{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.445 visninger | Oprettet:

Meget blød afføring hos kanin. {{forumTopicSubject}}

Hej kanin mennesker
Jeg har en lille Løvhoved pige på ca. 3 år.
Hun har i meget lang tid haft utrolig dårlig afføring. Hun har toilet i nederste hjørne af sit bur, og der er hendes afføring helt fint.
Men oppe øverst i hendes bur hvor hun tit sidder er der hver dag - på trods af at jeg muger det ud hver dag - meget blød afføring.

Jeg har prøvet en hel del. Hun er i løbegård hver dag og får rørt sig, så hendes mave bliver holdt i gang. Jeg har prøvet at skifte hendes foder fra alm. kaninpiller til lux vitakraft foder med ekstra mavefibre.
Hun drikker masser vand og får halm/hø blanding hver dag.
Jeg vil nu prøve at give hende noget zoolak.
Hun har haft det i lang tid, men jeg synes det er begyndt at blive værre nu... Hun er frisk og glad som altid.
Nogen der har erfaringer med dette, og ved hvad jeg skal gøre???

Hilsen Sara


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget blød afføring hos kanin.
  • #1   14. jun 2015 Tag kraftfoderet fra den og sæt den på hø, vand og grønt. Ikke agurk, salat eller andre vandede ting. Lidt havregryn i ny og næ hjælper også synes jeg, men ja, ellers giv den noget fibreplex/zoolac.

  • #2   6. jul 2015 Det ligner ikke tynd mave, men mere blindtarmsafføring.. Det er små bløde kugler som kaninerne skal spise..

    Kaniner er lidt som køer.. De skal spise deres afføring igen for at få vitaminerne..

    Grunden til at hun ikke spiser det kan være fordi hun får for meget foder smiley


Kommentér på:
Meget blød afføring hos kanin.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce