{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Chinchilla (Hjælp) {{forumTopicSubject}}

Hej alle chinchilla elskere...
På rigtig mange billeder her på G.G, har jeg set chinchillaer som løber rundt, f.eks. på tastaturer, toiletter, sofaer og så videre.
Mit spørgsmål er bare:
Hvordan kan i få den til at løbe rundt stille og roligt?
Når jeg har min dreng ude, løber han rundt, og vil slet ikke op til nogle og han er næsten heller ikke til at fange igen.
Så er der nogen der har nogle gode råd til, hvordan jeg kan få min chinchilla til at være lidt mere tam, og snaksalig??
Skriv endelig ind! Alt kan bruges !!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chinchilla (Hjælp)
  • #1   16. mar 2012 Din chinchilla er formentlig bare ikke sådan, og der er ikke noget du kan gøre ved det smiley

    Nogle chinchillaer er mere til at snakke med mennesker end andre. Så længe de f.eks. viser interesse når der er guffer, ikke stikker af så snart de ser dig mv, så ville jeg kalde det at være tam.


  • #2   17. mar 2012 Det er meget forskelligt, hvordan chinchillaer er. Nogle vil gerne snakkes med, mens andre hellere vil undersøge deres omgivelser (hvilket er mest normalt efter min mening)

    Mine to chins vil rigtig gerne op til os, men ikke ret længe ad gangen, så vil de hellere undersøge lejligheden, men de kommer oftest tilbage til os, hvis vi kalder på dem og har en godbid klar.


  • #3   17. mar 2012 Okay smiley
    Jeg ved godt at de fleste chinchillaer ikke er til at sidde og putte med<3
    Men Sortenmuld er lidt ligesom dine >Simse<...
    Når man tager hånden ind i buret, hopper han op på den og vil gerne snakke, men ikke så længe ad gangen... Efter lidt tid, prøver han at slippe væk fra en og vil gerne undersøge værelset..
    Men han bliver sikkert også mere tam med tiden, efter som han kun er ca. 7 måneder smiley
    Mange tak for jeres indslag, og skriv endelig hvis i har nogle gode råd til at gøre ham lidt mere tam smiley


  • #4   17. mar 2012 Den eneste mulighed du har, er at bruge tid med ham, og have tålmodighed.
    Men hvis han ikke på nuværende tidspunkt viser interesse i at blive siddende ved dig, vil jeg skyde på at der er 90% sandsynlighed for at det fortsætter.
    Det kan ændre sig når de er kommet igennem div. hormonelle faser, men ændringen plejer ikke at være så voldsom, at de går fra at være meget selvstændige, til at blive meget kælne.


  • #5   17. mar 2012 Okay smiley
    Mange tak for jeres indlæg endnu en gang smiley
    Jeg kæler bare med ham og har tålmodighed ;)<3


  • #6   18. feb 2013 Mine to var meget sky og lige som de beskriver din, men over de sidste par måneder er de blever meget mere tamme, de slapper af og hopper rundt på sofaen eller på tæppet i stuen. Jeg tror hvis du er tålmod og snakker godt med den, så vil det komme. smiley Jeg tror på tillid fra dyret. smiley

Kommentér på:
Chinchilla (Hjælp)

Annonce