{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.733 visninger | Oprettet:

Allergi {{forumTopicSubject}}

Har nogle af jer prøvet at få negative blodprøver, men senere påsitive resultater ved en priktest? Eller omvendt?

Jeg spørger fordi jeg har lutter negative blodprøver imod pollen osv bag mig, men har aldrig fået taget en priktest... og mine øjne og næse og hud flipper helt ud specielt om foråret, det er så slemt at jeg får øjenbetændelse og bijhulebetændelse i op til 2 mdr i træk medmindre jeg sætter ind med allergiøjrendråber og næsespray når de første symptomer dukker op i midten af januar....

Så altså min krop siger jeg er allergisk, men blodprøverne siger nej.... kan de betale sig med prikteste?


Kommentarer på:  Allergi
  • #1   11. jun 2012 Du kan sagtens være intolerant overfor noget uden at have direkte allergi. Jeg har haft kat hele mit liv og lige pludselig fik jeg en masse symptomer på allergi men mine tests viste intet og allergipiller hjalp heller ingenting men jeg fik at vide man godt kan være intolerant uden at have direkte allergi. Kan i hvert fald ikke tåle kat længere smiley

  • #2   11. jun 2012 du siger allergipiller ikke virkede på dig, det virker faktisk på mig.... så det er da dybt underligt blodprøverne siger negativ for allergi når allergimedicin virker??. Jeg ville bare sådan ønske jeg kunne få sat en finger på hvad det var i stedet for min læge der siger at der intet er (han tror nemlig ikke på prikteste, kun blodprøver).Jeg føler mig jo som et "psyk tilfælde" der sådan går og "fremprovokerer" sine symptomer? sådan lidt "poltergeist" agtigt (HE HE) at man selv får det til at ske, eller hvad min læge tror om mig... ja jeg ved det ikke, men han har i hvert fald bare sagt jeg ikke har allergi og når jeg så insisterer jeg ikke gider ha hans kloramphenicol i 2-3 måneder mod øjenbetændelse så får jeg en resept på allergimedicin "når nu jeg siger det virker"... jammen det virker sgu!:/ Hvis jeg bruger fx kloramphenicol mod øjenbetændelsen går den også væk, men om så jeg har brugt det i 3 uger så kommer den igen 2-3 dage efter slut... kun med daglige allergiøjendråber kan jeg holde det væk og der kommer det ikke igen bare jeg venter med at stoppe med dem til slutningen af maj. så der er ET eller andet pollen-l*rt fra ca medio januar til ultimo maj jeg ikke kan tåle.... selvom blodprøverne siger nagativ...

  • #3   11. jun 2012 Jeg har ikke fået taget blodprøver, men har taget en priktest, og den ramte præcis.
    Har mod støv, pollen, kat, lidt hund og hest og nogle madvarer.


  • #4   11. jun 2012 du kan blive vac i mod det i mange tilfælde, måske du skulle kigge på det

  • #5   11. jun 2012 Sanne E: det kræver jo stadig en positiv test mod ET eller andet, ellers ved man jo ikke hvad man skal vaccinere imod... i øvrigt er det vist mest noget for dem med penge for den slags skal man jo betale selv og det er vist pænt dyrt (vi fattige kan gå og bruge penge i årevis på allergimedicin i stedet)

  • #6   11. jun 2012 der findes allergier, der kun kommer til udtryk når noget bestemt er til stede.. kan ikke huske hvad det hedder.
    Min eks-svoger var allergisk overfor husstøvmider, men kun når der var en kat til stede.


  • #7   11. jun 2012 Lina: er det mon krydsreaktioner du mener?


  • #8   11. jun 2012 fisk... har ikke kontakt til hverken min søster eller min eks-svoger... jeg har været 12-14 år på det tidspunkt.

  • #9   11. jun 2012 Jeg blev testet positiv ved blodprøve mod græs, birk og bynke. Jeg ved ikke, om det kan vise sig at være anderledes med en priktest, hvor man vel bliver udsat for noget af det, man ikke kan tåle?
    Om ikke andet, så findes der også madvarer, der kan udløse allergiske reaktioner, de der krydsreaktioner.

