{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
325 visninger | Oprettet:

Mangler søgemulighed {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg syntes lidt der mangler en søgemulighed når man skal finde gnavere.

Man kan søge på navn, men man kan ikke søge mere specifik race, altså jeg ville fx gerne søge på Roborovski, uden at skulle se alle dværghamstere igennem.

Ved ikke om det bare er mig som er for van til bedre søgemuligheder, og derfor er forvent, eller om der er andre ligesom mig der finder det irriterende at skulle lede efter hver enkelt art manuelt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mangler søgemulighed
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #1   11. mar 2012 Roborovski er en art og ikke en race, men der er en tråd lignende denne herinde, kan bare ikke lige huske hvad den hedder.

Så det er nemmest at lave en kategori med alle dværghamstere i stedet for at lave en kategori til hver enkelt art.

• #2   11. mar 2012 Som du kan se har jeg os skrevet art længere nede i opslaget, var lige en tanketorsk fra min side, ved godt det er en art.

Ved godt det er nemmere sådan, men var mere at man evt kunne søge efter indhold i teksten om hamsterne, så man ikke kun kunne søge navne da der jo så ville dukke alle op hvor der stod roborovski i teksten om dyret.

• #3   11. mar 2012 Jeg har en roborovski på min profil

• #4   11. mar 2012 Jeg taler for at man skriver racen på sine dyr ved siden af navnet. På den måde kan man bruge navnesøgningen til at finde specielle racer indenfor eks. marsvin smiley I hamstertilfældet ville det jo så være arterne der skulle stå sådan som jeg forstår det, men har ikke forstand på hamstre smiley

Men det er i hvert fald nok den nemme løsning, selvom den forudsætter at så mange medlemmer som muligt er med på ideen.

• #5   11. mar 2012 Sabrine N

Syntes egentlig det er et godt forslag. smiley

• #6   11. mar 2012 Sabrine N - Det er der ikke plads til i navnet

• #7   11. mar 2012 *Mor til Katja* Der er i mine dyrs?

• #8   11. mar 2012 Min ene kanin hedder Nivas Viva La Vida af Dalgaard og der er ikke plads til hendes race ved siden af.

Nivas Viva La Vida af Dalgaard Dværgvædder/hollænder blanding

• #9   11. mar 2012 Kan godt se at det kan være et problem, men så kunne man jo vælge bare at kalde den for eks. ''Viva La Vida, dværgvædder/hollænder''
    Så burde der være plads til det smiley

• #10   11. mar 2012 Tjo, men nu er lige netop det felt beregnet til navnet på dyret og ikke racen smiley Også går jeg udfra af bemærkninger blandt andet er beregnet til racen. Det løser selvfølgelig ikke søgeproblemet, men jeg tror heller ikke, at det ville holde i længden, hvis alle skulle skrive racen i navnefeltet.

• #11   11. mar 2012 Okay, men så lader du så bare være med at skrive racen i navnefeltet Cathrine. Der er bare flere som godt kunne bruge at kunne søge på racen, og derfor kom jeg med mit forslag, tag det eller lad være. Jeg siger bare at jeg selv bruger det smiley
    Desuden synes jeg ligeså godt at du kan skrive opdrætteren på i bemærkninger som du kan racen, men det er selvfølgelig en prioriteringssag. Jeg tror bare der er flere som er interesseret i at søge på racen end der er der søger efter dyr fra en speciel opdrætter smiley

• #12   11. mar 2012 Det kommer helt af sig selv, eftersom at der slet ikke er plads til det smiley Det er faktisk et ganske udemærket forslag, men det er bare rigtig svært at udføre, i og med at HA'erne ikke må lave deres egne regler. De kan derfor kun opfordre folk til at gøre det. Så derfor tror jeg, det er rigtig svært, at få folk med på ideen.

Desuden ved jeg ikke om, du læste det, jeg skrev ordentlig i gennem? Jeg kan da lige citere...
    <b>"Også går jeg udfra af bemærkninger <i>blandt andet</i> er beregnet til racen."</b> Det er jo ikke umuligt, at skrive flere forskellige ting under bemærkninger smiley

• #13   11. mar 2012 Sabrine N - Der er ikke plads til der kan stå Roborovski Sputnik's Mathilde smiley

• #14   11. mar 2012 Cathrine: Jeg læste skam hvad du skrev, men refererede nu bare til at du brugte opdrætternavnet under navn, og her siger jeg bare at dette også kunne skrives i bemærkninger så der blev plads til at skrive resten smiley Jeg siger ikke at der skal laves en regel om at man SKAL gøre det, for det synes jeg skal være op til folk selv om de har lyst til eller ej. Jeg informere bare om at det er en mulighed hvis man ønsker at det skal være nemmere for folk at finde frem til lige netop din gnaver eller kanin smiley

*Mor til Katja*: Som jeg skrev øverst er jeg godt klar over at dette kan være et problem for nogle, og hvis man så ØNSKER at have racen i navnet så folk nemt kan finde dem, kunne man jo vælge bare at skrive ''Roborovski Mathilde''.
    Så kan man skrive at hun er fra sputnik under bemærkninger.

Jeg prøver bare at komme med en ide til hvad man kan gøre HVIS MAN VIL.
    Jeg bruger den selv, og bliver jeg ved med lige meget hvor mange dyr jeg opretter smiley

• #15   11. mar 2012 Jeg vil hellere have hendes fulde navn i navn og så roborovski i bemærkninger smiley

• #16   11. mar 2012 *Mor til Katja*: Det er så også bare helt okay smiley

• #17   11. mar 2012 Navnet på opdrætterens opdræt er jo en del af navnet på dyret, så jeg finder derfor meget relevant, at det står i dét felt fremfor et andet felt... smiley

• #18   11. mar 2012 Ja, et frit søgefelt hvor man kan skrive hvad man vil, og den søger på hele profilens indhold, ville nu engang være dejligt.

• #19   11. mar 2012 Cathrine: Og det er lige præcis de forskellige prioriteter som gør at jeg siger at <b>''det er op til folk selv om de vil eller ej''</b>.
    At du finder det relevant er jo ikke ensbetydende med at jeg gør det.

• #20   11. mar 2012 Pia N

Lige det jeg ville ønske da det fx er en mulighed på bilgalleri (kæresten der har fortalt det)

Kommentér på:
Mangler søgemulighed

Annonce