{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Skal - Skal ikke.... {{forumTopicSubject}}

Vi har to hanmarsvin med DMF-tavler, en Self Black og en Slate.
De er smaddersøde og jeg er glad for dem, selvom de måske ikke er helt så tamme, som jeg havde ønsket mig.
Nyder deres små lyde og deres spænen rundt i buret.

Det er et 2 etages bur de har, men de bruger kun den ene etage, da de tilsynladende ikke kan finde ud af at bruge rampen.

Nu er det jeg tænker om det vil være helt hen i vejret at komme et par hunner i etagen under drengene.

Buret står i stuen og jeg bruger de der papirstumper (care Fresh) i buret hos dem, da jeg synes det er det der absorberer lugten bedst.

Vil mine hanner blive stresset over at der er damer under eller over dem og vil de komme til at lugte mere???

Ville jo egentlig gerne prøve at have unger, men er de til at komme af med og ville jeg kunne have hunnen "alene" (drengene er jo i nærheden) indtil hun skulle have unger og så beholde en af ungerne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal - Skal ikke....
  • #1   27. jan 2013 Jeg har et skabsbur fyldt med hanner og hunner, og der sker ikke noget smiley

  • #2   27. jan 2013 Ifølge ovenstående indlæg, så er jeg så åbenbart pisse uerfaren *rullende øjne*

    Erfaring har mindre at gøre med det i min verden, men langt mere hvilket temperament hannerne har og hvor dominante de er overfor andre hanner.
    Er hannerne mere laid-back, så er de osse bedre til at rumme andre hanner.
    ..... men jeg er selvfølgelig osse bare en amatør.....


  • #3   27. jan 2013 MK og Anonym: Der er sq ikke nogen, der har fortalt mine hanner, at man ikke kan sætte to hanner sammen efter de har været på en hun. Heller ikke efter de BEGGE har været på adskillige hunner. Jeg kan stadig godt sætte dem sammen med både hinanden og andre hanner.

    Men som Sweet Leafs siger, så er jeg jo nok også amatør... for jeg gør sq ikke noget af det der med parfume og neutral grund.


  • #4   27. jan 2013 MK - jeg er så helt enig i at risikoen er der, og man bør tage højde for det inden man skiller sine hanner ad.
    Jeg er bare ikke enig med anonym i det er 'erfaring' der gør om man kan få dem til at gå sammen igen bagefter.


  • #5   27. jan 2013 Hvis jeg så gerne vil ha fyldt buret ud forneden, uden nogen kontakt til marsvinene, ville jeg så ikke kunne gøre det med en kanin, der så får lov at hoppe løst rundt i stuen når vi her hjemme, eller er det en skidt ide, når det er ved gulvet og ungerne (på 2½ og 3½) render rundt og leger, kører med "knallerter", råber og skriger, som børn jo gør.....

  • #6   27. jan 2013 Anja M - jo, hvis ikke der er kontakt imellem etagerne, så kan du jo næsten putte hvadsomhelst i du har lyst til.

    Nu er jeg ikke selv superbørnetam.. men hvis du har børn som er meget larmende/voldsomme omkring buret som helhed, så ville jeg nok tænke mig om en ekstra gang, uanset hvad jeg valgte at putte nederst. Det er jo ligemeget om det er marsvin eller kanin, hvis det drejer sig om at børnene er så voldsomme, at det er for voldsomt for dyrene.. hvis du forstår mig.


  • #7   27. jan 2013 Ved ikke om de er voldsomme....de leger jo som børn gør i den alder, har bare hørt at kaniner kan være lidt nervøse....

  • #8   27. jan 2013 Vores dyr står i stuen, der er ikke så mange andre muligheder...

  • #9   1. feb 2013 Nå men altså beslutningen er taget og betalingen er lagt.
    Det er blevet til 2 grise mere.....en chokolade pige med hvirvel i panden, hun er fra 10. dec. og så en smuk pige, som jeg også kiggede på inden jeg købte drengene.


    profilbillede
  • #10   4. feb 2013 Hvor har du billeder af hende henne...vil gerne se hende *S*

Kommentér på:
Skal - Skal ikke....

Annonce