    Kan du ikke blive henvist til en hudlæge (laver de ikke priktests?), så du kan få lavet en priktest for en sikkerhedskyld?

    Jeg er selv ved at blive vaccineret mod min allergi mod græspollen, som er den slags, jeg reagerer mest på. Det er dyrt, men forhåbentlig pengene og besværet værd.


  • #10   11. jun 2012 Sønderhop: jeg har faktisk netop bedt om en henvisning til en dermatolog som er det fine ord for en hudlæge... jeg er bare så træt af at JEG skal sidde og lede på nettet og jeg skal selv finde ud af mulighederne og min læge gør intet... i en perfekt verden så betalte man til sygesikringen over skatten og når man så gik til læge med de og de symptomer så blev lægen VED med at teste for alt muligt indtil han fandt en løsning, men sådan er det ikke: det er sgu ligesom at gå til dyrlæge med et marsvin min historie med det allergi... (når jeg dør vil de sige: det lykkedes at kurere hendes allergi, for hendes næse løber ikke mere)...:/

  • #11   11. jun 2012 you&me: dvs dine priktests gik fra negativ til positiv? og det var efterhånden som dine åndedrætssymtomer blev BEDRE? hm... ret interessant...

  • #13   11. jun 2012 Susan - 5% af alle allergiramte danskere har så "sjældne" allergier at prøverne viser negativ.
    Jeg er selvfølgelig deri blandt (selvfølgelig).


  • #14   11. jun 2012 Det kan være den alm. priktest ikke har kunne fnage dine allergier, du kan få lavet en allergi test som bliver lavet på ryggen

  • #15   11. jun 2012 Er allergimedicin ikke receppligtige?

  • #16   11. jun 2012 Ikke alt slags allergimedicin er på recept

  • #17   11. jun 2012 Lappeprøver har heller aldrig udvist resultater på min allergi.
    Det er nemlig det der er problemet med de sjældne allergier - test viser ikke noget resultat.
    Fx sku jeg på ingen måde være allergisk overfor kat - men dem der kender mig vil grine højt af den påstand.
    Hverken priktest eller lappeprøver har vist, at jeg sku ha katteallergi.


  • #18   11. jun 2012 Det er ikke unormalt at vokse fra allergier smiley

  • #19   11. jun 2012 Man kan få allergier hele livet, men man kan altså også være heldig at slippe af med dem igen, er dog ikke alle man kan slippe af med. Parfume allergi kan man ikke slippe af med, og det har jeg selvfølgelig også smiley

  • #20   11. jun 2012 Forresten hvis jeg var dig ville jeg da godt nok skifte læge. Har selv haft en læge der ikke hørte en skid på hvad jeg sagde og det er altså virkelig ikke rart at føle sig som en hypokonder bare fordi man har et problem som lægen ikke liige kan finde ud af hvad skylder. Skift læge så du ikke står alene med dine problemer.

  • #21   11. jun 2012 you&me: gik bare ud fra det var åndedrætssymtomer du havde da det er det de flerste har (hoste, snue osv), sorry, hvad var det for symptomer?


  • #22   11. jun 2012 Sanne M: det er nemlig det at jeg føler mig som hypokonder efterhånden, disse problemer jeg har begyndte at være generende (gik fra snue til direkte infektioner hver gang det var "sæson" for et eller andet...) efter jeg havde fået nr 2 barn, jeg har ellers haft "løbenæse hele min barndom men uden at blive testet for noget, det gjorde man ikke dengang... der havde børn ikke allergi, de var bare "helårsforkølet" pga dårlig immunforsvar og så fik man en vitaminpille ekstra... Men problemerne er eskaleret de sidste ti år ca og har faktisk været så slemt at jeg også fik astma (diagnostiseret ved speciallæge), det er dog gået væk igen efter at have været meget slemt i 3-4 år efter nr 2 graviditet? Nu kan jeg nøjes med næsespray og øjendråber og jeg er en voksen kvinde på 37 så når jeg beder min læge om øjendråber mod allergi så skal jeg sgu ikke stå og diskutere det med ham! jeg står jo ligesom ikke og beder om et glas morfin eller noget andet euforiserende! Jeg skiftede til denne læge pga jeg har fået 3 børn hen af vejen og min gamle læge jeg ellers har haft siden jeg var barn lå 3 kvarter væk med bus, det er bøvlet når man pludselig har børn der skal til læge for vaccinationer, sygdom osv... man render meget mere ved læge med små børn så det var træls at skulle så langt... men fortryder det godt nok. tit...

