{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chinchilla (HJÆLP)
  • #1   5. maj 2013 Så må du jo begynde at søge på nettet. smiley

  • #2   5. maj 2013 Er dette da ikke nettet xD

  • #3   5. maj 2013 Du må selv gøre noget benarbejde.
    Af bøger kan Chinchillaer Hjemme anbefales. En smule gammel, men grundprincipperne er alle de samme. Den kan stadig fås i nogle dyrehandlere, ellers kan den købes brugt på nettet, eller lånes på biblioteket.

    www.deedee.dk
    http://furrytails-dk.blogspot.dk/
    www.dckf.dk

    Steder at starte...

    Men det er ret vigtigt at du er klar over, at chinchillaer ikke er kæledyr som sådan. Det er kun meget få der gider sidde stille og nusse, og det er ikke noget man kan træne dem til.
    Mener også det var dig der skrev om krybdyr? For hvis du vil have noget du kan tage ud og kæle med, skal du lede efter et andet dyr smiley


  • #4   5. maj 2013 Du kunne jo starte med at finde en større pony, i stedet for at forlange den stakkel på dit profilbillede at bære dig. smiley

  • #5   5. maj 2013 Cs: jeg vil gerne at du blander dig uden om smiley

  • #6   5. maj 2013 Pia N: tak for hjælpen smiley

  • #7   5. maj 2013 Selma: Skal jeg bare blande mig uden om når jeg ser noget der ikke er sundt for hesten? Hvis alle mennesker bare blandte sig udenom hver gang nogen gjorde noget hensynsløst overfor dyr, prøv så lige at overvej hvor slemt mange dyr vil ha det idag.

    Men jeg håber da at du bare lige hurtigt sad på ponyen. For hvis du rider rundt på den i længere tid, er det synd for den.


  • #8   5. maj 2013 CS:
    Hun er 10... du kunne prøve at fremlægge det lidt mere diplomatisk.


  • cecilie c
    cecilie c Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Gnavere: 1 Svar: 4
    #9   5. maj 2013 hej (: jeg har to chinchilla og synes helt klart det bedst at havde to. fordi lige da jeg fik min første var han så trist. han sad bare og gloede ind i væggen hele dagen. men da jeg så fik en til så lysende han helt op. så to er helt klart bedst. og find to som altid har gået sammen (: da det ret svært at få to voksende hanner til at gå sammen uden meget tilvænning..
    men hende her har jeg lært alt jeg ved om mine to basser. hun ved utrolig meget..
    http://deedee.dk/?id=279

    og cs.. du burde finde noget andet og lave i din fritid ind og hakke ned på små piger


  • #10   5. maj 2013 cecilie c: hakker ikke ned på små piger. Kan godt følge Furrytails i at jeg kunne ha skrevet det mere diplomatisk, men hvis man aldrig må påpege noget ved andre så ville der være utrolig mange der ville gå rundt og gøre dumme ting, fordi de ikke vidste bedre.

    At folk så ikke vælger at lytte kan jeg desværre ikke gøre så meget ved andet end at argumentere og dokumentere for hvad jeg mener er rigtigt. Og jeg mener ikke det er rigtigt at lade en pony bære meget mere vægt end den kan klare.

    Men igen, så har jeg lov til at påpege det. Hvis jeg ser en tage sin kanin i ørene og svinge den ind i et træ (ja, lidt overdrevet eksempel, men det er princippet i det) så lader jeg dem jo heller ikke gøre det bare fordi jeg "burde finde noget andet og lave i min fritid" *GG*


  • #11   5. maj 2013 Og efter min mening, er det desuden ikke spild af tid at prøve at sørge for at et dyr får det bedre. Det kan godt være bedre dyrevelfærd er spild af tid for dit vedkommende, men jeg "spilder" nu gerne min fritid på det.

  • #12   5. maj 2013 Cecilie:
    2 dyr går lige så godt sammen som 1 dyr, og hvis man har en der ikke trives alene, er det næsten altid fordi man får en der er voksen, og tidligere har gået med andre...
    To voksne dyr (køn underordnet) er desuden ikke "ret svært" at få voksne dyr til at gå sammen. Der er heller ingen garanti for, at dyr der har gået sammen fra de var små, kan gå sammen som voksne. Fra tid til anden går det galt, og man må skille den type par.

