{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.202 visninger | Oprettet:

Bekymret :/ {{forumTopicSubject}}

Jeg synes min chin Bella ser pukkelrygget ud, jeg har ikke set dette symptom før, så har brug for hjælp til at afgøre om jeg skal tage hende til dyrlægen, eller hvad jeg kan gøre! smiley
Billeder af hende i forskellige stillinger; http://www.gnavergalleri.dk/fotoalbum/diverse_gnavere/13070-bella?status=1


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bekymret :/
  • #1   23. aug 2012 har set chinchillaer før som ser ud som din.
    ved ikke hvad det er men hvis det var min chinchilla ville jeg køre til dyrlægen og få det tjekket om det er fordi den mangler noget vitaminer eller om det er en krops fejl


  • #2   23. aug 2012 Jeg har læst om den sygdom der hedder pukkelryggethed, og tænker det kan være det, men har bare hørt om dyrlæger der ikke har særlig meget forstand på chinchillaer, og så hjælper det jo ik noget

  • #3   23. aug 2012 Jeg er enig med Tina D. Jeg ville nok også tage mig til dyrlægen.
    Her hvor jeg bor, har jeg en helt fantastisk dyrlæge til min chin. Hun ved ikke så meget om chinchillaer, men hun er altid klar til at hjælpe ham. Så jeg syns du skal gøre et forsøg. smiley
    Held og lykke og god bedring til Bella. smiley


  • #4   28. aug 2012 Vinnie - Jeg bliver nødt til at høre, hvad du fodrer dem med samt hvor tit og hvor længe dine chinchillaer er udenfor buret og løbe rundt, for det har også rigtig meget at sige. Hvis det er muligt for dig, så også give mig deres vægt samt alder. smiley

  • #5   29. aug 2012 De får chinchilla piller, ikke det der müsli, det er købt i miljøfoder. De er ude ½ time hver/hveranden dag... Det er kun hunnen, der lige har fået en unge, hun er lidt tynd, og har fået at vide det godt bare kan være derfor.
    Hun vejer ca. 500 g. og er 3 år


  • #6   30. aug 2012 Miljøfoders Pellets - dem i en hvid pose, der også er Degu foder?
    Jeg kender dem godt, men jeg har aldrig kunne finde en indholdsfortegnelse på dem. Mine var ikke synderlig glade for dem, gad dem ikke og skubbede dem væk og tog de andre pellets, der var i skålen i stedet for.

    Men jo, det lyder højest sandsynlig, at grunden til at hun er tynd, er pga ungen.
    Det kan tage hårdt på nogle chinchillaer, at få et kuld.
    Prøv evt at lade hende kun løbe ude hvert 3. dag, så hun får tid til at tage på og ikke brænde sit mad af, ved at være ude for tit.
    Nu ved jeg ikke, hvor gammel ungen er. Men lad dem blive sammen indtil 4 ugers alderen, inden at du tager dem ud på selvstændige løbeture, så de alle får tid til at vokse og tage på og ikke for tit.

    Lidt info. om det er nyttigt eller ej, afgør læseren selv. smiley
    Tit er det således, at hvis man tager en chinchilla, der er undervægtigt eller har tabt sig til en dyrelæge, så er dyrelægens første indskydelse, at det er tænderne, det er galt med. Så hvis de ikke kan finde noget galt i selve munden, så vil de tage et røntgen billede af deres kæber, for at se, om tandrødderne er vokset vildt og det så er grunden til at de taber sig, fordi de ikke kan spise ordentlig pga smerter.
    Det er blot en bekostelig affære, hvis dette er proceduren hver gang, man tager til dyrelægen med sin chinchilla og det ikke er tilfældet.
    Derfor er det en god ide at lære sin chinchilla godt at kende.
    Deres spisemåder, tyggemåder osv, så man hurtigt kan se, om der er noget galt. Evt gør det til en vane at mærke kæbelinierne efter ved at ae den, mens den er i buret. Det kræver lidt træning og tillid før det kan gøres ordentlig.
    Se på dens afførring, da det tit også kan sige, hvordan den har det.

    Så hvis man lærer dens vaner og adfærd, kan man hjælpe dyrelægen med at finde problemet i det tilfælde af, at der skulle ske nogle ændringer, der er bekymrende.


  • #7   30. aug 2012 Hun er lidt sky så løber ikke helt vildt meget, er lige begyndt at hoppe op på ting igen, efter hun var drægtig. Hun virker nogle gange lidt sløv men spiser helt fint og afføringen ser normal ud smiley

  • #8   30. aug 2012 Det lyder rigtig godt. smiley
    Det virker til, at hun blot skal komme sig over sin drægtighed og fødsel af en unge. smiley


Kommentér på:
Bekymret :/

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce