{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Alder = intelligens?? {{forumTopicSubject}}

Ja nu opretter jeg lige endnu en tråd omkring alder - for dem har vi jo sleeet ingen af i forvejen smiley

Jeg må ærligt indrømme, at jeg er træt af at læse om barnelig småbørn, som piiiver over at nogen kommenterer deres alder.
Det er voldsomt frustrerende!

Jeg dømmer aldrig en person ud fra deres alder - jeg dømmer en person for deres måde at tale til andre på.
Og det er efterhånden et kendt faktum herinde, at vi har nogen brugere som partout VIL opføre sig barnligt - og det er uanset alder.

Og lige nu sidder der en 13-14 årig med raaaasende hormoner og er lige ved at eksplodere når de læser dette.
Men søde 13-14 årig som er i gang med at blive teenager - vi andre skal også være her.
Kig dig omkring - der er en masse 13-14 årige herinde som sagtens kan finde ud af at opføre sig ordentlig og ikke gå total i baglås ved en lille smule modstand.
Måske er det fordi du er ved at blive teenager og lige nu lider forfærdeligt af hormonforstyrrelser.
Vi har alle været der.. Jeg var sgu også selv slemt som teenager (stakkels mine forældre).
Men nogen gange kan det altså godt betale sig at lytte til noget med en lidt ældre alder - livserfaring har en betydning.

Det er dermed IKKE sagt, at en 25 årig eller en 45 årig ikke kan opføre sig barnligt -for det ser vi jo også jævnligt.
Men igen.. når der ind imellem spørges ind til en alder, så er det altså ikke altid fordi vi dømmer og mener, at en 13 årig ikke kan finde ud af at passe deres dyr.
Nogen gange er det rent faktisk fordi man som 13 årig er et BARN!
Nogen gange efterspørger vi forældres indblanding og efterlyser info omkring hvorvidt forældrene er med ind over dyrene osv.
Det er der på ingen måde noget galt i! Det er helt naturligt og det er vi i vores fulde ret til smiley


Det jeg egentlig vil med denne tråd er egentlig at ruske lidt i dem der aaaaltid kæfter op omkring "voksne" der spiller alderkortet.
Hold nu op - de eneste der tar det til sig er jo dem der selv er 13 årig og åbenbart føler sig ramt.
Vi skal alle være her - uanset alder.
Men nogen gange kan man altså udfra skrift og tiltalemåde se hvor gamle folk er.

Så hvis du gerne vil respekteres uanset alder - så opfør dig dog ordentlig.
Tal ordentlig til andre mennesker.
Lad være med at få en hormonflip på os andre.
Lad være med at ta sådan på vej over ingenting...

Ta en dyyyyb indånding inden du trykker "Opret Emne".

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alder = intelligens??
  • #1   6. nov 2011 Sådan Lux. Så godt skrevet smiley

  • #3   6. nov 2011 Måske man også skal huske, at folk som er 20+ år har en del mere erfaring og anderledes erfaring end en 12-13 årig og derfor også kan svare anderledes og på baggrund af de erfaringer.

    Det er totalt kliché, men faktum er jo bare at de fleste 20+ årige har en del erfaringer på godt og ondt om hvor dyrt dyrehold kan være, og hvilke uheld der kan ske.

    Og der er da helt klart også nogle yderst fornuftige 13 årige som har hovedet fornuftigt skruet på, og nogle 20 årige som vist ikke er kommet ud af puberten smiley

    Som barn så kan man ikke overskue konsekvensen af f.eks. avl, af at få for mange dyr hvis forældrene ikke vil ta' ansvaret som de bør osv. og det bør et barn heller ikke skulle - men mange bliver frusterede når de gang på gang læser børn gøre ting med dyr som man ved ikke er til dyrets eget bedste.

    Nå, jeg tåger...


  • #4   6. nov 2011 Jeg er enig. Thumbs up!

