{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

Skal - skal ikke? {{forumTopicSubject}}

Jeg har her til aften siddet og ordnet pelsen på Pixie (DKCH Cavy Cats Picture Me Perfect). Jeg har lavet masser af krøllede langhårs champions, men Pixie er min allerførste coronet champion. Og jeg er enormt glad for hende. Faktisk mere end jeg troede.
Jeg har hele tiden sagt, at jeg ville se hvor længe jeg kunne holde hende i pels, før jeg satte hende i avl. Men nu er hun over 10 mdr og jeg burde nok egentligt snart klippe hende og sætte hende til han. Men jeg er bare blevet ved med at udskyde det med undskyldningen om, at jeg ikke kan beslutte mig til, hvem jeg skal sætte hende til.
Her til aften var der så en veninde der spurgte mig, om ikke hun snart skulle lave nogle bebser... og det gik op for mig, at det har jeg faktisk slet ikke lyst til.
Jeg havde ellers længe glædet mig til små Pixie bebser. Men nu er jeg simpelthen for bange for at miste hende til at jeg har lyst til at sætte hende i avl.
Jeg plejer ellers ikke at tænke sådan, så jeg er lige nu meget forvirret.
Jeg kan ikke finde ud af om jeg tænker sådan fordi jeg måske ikke helt har fået tabet af Temp på afstand endnu, eller om det ER fordi jeg reelt er for bange for at miste hende.
Samtidig kan jeg heller ikke lade være med at tænke, hvad nu hvis jeg kommer til at fortryde, at jeg ikke sætter hende i avl og får i det mindste bare et kuld efter hende.
Så jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om jeg skal eller om jeg skal lade være smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal - skal ikke?
  • #1   20. maj 2012 Jeg synes du skal vente lidt.... bare lidt.. og tage dig tid til at tænke over det.
    Pixie er en helt speciel pige, så selvfølgelig skal du overveje det en ekstra gang.
    Under alle omstændigheder skal hun forhåbentlig ikke holdes i pels til Nordisk (?) så du kunne jo klippe hende og se hvad der sker?


  • #2   20. maj 2012 Jeg mener at det er vigtigt at følge sine mavefornemmelsr. hvis du er forvirret, så lav en liste med ulemper og foredele og se hvilken side der vejer tungest.


  • #3   20. maj 2012 Jeg synes ikke du skal gøre det, men det er selvfølgelig noget du selv vælger. Jeg har selv en mut som jeg havde glædet mig til at sætte avl. Hun var dog lige på grænsen til at være for lille så det ville være et sats at avle på hende. Jeg valgte ikke at gøre det og jeg fortryder intet.
    Nu har jeg så bare et marsvin som kun bruges til kæl og som selvskab til de andre. Og det har både hun og jeg det fint med.


  • #4   20. maj 2012 Sarah G: Nej, jeg ved det ikke er livsnødvendigt. Men når hun så engang dør af alderdom, så tror jeg bare, jeg måske vil fortryde, at jeg ikke har en mini-Pixie rendende rundt. Og at jeg aldrig fik nogen mini-Pixie'er at udstille i deres mors fodspor. Og at hun ikke vil være at spore i mine linier fremover, så jeg stolt kan sige, det her er en Pixie-efterkommer.
    Lidt ligesom jeg med Pixie altid stolt siger, at det her er Tulie's barnebarn. Tulie var en anden af mine helt store ynglinge og jeg er så glad for, at jeg har noget af Tulie i mine linier stadigvæk og at mange af hendes efterkommere også har arvet hendes temperament.
    Men jeg ved bare også hvor ked af det jeg vil blive, hvis jeg mister Pixie smiley


  • #5   20. maj 2012 Jeg syntes først og fremmest at du skal have en god mave fornemmelse med det,
    Inden du gør , hvis du endelig gør det..
    Men sammentidig så har du jo nærmest givet dig selv svaret til Sarah G smiley

    Håber du finder ud af det med dig selv, hva der er bedst


  • #6   23. maj 2012 Har du fundet ud af hva du gør ??

  • #7   23. maj 2012 Nej, jeg er stadig ikke kommet tættere på en beslutning.

  • #8   26. maj 2012 Og nu er jeg endnu mere splittet, for jeg mistede hendes mor meget pludseligt i går formiddags, og jeg ønsker jo heller ikke at skulle miste Tulie's linie smiley

  • #9   26. maj 2012 Ej det er jeg ked af at høre... Jeg kondolere...


  • #10   2. jun 2012 Pixie blev i går klippet. Og sat ind til Jarpur.
    Jeg er rigtig rigtig nervøs for, at det skal gå galt og er stadig heller ikke sikker på, det var den rigtige beslutning, men efter jeg mistede hendes mor kunne jeg ikke rigtig bære tanken om ikke at få i det mindste bare en enkelt lille mini-Pixie til at føre linien videre.


  • #11   2. jun 2012 Tror du bliver glad for det:-) for hvorfor skulle hun ikke klare det??
    Glæder mig til at se fotos når de engang kommer..

    Kan godt forstå du er nervøs .. Stor krammer


Kommentér på:
Skal - skal ikke?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce