblødt, men et bad, nej føj da... skøre kat.

Kommentér på:
jeg tror sgu min kat er sur....

Annonce