{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.445 visninger | Oprettet:

Hvilket kæledyr? :) {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at jeg sandsynligvis skal have et kæledyr om et halvt år! smiley
Jeg ved bare ikke hvilket der vil passe bedst...?
Mine "krav" er:

Skal kunne gå alene,
skal kunne gå ude året rundt (i skur)
Blive min. 5 år gamle
og ikke kræve motion hver dag ( den skal gå i løbegård smiley

De 3 første er vigtigst, og det sidste er til at forhandle med x)

Håber i vil hjælpe! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket kæledyr? :)
  • #2   3. apr 2011 Skal de ikke motioneres hver dag? smiley
    Hvor gamle bliver de så...? smiley


  • #3   3. apr 2011 Altså ville umiddelbart sige at en kanin virker til at dække dine behov bedst. Dog ville kaniner kræve at du er ude ved dem en gang om dagen, og også at du kæler med dem ofte - jo mere jo bedre - for at sørge for at den bliver ordentlig tam.

    Marsvin er fra mit synspunkt udelukket, da de er flokdyr, og derfor ikke ville kunne gå alene, samt at med hensyn til at gå ude hele året er jeg personligt af den mening at det ikke ville være godt for et marsvin at være ude om vinteren når det er frostvejr.

    De andre smådyr har jeg ikke så meget forstand på, men er rimelig sikker på at de også kræver en vis temperatur for at trives, og at de fleste er flokdyr.... Men som sagt er det kun marsvin og kaniner jeg har ekspertise indenfor.


  • #5   3. apr 2011 Kaniner behøver ikke at motioneres hver dag, men ville dog alligevel sige at man bør kæle med dem min. hver anden dag for at sikre at de forbliver kælne og sociale dyr.

    Kaniner bliver i gennemsnit omkring 5-6 år, nogle ældre og nogle yngre. Det kommer an på hvordan de bliver passet, om de har nogle sygdomme i generne og en masse andet, så det er aldrig til at vide sig helt sikre med hensyn til alder, men det er som sagt ikke urealistisk at en kanin bliver 5-6 år og har selv haft en dreng som blev 9,5 inden han gik bort.


  • #7   3. apr 2011 Okay tak alle! smiley
    Jeg regner med at det bliver en kanin, og den vil komme til at bo i en slags løbegård (i et skur) på ca. 2x3 m. ! :o)
    Jeg vil gerne kæle og sådan noget hver dag smiley
    Hvis den bor i sådan en løbegård, hvor meget motion (gåture, ture i løbegård, osv.) kræver den så? smiley


  • #8   3. apr 2011 Hvis du kæler med den hver dag og den er i et så stort bur, som du siger så har den ikke brug for det helt vilde. Et par gange om ugen ville være fint, og det behøver jo ikke at være så længe. Et kvarter - halv time er rigtig fint.

  • #9   3. apr 2011 Det lyder helt perfekt! smiley
    Tusind tak for hjælpen alle sammen! :o)


  • #11   4. apr 2011 Okay! :o)

Kommentér på:
Hvilket kæledyr? :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce