{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 hanner sammen..
  • #1   10. jul 2012 Snakker vi marsvin eller kaniner eller andet?

    Hvis det er marsvin så kan det godt ske du kan ha 2 hanner fra dyrehandlen til forsat at gå sammen med der er ingen garanti.

    Jeg synes ofte der er mest held med 2 hanner som har en lille alders forskel f.eks en på 2 mdr. og en på 4 mdr. eller lign. Således de ikke er lømmel alderen samtidligt og der er en størrelses forskel så det giver sig lidt hvem af dem som skal bestemme.


    Men altså ja, det kan godt være de forsat kan gå sammen, men det er langt fra sikkert.


    Jeg ville slet ikke købe dyr i en dyrehandel der slet ikke har styr på at hanner og hunner ikke skal gå sammen hele tiden.
    For så tænker jeg måske lidt om de så i det hele taget har ordentligt kendskab til dyr og deres pasning og pleje.


  • #2   10. jul 2012 Er det kaniner så er det et stort no go
    De kastrere hinanden og kan dræbe hinanden


  • #3   10. jul 2012 Altså det er kaniner vi snakker om.
    Jeg har en her hjemme nu, lidt under 2 månender.
    og er simpelthen faldet pladask for en mer. Skal slet ikke ha fler, men den her, vandt mit hjerte på stedet.
    vil tro den er under de 3 månender, da stenene ikke er faldet ned, overhovede.
    kaninen jeg har her hjemme nu (frode), er vandtil at hilse på min anden kanin her hjemme (wimse), og har intet problem med ham. men wimse har gået så langtid alene, at han let ikke gider andre kaniner.


  • #4   10. jul 2012 Så må du have et bur til den anden
    Hvis du sætter den sammen med den du har i forvejen, så skal du nok forberede dig på en dyrlæge regning

    Og jeg kan da gidt forstå din anden kanin ikke gider dele bur med andre. De er kolonidyr og ikke flokdyr


  • #5   10. jul 2012 Stald malega, syntes så tit folk overdriver.. Folk siger os marsvin ik ka gå sammen, jeg havde tre sammen, der kom fra forskellige steder.
    syntes man så tit ser, hanner gå sammen store steder


  • #6   10. jul 2012 Wimse, har aldrig prøvet at dele med nogen. De har været sammen ude på gulvet..

  • #7   10. jul 2012 Gør hvad du vil, men jeg overdriver nu ikke

    Og dem der har fertile hanner sammen, aner så intet om hvad de har gang i og det er som regel zoos
    Har set hvor stor skade to hanner kan gøre ved hinanden


  • #8   10. jul 2012 Venter og ser hvad andre siger, ikke fordi jeg ikke stoler på dine erfaringer. men fordi jeg tit har haft modsatte erfaringer,

  • #9   10. jul 2012 Det er noget andet med marsvin, de er flokdyr. Kaniner er koloni dyr.

    Det er 2 vidt forskellige ting. Og Stald Malega har altså ret hvad angår kaniner i bur.


  • #11   10. jul 2012 Hvor er det lige at du har hørt at marsvin ikke kan gå sammen?? For det er da godt nok en gang vrøvl.

    Og kaniner har det bare bedst alene. Med mindre at du virkelig har en kæmpe gård til dem, hvor de sover hver for sig, og stortset aldrig mødes ..


  • #14   10. jul 2012 Kaniner er meget sociale kolonidyr, der efter videnskaben og ubdersøgelser lever mentalt sundere flere sammen, MEN fertile hanner ville jeg aldrog sætte sammen. Den kombination er risikabel hos ALLE dyr!
    Jeg ville kastrere kaninerne og lade dem leve et sundt og socialt kaninliv sammen, fri fra alle homonerne der gør dem "skøre" og ustabile.
    Og du har ret, gnavergalleri overdriver meget hvad angår kaniner sammen. De ser dem som solitære og usociale kolonidyr, hvilket er langt frs hvad de er.


  • #15   10. jul 2012 Får du begge kaniner neutraliseret kan det godt gå, hvis kemien mellem dem passer.

    Fertile kaniner bør ikke være sammen.


  • #17   11. jul 2012 Marsvin er flokdyr, som SKAL gå mindst 2 sammen.

    Kaniner er kolonidyr, og BØR have hver deres bur, hvis man vil undgå en stor dyrlægeregning.

    Marsvin og kaniner skal IKKE gå sammen, hvis man vil undgå, at marsvinet bliver slået ihjel.

    Jeg ved godt det er det samme som de fleste andre har skrevet også, men jeg skriver det alligevel, siden du efterspurgte meninger fra flere andre end bare dem, der havde skrevet det først.


  • #18   11. jul 2012 Stald Væng: Så du vil virkelig fratage kaniner social kontakt med deres artsfæller som er livsvigtigt i naturen? De skal bare tvangsindlægges til at sidde alene i et lille bur kun med kontakt til mennesker (som de ligesom med marsvin ikke forstår?).
    Hvordan kan det være at avancerede undersøgelser af kaniners psyke viser at kaniner der er flere sammen er mindre stressede og lever mentalt sundere liv, og længere liv, end enlige kaniner?
    Ja, flere kaniner sammen kræver mere plads, men det gør en enlig kanin også - så hvis man ikke kan tilbyde det, synes jeg man skal vælge et ander dyr.
    Det er den værste myte det med 1 kanin - 1 bur, læs da nogle naturbøger eller forskning om kaniner, de er IKKE solitære dyr som haren, de er ekstrem sociale dyr ligesom den Europæiske vildkanin som tamkaninen stammer fra!
    Og jeg vil tillade mig at påstå jeg har erfaring på dette emne, har været til studier i New York om kaniners psyke og sociale liv, haft kaniner sammen i 13 år samt kender stadig en masse som holder kaniner slm velfungerende sociale kolonidyr - og nej, dyrlægeregningerne var ikke dyre end hos enlige kaniner, tværtimod. Dyrlægen roste tit deres lækre tykke pels, og der var ingen-få små sår på huden. ALLE dyr skal finde rangorden flere sammen, det er en naturlig process for kaninerne, og nej det er ikke synd, heller ikke for den mindre dominante.


  • #19   11. jul 2012 Og lige en anden ting; jeg har pt. et hanmarsvin gående alene, trods marsvin er flokdyr ville mine to andre hanner BIDE HAM TIL BLODS hver gang han kom i nærheden af dem! Jeg hader at se sociale dyr gå alene, så jeg søger en steriliserer hun til ham - men det er bare endnu et bevis på at det kan gå galt med ALLE dyr man holder flere sammen i fangeskab, og at fertile hanner uanset art ikke er til ar regne med - derfor ville jeg heller aldrig holde to fertile hankaniner sammen. Han + steriliseret (eller omvendt) hun er den allerbedste kombination derude, den kan holdes på stort set alle arealer. Men neutraliserede af samme køn (eller blandet) er også optimale, og hvis man har en del plads kan hunner også gå sammen (jeg selv havde fertile hunner gående sammen i 13 år, 1m pr. Kanin, samt masser af huse og to underjordiske huler). Men hvis der er indenfor er et dobbelt/Etagebur m. Stige optimalt.

  • #20   11. jul 2012 Ja, der er ingen garanti for, at de to hanner du har kan gå sammen med en tredje. Det er så derfor man anskaffer en han mere, så de kan gå to og to, i stedet for at lade den tredje gå alene.

  • #21   11. jul 2012 De to hanner jeg har havde jeg meget besvær med at sætte sammen, det resulterede i et hak i øret og nakken på Prince fra Edward, men jeg gav dem en sidte chance, da de jo er flokdyr, og de fandt endlig ud af det med hinanden, men derefter gik det ud over Horatio og hans bror som de var vant til at gå i løbegård med. Horatio's bror døde kort efter (dog ikke pga. Angreb) og Horatio blev alene. Jeg indrettede et kæmpe nyt bur til at sammensætte de tre drenge i, men trods forsøg på forskellige neutrale grunde gik Prince og Edward direkte til angreb på Horatio. Jeg valgte derfor at sætte Horatio alene, så kemien mellem Edward og Prince ikke skulle blive opløst.
    Jeg er ikke interesseret i at Horatio skal få flere hak, så nej, det bliver nok en steriliseret hun, og ikke en han, medmindre jeg finder en meget ung en, men ved stadig ikke om jeg tør tage den chance.
    Lige nu ligger valget mellem at få ham kastreret (og sat sammen med Marilyn lg Carolyn) eller finde den steriliserede hun.
    Det er nogle kønne flokdyr, men igen, fertile handyr.