    CS:
    Men det er stadig ingen skade til at fremstille det noget mere diplomatisk, frem for at starte med et uprovokeret angreb.


  • cecilie c
    cecilie c Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Gnavere: 1 Svar: 4
    #13   6. maj 2013 furrytalls :
    Chinchillaer er meget sociale.ude i naturen bor der 100 chincilla'er sammen så jo de har det bedst sammen to og to. men hvis du vælger og ha en skal man også være klar til at bruge minst to timer på dem og søger for der er rigtig meget legetøj hos dem.

    cs
    jamen hvad er ide'en i at angribe ("påpege" ) en ting til en person du ik kender ? du ved ik om hun har siddet der oppe i 20 sekunder bare for billede skyld ? og hvad det ligner vejer hun kun 40 kilo og det kan den hest uden problemer bære. en shetlænder er en sindssyg stærk hest..

    så næste gang du vil påpege noget så lad være med at gøre det i åbnet forum. send personen en besked og forklar hvorfor du mener det forkert det hun gør..



  • #14   6. maj 2013 Cecilie:
    Det er så ikke rigtigt nej.
    De største kolonier i naturen er pt. på omkring 100 dyr, tidligere kunne de være flere tusinde sammen.
    Men chinchillaer er ikke flokdyr, de er kolonidyr.
    Man ved at hunnerne har egne territorier, og at de er de mest dominerende, men der er lidt delte meninger om hvorvidt de lever i familieflokke, der består i at hunner bliver hos moderen til de bliver kønsmodne, eller om de bliver "smidt ud hjemmefra" så snart de er klar, som man ser ved f.eks. kaniner.

    De trives lige godt alene og i par. Det er en udpræget misforståelse, og ved at være en ret stor belastning, at folk prøver at få det til at fremstå som om de skal gå to sammen. Det er simpelthen ikke rigtigt.
    Til gengæld kan det være et problem, hvis man skiller to voksne dyr, og ikke finder nye partnere til dyrene. Enkelte dyr trives udelukkende alene, og enkelte trives udelukkende i par, men som sagt, langt hovedparten trives ganske udmærket i begge situationer.

    Det er også voldsomt overdrevet at man skal bruge så meget tid på at aktivere dem daglig, også selvom de går alene.


  • #15   24. maj 2013 Lad være med at anbefale den pasningsvejledning smiley
    Den er virkelig elendig. Der arbejdes på en af DCKF der gerne skulle komme ud i 2014. Ind til da må man prøve at snakke med garvede chinchilla mennesker.

    DB ønsker desværre ikke samarbejde med DCKF. De benytter forældede kilder, og mener at de ved bedst, på trods af at der ikke er nogen inden for DB regi der har med chinchillaer at gøre.
    Rigtig ærgerligt at de er så forhippede på at de er bedst, at de ikke er interesserede i at lytte til folk med rigtig mange års erfaring (inden for DCKF er der samlet en masse mennesker, der har rigtig mange års erfaringer)


  • #16   26. maj 2013 Rytteren må veje 20 % af hestens vægt ifølge dyrlæger og andre kloge hoveders anbefalinger. Udover dette forventes det at ekvipagen ser harmonisk ud til stævner uanset vægten på rytteren - bum! smiley men eftersom det er et billede er det jo ikke sikkert hesten er blevet redet - også burde den sådan set godt kunne klare det da shetlændere er blevet brugt til at hente stor læs kul i minerne.

    Nu ved jeg ikke om du har fået en chinchilla men den her side fik sat mig rigtig fint igang smiley Så vidste jeg i hvert fald hvad det handlede om og hvad jeg skulle finde mere info om! smiley http://www.dyrebrevkassen.dk/html/leksikon/frmlks.html?2t.html&2
    husk at få hjælp fra dine forældre smiley


Kommentér på:
Chinchilla (HJÆLP)

Annonce