{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

Synes sgu det er synd (dyr generelt) {{forumTopicSubject}}

Har set indtil flere gange herinde at børn -sikkert efter megen plagen- får lov at få et dyr af den ene eller anden slags, hvilket jo er fint, jeg tror det er sundt at have dyr omkring sig, desværre ser man bare mange gange at når så dette dyr bliver syg, så stejler forældrene og vil ikke betale for dyrlæge...jamen det følger jo med i at have dyr, om så du betaler 10000kr for en hund eller om du får foræret en kanin af naboen, så har du da ansvaret for at dette dyr ikke lide nød på nogen måde.

Eller er det bare mig der har det sådan:
Ja til dyr - Ja til ansvar

Hvis forældrene vil lærer deres lidt ældre børn at det altså koster penge at have dyr, jamen så giv dem et job hjemme eller få dem til at kører med aviser og så aftale at nogle af pengene skal lægges til side, til hvis lille Fido eller Ninus bliver syg en dag.

Skræmmende tendens derude *S*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synes sgu det er synd (dyr generelt)
  • #1   17. apr 2013 Helt enig! smiley
    Jeg har mine forældres opbakning 100%.
    Dog vil jeg ikke skulle stå i den situation, at jeg ikke har pengene selv til en dyrlæge, så derfor er jeg igang med at søge job, inden jeg starter min kaninavl op.


  • #2   17. apr 2013 Jeg har lidt den tro, at nogle af de familier måske også har en hund eller en kat, de gerne tager til dyrlægen med, mens marsvinet eller kaninen måske ikke kommer till dyrlæge. "Smådyrene" har slet ikke samme status som en hund eller en kat, mange steder.

    Folk bliver nærmest forargede, når jeg fortæller, at jeg for nogle år siden havde en kanin indlagt på et dyrehospital med drop, hvor den efterfølgende blev opereret grundet vildtvoksende kindtænder.
    Når de så hører, at kaninen døde 5 dage senere, går det helt galt, for så var det jo især "spild af penge"...

    Desværre synes jeg også, at der er en tendens til at fare fuldstændig i flæsket på børn, der spørger om råd til deres syge kanin herinde. At et barn søger råd herinde viser, at barnet i det mindste er bevidst om, at dyret er sygt. Det er forældrene, der skal have skylden. De har anskaffet sig dyret, dermed skal de også betale det, det koster, at få tilset dyret hos en dyrlæge.

    Uanset hvilket dyr man har, skal man virkelig tage ansvar for det.


  • #3   17. apr 2013 I jeres tilfælde er der jo heller ikke noget problem, hvis jeres forældre netop bakker 100% op og osse træder til, hvis nu uheldet er ude.

    Problemet er de rigtigt mange forældre, der giver børnene kæledyr som om det var BR-bamser.. dvs at de helst ikke skal koste for mange penge efter selve indkøbet.
    De forældre skulle simpelthen have en røvfuld!


  • #4   17. apr 2013 Enig Lulle....nogen er for hurtige til at fare i flæsket på de stakkels børn.



  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #5   17. apr 2013 Enig med Sweet Leaf

    Men den eneste løsning på dette er et krav Om Dyrekørekort ved anskaffelse. bedre lovgivning omk. Dyr samt en væsentligt højere strafferramme. I dag kan du købe et marsvin og brænde det af, samt uploade hele uhørligheden på Youtube og så stadig slippe af sted med det.



  • #6   17. apr 2013 jeg tror dog ikke dyrekørekort er andet end en teoretisk fin løsning... for rent administrativt vil det slet ikke være til at følge op på - før det går galt.

    Så hut jeg er informeret, så er vores strafferamme egentligt ok nok, men problemet er at den ikke bliver udnyttet til andet end små dummeslag.
    Jeg går mere ind for en form for dyrepoliti som vi har i de andre lande.. for visse unavngivne dyreorganisationer herhjemme er ikke 2 potter pis værd på det her punkt.


  • #7   17. apr 2013 Selve lovgivningen er sådan set god nok. Problemet ligger mere i, at den ikke bliver håndhævet af myndighederne.

Kommentér på:
Synes sgu det er synd (dyr generelt)

Annonce