Hjælp! Chinchilla har mistet halespids {{forumTopicSubject}}
Jeg har en chinchilla der blev 3 måneder her, d. 5 december. Jeg har haft den i godt og vel en måneds tid. Her i dag, da min mor og jeg skulle fange den, kom min mor til at tage ude i spidsen af halen, og noget af den røg af
Min mor og jeg blev, lidt kede af det og selvfølgelig også forskrækket, da min mor pludselig sad med ca. 1 cm hale i hånden. Jeg blev bange for hvad der skulle ske med den - men vidste godt at man ikke måtte tage ude i spidsen af halen.
Men mine spørgsmål er så, om den "vokser" ud igen? Eller om der vokser hår igen? Den ser helt forkert ud, uden det lille stykke hale
Den ligger også meget og slikker på det stykke, ligner det. Er det fordi den vil holde det rent? Det virker til at den bliver meget sur, hvis man bare nusser den og da jeg stak fingerene ind til den, for at nusse lidt med den, bed den ud efter mig, med det samme. Men den plejer at snuse og slikke på min finger.
Håber virkelig at i kan hjælpe mig.
Camilla J.
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
dec 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
apr 2010
dec 2010
apr 2010
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Det kan ikke vokse ud igen - det er kun noget man ser hos krybdyr.
Det bliver aldrig en fin lang hale igen, men hvis det heler ordentligt op, burde der komme pels der ud igen. Ellers er hårene på halen ofte så lange, at man ikke kan se hvis der mangler noget hale.
Jeg har haft et dyr der fik bidt lidt af halen af ved fødslen, og det var ikke noget man kunne se. 3 mdr er jo heller ingen alder, så der burde være rigtig god mulighed for at det bliver fint
Men som sagt ville en tur til dyrlægen nok være en god ide, når det er så relativt meget der mangler.
Det siges at en brækket hale skulle svare til en brækket finger
dec 2010
Okay, det vil jeg gøre så. Tusind tak for hjælpen
Hjælp! Chinchilla har mistet halespids