  • #23   11. jun 2012 man kan få allerginæsespray i håndkøb, den er dog ikke så kraftig som den man kan få med en resept... men har man allergilign symtomer kan man afprøve om den i håndkøb hjælper en og så gå til læge og få en resept på noget kraftigere hvis ikke den i håndkøb er helt nok.

  • #24   11. jun 2012 ok


  • #25   12. jun 2012 Susan du behøver jo ikke have samme læge som dine børn smiley Hvis nu han er god nok til børn men bare ikke dur til dig så ku du jo have en anden læge end dem.

  • #26   12. jun 2012 ja det var da en mulighed....

  • #27   18. jun 2012 nå men nu er jeg blevet priktestet mod forskellige ting, alle med negativt resultat. Overvejer snart at bestille en tid hos en pryk for det må jo være psykosomatisk eller hvad man kalder det når det forgår i ens hovede... min mand synes det er så synd for mig for han har set mig sidde og klø min hud i stykker i perioder...

  • #28   18. jun 2012 pryk=psyk...

  • #29   18. jun 2012 Træls smiley Føler med dig!
    Tror nu ikke det er noget psykisk... Jeg har i hvert fald aldrig hørt om at man kan få allergilignende symptomer pga noget psykisk, og jeg er selv psykisk syg (borderline).
    Måske du skulle prøve hypnose... Kender et par stykker der havde slem allergi og så prøvede de at blive hypnotiseret mod det og der virkede altså. Jeg tror ikke rigtigt selv på hypnose men for nogen virker det.


  • #30   18. jun 2012 nej jeg tror heller ikke rigtig på man kan frembringe fx de symptomer jeg får de der 2½ måned hver forår med totalt øjenbetændelse hvis ikke jeg får allergiøjendråber. Men jeg føler ikke de hører mig for jeg forklarede derinde at symptomerne fra øjne og næse starter medio jan og slutter ca slut april og resten af året har jeg kun hudkløe. Og så tester de mig for birk? birk blomstrer sgu da ikke i midten af januar har jeg lige googlet... det gør el og elm kan jeg se, men dem testedede de ikke for så vidt jeg husker... føler virkeligt ikke jeg bliver taget seriøst...

  • #31   19. jun 2012 og så lige lidt mere til "føljetonen"....Jeg skrev til min læge hvorfor jeg ikke blev prik testet for hassel og el som er de træarter der blomstrer der hvor jeg har øjen og næsegener i det tidslige forår og min undren over de valgte at teste mig for birk som først blomstrer fra marts som er ca der hvor mine øjen/næse gener stopper... og fik dette svar:


    Du er testet for de standarter der findes og der er;
    der findes ikke andre tests.
    Priktest for birk, græs, gråbynke, hest, hund, kat, marsvin, undulat, to husstøvmider, skimmelsvamp, hvedemel, hønseæg, appelsin, komælk, sojabønner, svinekød og torsk er negative.

    quote slut... det er sgu da løgn? det passer da ikke man kun kan prikteste for ovenstående?


  • #32   19. jun 2012 i øvrigt ... hvad f mener de med "skimmelsvamp er negativ"? det er den ENESTE som jeg faktisk har fået POSITIV reaktion på i blodprøverne, jeg ER allergisk over for pennicillinum ekspansum, det er blevet verificeret ved en blodprøve! jeg gir simpelthen ikke meget for de læger mere...

Kommentér på:
Allergi

Annonce