    Jeg er selv 14, men jeg synes da selv at jeg ikke er barnlig og i hele dette år har jeg aldrig flippet over noget som andre ikke var enige med mig i. smiley


  • #5   6. nov 2011 -*Stald CM*- © DKAF og C S
    Det er præcis det jeg mener..
    Selvom man er 14 år, behøver man jo ikke blive tøsesur og være SÅ meget teenager hver gang nogen siger en imod.
    Vi har heldig en masse 13 og 14 årige herinde (jer i blandt) som sagtens kan finde ud af at være på et forum som dette.
    Og det er SKØNT at se smiley
    Et glimrende eksempel på at man ikke altid kan dømmes på alder.
    Men ind imellem ses det bare SÅ tydeligt for os "gamle" at en "kun" er 13 år.
    Det handler slet ikke om erfaring men blot måden de skriver til andre på smiley


  • #7   6. nov 2011 *Synes godt om* smiley

  • #8   6. nov 2011 Vi har jo bl.a. en tråd kørende lige nu under samme kategori, som er et glimrende eksempel...

  • #9   7. nov 2011 Jeg synes nu ikke der er noget galt i at blive fornærmet over "alderskortet", når det ellers bliver brugt, for det er ret sjældent her inde.

    Men der kommer da en sjælden gang en kommentar, hvor der bliver sagt noget i stil med "Nu er du jo kun 13" og så et eller andet med, at så ved man ikke hvad man snakker om. Det kan man altså ikke bruge til noget.
    Når du selv har været teenager, må du jo også være klar over, at det der med at tage imod konstruktiv kritik og velmenende råd, ofte ender med at blive forstået helt anderledes.

    Det er som om mange glemmer hvordan det er at være teenager, og i stedet bruger "vi har alle været der" kortet.


    Men ellers er jeg da rimelig enig med det du siger, jeg synes bare ikke det er hæftet specielt på nogen alder.
    De eneste grund til at det ser sådan ud, er at antallet af børn/unge er så meget højere end dem der er lidt ældre.


  • #11   7. nov 2011 Rigtigt.... men jeg mener så at hvis unge eller børn snakker og har forstand på det, så er det belastede at høre på. Og mht erfaring har "ældre" ikke mere forstand på dyr end unge. smiley

  • #12   7. nov 2011 Altså jeg bruger sjældent "nu er du kun..."-kortet, men jeg vil mene der er stor forskel på hvordan man bruger det.
    I den sidste tråd jeg brugte det (tråden er her sådan set endnu og aktuel) - spurgte jeg trådstarter, på baggrund af vedkommendes alder hvorvidt forældrene var indforstået med eventuelle dyrlægeregninger, akutte dyrlægebesøg mv. - der vendte vedkommende også rundt og tudede over "alderskortet" - og der kan jeg så på ingen måde se urimeligheden ved at stille relevante spørgsmål på baggrund af vedkommendes alder.


  • #13   7. nov 2011 "Nu kan jeg se du kun er 13 år..." Super kort! Jeg har opført mig pænt, og jeg ved u bl.a hentyder til mig eller personer som mig. Det er da lige så barnligt at spille "Jeg kan se du kun er 13 år" Kortet midt i en diskussion.

  • #14   7. nov 2011 Emilie K - det kommer an på i hvilken sammenhæng det er. Ikke alt er henvendt på at teenagere bare er nogle dumme unger, så lad være med at opfatte alt sådan, bare fordi der kommenteres på alder.

  • #15   7. nov 2011 I sammenhæng med diskussion, som jeg skriver.

  • #16   7. nov 2011 Ahva?
    En diskussion er jo ikke bare en diskussion. Der er forskel på om alderen kommenteres i forbindelse med et relevant spørgsmål, eller for at sige vedkommende pga. alder ikke aner noget som helst. Første eksempel (i forbindelse med et relevant spørgsmål) kan alderen sagtens inddrages på en sober måde uden at handle om at vedkommende bare er lille og dum.


  • #17   7. nov 2011 Jeg ser det kun i forbindelse med 'Du er lille og u-viden'.

