{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.298 visninger | Oprettet:

Hamstre - som slangefoder? {{forumTopicSubject}}

Kære GG'ere.

Jeg må lige ud med mine frustrationer.. Jeg har været så heldig, at få mig to dejlige kuld Roborovskii hamstre og har nu valgt, at de skal sælges. Udelukkende pga. pladsmangel - og manglende tid/lyst til så mange! Så derfor har jeg oprettet et album med mine dejlige basser (dvs. faderen plus de to ældste unger) i et album på baboom. Det er jo også ganske fint, men nu, er folk begyndt at diskutere lidt - For en har nemlig spurgt om jeg måske ville sælge som slangefoder. Skrev, at jeg ville tænke over det! Det er en lidt blandet følelse, som jeg sidder med i kroppen. En skriver, at hun synes at det er synd, at give hamstrene til slanger - men er det ikke også synd, at lade slangen sulte, så jeg forsvarede også en der skrev "dyrplageri". Jeg har ikke taget stilling til, hvad jeg vil endnu..

Så derfor, kære GG'ere, vil jeg hører jeres mening.
Ville I sælge som slangefoder eller kun som kæledyr? Hvad med musene, som bliver brugt? Er det ikke også synd for dem? Er jeg dobbeltmoralsk?

Jeg har mange flere spørgsmål, men de må lige komme løbende.. Jeg kan ikke helt rumme dem.

Kærlig hilsen Natascha.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hamstre - som slangefoder?
  • #2   23. apr 2010 Hegnsholds opdræt
    Havde lidt regnet med, at blive slagtet herinde smiley Men må prøve mig frem, så jeg kan tage den endelige beslutning.

• #4   23. apr 2010 Hegnsholts opdræt
    Jeg smed et album ind på Baboom af dem, og der er folk også med blandet meninger smiley Samt Hestegalleris brugere kommer også med blandet ting. Regnede bare med, at det var striksere herinde, og "eeeej, det er syyyyynd for den lille dyyyyyr!"-agtigt smiley

• Camilla M
    Camilla M Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Svar: 8
    #5   23. apr 2010 altså Sys det sådan okey...

altså sys ikk det er nogen grum skæbne eller noget..
    Slagen skal jo også spise

• Miemiv L
    Miemiv L Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Gnavere: 1 Svar: 30
    #6   23. apr 2010 Jeg synes ikke der er noget galt i at sælge hverken mus, rotter, hamstere o.s.v. som slangefoder, eller kaniner som slagtedyr for den sgs skyld. Så længe opdrætteren har et valg. Hvis du vil sælge nogen af dine hamstre som slangefoder synes jeg det er helt iorden, hvis du selv har det ok med det. Hellere det end de kommet til nogen, hvor de lever en kummerlig tilværelse et et lille bitte bur uden aktivitetsmuligheder o.s.v.

• #7   23. apr 2010 Ingen ramaskrig herfra smiley

• #8   23. apr 2010 nu er jeg en af dem der har en slange, og jeg kan virkelig heller ikke se hvad der er synd i at bruge hamster som foder. Det er da ikke mere synd end mus og rotte unger. Ville da mene det er mere synd hvis de ender hos nogle små børn som ikke aner hvordan man passer dem, og de enten dør af sult eller fedme. Hamsterne er jo ligeglad med om de dør..

• #9   23. apr 2010 det er helt ok hvis du vælger at sælge dem som slangefoder,
    det er synd hvis slanger skal sulte også jo,
    og det er deres natur at spise mus og andre smågnavere.
    men en roborovski er så lille og hurtige at slangen vil få svært ved at fange dem.

• #10   23. apr 2010 Slanger skal også have mad MEN hamstere er ofte for aggresive til at være slangefoder, da de bider hurtigere end mus gør (hermed mener jeg at mus er mere tolerante)

• #11   23. apr 2010 Jeg synes også det er okay - personligt tror jeg ikke jeg kunne sælge mit eget opdræt til foder, men jeg synes det er godt der er nogen der kan.

• #12   23. apr 2010 Vil helt klart anbefale at aflive den først, så risikerer man ikke at slangen bliver bidt.

• #13   23. apr 2010 Syns det er i orden... HVIS HAMSTEREN ER DØD INDEN!!! Jeg må indrømme at jeg syns det er dyreplageri at give dem levende. Hvad ville I sige til at blive sat ned til et udyr (det opfatter hamsteren jo det som) og så at det snegler sig efter en fordi man skakl spises??? Godt nok syndt! smiley

• #14   24. apr 2010 Celina - hvor fra ved du at hamsteren, musen eller rotten opfatter slangen som et udyr?
    Hvor mange gange har du set en fodring med levende?

• #15   24. apr 2010 jeg synes det er hele iorden og slang skal også har noget af spise
    jeg er også noget gang nødt til at sælge noget af mine marsvin heldigvis ikke så tit kun ske en gang hvor jeg have en marsvin der bare ikke kun bliv tam og bide alt inærhed men normal gøre jeg det ikke da jeg altid kommer af med dyr til børnfamilie eller andre op drætter

• #16   25. apr 2010 Calina - nu er det ikke alle slanger der gider spise døde dyr..

Slangen afliver hurtigt og effektivt, så det er mere dyreplageri at lade slangen sulte fordi man syntes det er synd for foderet..

• #17   25. apr 2010 JEG syns det er mishandling smiley Og så er jeg ligeglad med hvad andre synes jeg skifter ikke min menning. Jeg har set mange fodringer med levende små dyr og var ved at brække mig over manglende repsekt til det lille dyr!!

• #18   25. apr 2010 Celina jamen så man mangler også respekt for diverse krybdyr hvis man ikke kan leve med at nogle af dem skal have levende føde

• #19   25. apr 2010 Celina - Hvad tror du de gør i naturen? Der venter de jo heller ikke på der kommer en og afliver dem..

Ceteris Paribus - Frigg Foto . . jeg har så set slanger der ikke ville røre døde dyr, de ville hellere selv jage dem

• Miemiv L
    Miemiv L Tilmeldt:
    apr 2010

#20   25. apr 2010 Jeg kan ikke se det skulle værre værre end at en kat render ud og fanger en mus for at æde den. Katte piner endda ofte musene længe, bl.a. når de lærer deres killinger at jage. Det er naturens orden. Om det er hamstre, rotter, marsvin eller mus m.v. er for så vidt ligegyldigt i mine øjne.

• #21   25. apr 2010 Har en boa der sultestrejkede i et års tid, hvor den nægtede at spise dødt. Den var så tynd til sidst at noget måtte gøres.
    Til sidst fik den en levende rotte, som den huggede på og spiste. I dag spiser den kun levende.
    Alternativet er permanent tvangsfodring, hvilket i øvrigt er meget stressende for slangen eller aflivning af en ellers sund og rask slange.
    Kan sige at rotterne lider ikke nød. Det foregår meget hurtigt og effektivt.

• Miemiv L
    Miemiv L Tilmeldt:
    apr 2010

#22   27. apr 2010 Ceteris.... - Ja i princippet kunne man også det, hvis man havde lyst. Men det jeg ville fremhæve var, at det faktisk kan være mere traumatisk for en lille gnaver at blive fanget af en almindelig huskat end at blive offer for en slange. Jeg synes altså ikke der er noget hverken forkert eller barbarisk i at fodre en slang med levende dyr, hvis de nægter at æde ådsler.

• #23   7. maj 2010 Jøsses da. Der er ingen grund til at bruge caps lock.

Hold nu op, denne sætning kunne jeg få kaffen galt i halsen af.
    "da nogen slanger kan være onde og trække det ud over flere dage".

Vås af denne kaliber hører man ikke hver dag.

"JEG SYNTES slanger kan være så onde når de spiser og endda finde på at spise dem levende.
    specielt unge slanger - de er dælme ikke altid for kloge hi hi...."

Og hvis du vil prøve at kvæle en pinky, så er du da heller ikke for klog.

• #24   7. maj 2010 Så fremt det da er dig der har skrevet dette
    "JEG SYNTES slanger kan være så onde når de spiser og endda finde på at spise dem levende.
    specielt unge slanger - de er dælme ikke altid for kloge hi hi...."
    så ja, så er den ment til dig smiley

• #25   8. maj 2010 pinky er betegnelse for gnaverunge smiley

• #26   8. maj 2010 "Celina hvad tror du de gør i naturen", "det er mangelene respekt ikke at give krybdyrene mad"... HA!! Ja krybdyr dræber mus, hamstere osv i naturen... men der er STOR forskel på om dyret kommer ind i et bur med slanger hvor der er helt nye lugte så dyret når at blive stresset, mens de i naturen ikke lægger mærke til at der foregår noget underligt. der hapser slangen jo bare uden dyret ved det og er død inden for kort tid (for det meste er det jo kort tid). Hvis dyret som sagt er i et bur med krybdyr når dyret at blive stesset netop pga. nye lugte, omgivelser osv... DET er syndt! Glad for dem der er enige med mig smiley

• #27   8. maj 2010 Så tager vi den lige med ro og tænker over hvad vi skriver og måden vi skriver det på, ingen grund til at "råbe" eller beskylde hianden for noget smiley

• #28   9. maj 2010 Må lige være enig med Tanja TD.. Det er altså ikke for at starte en mudderkastekamp, at jeg oprettede dette forum smiley Jeg er super glad for, at I vil give mig en masse begrundelser for/imod at sælge sine dyr til foder. Tak for den store respons! Og håber selvfølgelig, at få endnu flere opslag smiley

Kommentér på:
Hamstre - som slangefoder?

Annonce