{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Mit marsvin fælder meget! {{forumTopicSubject}}

Hej igen! Jeg har et marsvin på 5 år, som er begyndt at fælde meget. Altså mine forældre tror at det måske bare er fordi at hun bliver ældre eller at det bare er sådan lidt “vinterpels”. Men jeg har læst noget om at hvis et marsvin taber pels kan det være tegn på at den er syg. Hvad gør jeg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit marsvin fælder meget!
  • #1   10. feb 2019 alle dyr skifter pels smiley husk det osse marsvin men det kan os betyde at dit marsvin mangler vitamin C men snak med dyrlægen hvis den fælder for voldsom mister for meget pelsen heller kløer for meget indtil kroppen smiley

  • Jannie C
    Jannie C Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 48
    #2   10. feb 2019 Marsvin skifter ikke pels som fx hunde eller katte. Men man kan godt opleve at de i foråret fælder mere end normalt. Hvis du har en BLØD børste kan du prøve at børste dit marsvin.
    Ofte kan ældre marsvin også mangle ekstra c og b-vitaminer. Min på 6 år fik fx en B-vitamin indsprøjting hos dyrlægen da han var til kontrol. Men ved ældre marsvin er det ekstra vigtigt at de får sund og nærende mad. Hvad foldre du med at tørkost?
    Og går det alene eller har du en ven til det?


  • #3   14. feb 2019 Altså det er ret forskelligt hvad vi bruger af tørkost men hun får massere af salat og grønsager. Og hun går alene ( hun har gået med 3 andre marsvin, men hun blev hold lidt udenfor smiley

  • #4   15. feb 2019 Husk også at være opmærksom på, at hun ikke kløer sig rigtig meget eller får små sår smiley Det kan nemlig være et tegn på skab

  • Jannie C
    Jannie C Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 48
    #5   15. feb 2019 Hej igen

    Salat og agurk er nogle af de fødevarer der ikke er gode til marsvin. De indeholder ingen næringsstoffer, fibre eller vitaminer. Så det anbefales ikke at fodre med. Til gengæld er grønkål, broccoli, gulerødder, rød peberfrugt og fennikel rigtig god. Det vil jeg klart anbefale dig at give hende istedet for. Men husk en langsom overgang da hun ellers kan få ondt i maven.
    Tørkost skal også helst være af de mærker hvor det er pelleteret, altså ikke musliblandinger da det kan resultere i c-vitaminmangel da de sortere i foderet.
    Jo ældre et dyr bliver, jo vigtigere er det at være ekstra obs på foderet da de får sværere ved at optage og udnytte det og derved risikere at mistrives på sigt.
    Held og lykke med hende


  • #6   26. feb 2019 er hun tyndpelset på siderne /det nederste af maven? for så kan det være ovariecyster, meget alm de får det i 5 års alderen

Kommentér på:
Mit marsvin fælder meget!

Annonce