  • #18   7. nov 2011 Emilie K - det er jo så bare endnu et eksempel på du kun ser de ting der falder ind i din mening. Det er ikke altid det tingene handler om. Mange af os der kan finde på at kommentere på folks alder handler ikke altid (faktisk sjældent) om at børn/teenagere bare er dumme og uvidende. Man skal lade være med kun at se det sådan. Selvfølgelig er der nogen der skriver sådan, men det er altså heldigvis et fåtal. Lad være med altid at være nærtagende, men læs tingene som de står, så er det sjældent så slemt ment selv om der er kommenteret på en alder.

  • #19   7. nov 2011 Du bliver ved med at skrive til mig som om jeg er en idiot! Hele tiden er det "Du har ikke læst det kan jeg se","Du ser kun så og således påtingene" Hvilket ikke passer!

  • #20   7. nov 2011 Emilie K - og du bliver ved med at overreagere, hvilket er ret træls. Jeg HAR forstået hvordan du mener tingene hænger sammen. Det er ved at være på tide DU forstår at det du læser og opfatter ikke er alt der foregår herinde og lader være med at tage alting så nært.

  • #21   7. nov 2011 Jeg skal være bestem før i overhovedet gider læse. I vil ikke altid lærer, kun have ret.

  • #22   7. nov 2011 *Suk* Og du vil tilsyneladende hverken lytte eller lære, kun have ret.

  • #25   7. nov 2011 Aaaaaaaah! Sød musik i mine ører! Jeg mærker en afslappethed uden lige, efter en vis person blev frosset smiley

  • #26   7. nov 2011 Nu er der jo ingen grund til at være skadefro vel ?

  • #28   7. nov 2011 Edita, tror ikke det er dig hun mener smiley

  • #30   7. nov 2011 Nåe på den måde smiley

  • #31   7. nov 2011 Edita Rimkute | Rim's Kaniner | DK-Medlem| . - skadefro betyder at man glæder/morer sig over andres skade.

    Der menes at CS morer sig over at Emilie K er blevet frosset, hvilket ikke er nødvendigt smiley


  • #33   7. nov 2011 Næ jeg morer mig skam ikke. Jeg er lettet smiley

  • #34   7. nov 2011 fenja M - set hvad og hvem snakker du til?

  • #36   7. nov 2011 Jeg er enig i at det ikke er passende (eller nødvendigt) at more sig over en frysning.

    Men jeg er da derudover ret ligeglad med hvad Emilie K foretager eller har foretaget sig. Jeg står stadig ved mit forrige indlæg henvendt til hende. Hun er ikke interesseret i hverken at lytte eller lære, men vil kun have ret. Det kan man ikke rigtig bruge til noget og sådan er det.


  • #37   7. nov 2011 Og derudover, ja Emilie K er frosset og vil hun fortsætte diskussionen må det blive når hendes bruger ikke længere er frosset. Der er derfor ingen pointe i at skrive til/om hende/hendes synspunkter i mellemtiden.

  • #38   7. nov 2011 fenja: du behøver skam ikke citere. Eftersom jeg selv har skrevet det så er jeg udemærket klar over hvad det står. Nej - jeg morer mig ikke. Ja- jeg er lettet. smiley

  • #39   7. nov 2011 CS - Same difference. Der er ikke rigtig behov for at blive ved med at udtrykke det, det opildner kun til en personlig og kedelig diskussion.

  • #40   7. nov 2011 Og jeg gentager: fenja: du behøver skam ikke citere. Eftersom jeg selv har skrevet det så er jeg udemærket klar over hvad det står. Nej - jeg morer mig ikke. Ja- jeg er lettet. smiley

    Altså jeg kan sådan set blive ved med at skrive det her hele natten hvis det skulle være. Ligemeget om I synes jeg morer mig så vil jeg stadig mene at jeg er lettet. (;


  • #41   7. nov 2011 Kan den ikke lukkes?

  • #42   7. nov 2011 Ja lad os stoppe smiley

  • #43   5. aug 2012 Enig med LUX smiley

  • #44   9. aug 2012 Jeg er 13 og kan godt blive sur, men så går i ud i haven og skriger af hækken at den og den person er en idiot istedet for at skrive det her inde.
    Jeg er fuldstændig enig med jer "gamle" som selv ved hvordan det er fordi i selv har været i gennem det smiley


Kommentér på:
Alder = intelligens??

Annonce