  • #22   11. jul 2012 Hvad er fetile handyr?

  • #23   11. jul 2012 Hanner der ikke er neutraliseret.

  • #24   11. jul 2012 Vil du så mene jeg kan sætte to fetile kanin unger sammen

  • #25   11. jul 2012 Det kommer an på køn og burforhold.

  • #26   11. jul 2012 2 hanner. Og pt er det en meter langt, bliver selvf større. Det er bar de f'ørste dage


  • #27   11. jul 2012 De er højest 2 mdr, begge to

  • #28   11. jul 2012 Jeg ville ikke lade 2 fertile hankaniner gå sammen. Hvis de bliver kastreret er det dog noget helt andet. I nogle tilfælde kan to fertile hanner godt gå sammen, men det kan hurtigt gå galt når han-homonerne først sætter ind og parrings sæsonen går igang.
    Det bedste sammensætninger er neutraliserede dyr, men fertile hunner kan oftes også gå sammen med nok plads og ordenlig sammensætning, det man skal holde øje med ved de fertile hunner er at deres tilpasning af rangorden kan gå voldsommere til end hos de neutraliserede, men fertile hanner ville jeg altså ikke sætte sammen, medmindre de har konstant adgang til fritløb dit hus/lejlighed.


  • #29   11. jul 2012 To kastreret kaniner kan have stor fornøjelse af hinanden.

    Cecilie, jeg vil anbefale dig at få dem kastreret når stenene er faldet ned, og efter en uge eller to kan du begynde en sammensætning. smiley


  • #31   11. jul 2012 Neutraliseret kanin = ingen hormonforstyrrelser = mindre trang til at dominere og beskytte territorium = et velfungerende kaninpar.

    Det er ikke kun folks meninger som spiller ind her. Det er jo hverken din eller min mening som styre kaninens hormoner


  • #33   11. jul 2012 Det ved jeg godt at det ikke er. Ville bare forklare hvordan det ikke kun er holdninger som styre det hele. smiley

  • #35   11. jul 2012 De går sammen nu, under konstant opsyn..
    og sover ikke sammen i nat, pt, er jeg rigtigt glade for hianden, så nu må vi se :). I starten er de ihvertifalde ikke sammen, uden opsyn..
    tak for alle jeres svar :)!


  • #36   11. jul 2012 Kære Stald Væng, jeg respektere dine meninger og erfaringer, men jeg fortæller blot at det er stik imod kaninen's natur, det er ikke bøger je har det fra - det er avancerede undersøgelser af kaninen's psyke der har bevist det, og foredrag med forskere og ASPCA på et internat/recue center i New York. Jeg synes du skal læse lidt om kaniners adfærd på proffesionel plan før du kommer med disse udtalelser. Der er nok der er hoppet på rygtet herinde. Men ja, jeg kan da godt se det er nemmere bare at sætte en kanin enlig i et lille bur (siger ikke du gør det, men der er mange der gør), og gøre den usocial, kun med kontakt til mennesker. Det er bare den største synd efter min mening, det er fuldstændigt imod kaninen's natur!
    Igen, kig hvor som helst på internettet og du vil se dyr af samme art der har skadet hinanden, flokdyr som kolonidyr, når man vælger at putte flere dyr i bur, er intet sikkert, men så må man bare sørge for at have plads til at opfylde dyrets aktive og sociale natur, hvis man ikke har plads til etagebur eller kaningård, så det det mindste lade dyrene møde artsfæller i løbegården - men derfor synes jeg som sagt, har man ikke plads til et aktivt og socialt dyr som kaninen, bør man vælge et andet dyr. Kaninen er misforstået nok i forvejen, fordi dens komunikation er så begrænset, mange tror kaninen er et begynderdyr der bare kan trives ved at sidde alene i et bur året rundt - men hold op hvor er der også kommet mange triste kaninskæbner ud af det rygte.


  • #37   11. jul 2012 Altså nu går de to små sammen, hvilket går fint nu,.
    Jeg har en anden kanin (wimse, 3-4 år, kastareret) Han Gider ikke andre dyr, og de skal ikke være ved hans bur. Så er det jo bare at respektere, ham :)..

    Sjazzmean - tak for hjælpen, du ved hvad du snakker om smiley


Kommentér på:
2 hanner sammen..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce