{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Caroline P
Caroline P
Tilmeldt:
21. jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

For meget savl... {{forumTopicSubject}}

Her i onsdags begyndte min kanin Coco at savle ekstremt meget. Jeg prøvede at finde ud af hvad grunden var, og fandt ud af at det kunne være noget med hendes tænder. Men jeg læste at hun så ville miste lysten til at spise og hendes afføring ville blive meget blød. Ingen af delene er sket. Og når vi kæler hende gumler hun som aldrig før, og det virker ikke som om hun har ondt.

Jeg blev bare meget bekymret da jeg så at hun savlede så meget, for jeg ved at kaniner ikke plejer at være drivvåde rundt om munden.. Men har i en idé om hvad der kan være galt?

P.S jeg ved ikke hvor godt man kan se at hun er våd (på billedet).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For meget savl...
  • #1   27. jan 2014 Jeg ville tage hende et smut forbi dyrlægen smiley min gamle kanin var også lige pludselig begyndt at savle helt vildt (han spiste heller ikke) og det viste sig, at han havde fået spidser på kindtænderne... Det skader i hvert fald ikke at tage til dyrlægen, hellere én gang for meget end én gang for lidt smiley

  • #2   27. jan 2014 Det kan sagtens være tænderne, selvom hun spiser. Jeg ville få tjekket hendes kindtænder ved dyrlægen.

  • Caroline P
    Caroline P Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #3   27. jan 2014 Tusind tak! Vi tager et smut forbi dyrlægen smiley

  • #4   28. jan 2014 Hvis kaninen bor udenfor, kan det måske skyldes kondens (varm fugt) fra hendes udånding, eller overskydende vand fra at drikke af en skål.

    Det er dog en rigtig godt idé at få tjekket tænderne, da tandfejl (enten af genetisk herkomst eller fra skader/uheld) hurtigt udvikler sig.


  • Caroline P
    Caroline P Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #6   29. jan 2014 Tusind tak alle sammen for jeres råd!

    Men er i går så vi at Coco var fuldstændig tør, og det er hun også i dag...
    Jeg havde læst et sted at det også kan være noget der har siddet mellem hendes tænder. Vi ser selvfølgelig tiden an, og hvis det kommer igen, tager vi ned til dyrlægen med det samme! smiley


Kommentér på:
For meget savl...

Annonce