{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

Vinnie H
Vinnie H
Tilmeldt:
31. mar 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Kanin bider kæreste {{forumTopicSubject}}

Hej. I sommers købte min kæreste og jeg en kanin, som vi så har haft fra unge af. Han har altid været en sød og snakkesalig kanin. Han er blevet kastreret og vi har ham ude og løbe frit rundt i lejligheden et par timer hver dag. Der er så sket det underlige at her for en to måneder siden er han begyndt at springe frem efter min kæreste og han har endda bidt ham nogle gange. Han har ikke gjort det her før, og han har aldrig gjort det ved mig. Han har en gang markeret sig med sine tænder (uden at bide sammen) på min hånd, men det var fordi jeg tog hans legetøj inde i buret.
I dag blev min kæreste bidt, efter kaninen har været uden nogle timer. Kaninen havde været ude på vores altan, og efter han kom ind lå han sig under bordet, og da min kæreste lå sig ned på gulvet til ham, for at snakke, sprang han frem mod ham og bed ham. Han er også blevet bidt en anden gang, hvor de begge havde lagt nede på gulvet og nusset i noget tid, og pludselig bider kaninen ham.
Jeg kan ikke helt finde hoved og hale i hvad der sker, eller hvordan vi kan rette op på det. Det eneste jeg kan komme i tanke om, der kan være på spil, er at kaninen prøver at være dominerende overfor min kæreste, fordi den føler sig højere i hierarkiet end ham, men under mig (og derfor bider han ikke mig)
Jeg håber I har nogle bud på, hvad der er på spil, og nogle forslag til hvordan vi kan få rettet op på det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin bider kæreste
  • Victoria Blegvad K
    Victoria Blegvad K Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 3
    #1   1. apr 2017 Har meget erfaring med kaniner det ser ud til at han føler sig troende af din kæreste. Fordi han ikke gøre det ved dig er fordi at i has hovedet er du hunden og din kæreste er en fjende for ham. Håber at du forstår.

  • #2   1. apr 2017 En hund?


  • Victoria Blegvad K
    Victoria Blegvad K Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 3
    #3   1. apr 2017 Hun

  • #4   2. apr 2017 Det siges ellers, at kastration hjælper på alt undtagen ufrugtbarhed (!) Men det er et af de (mange) eksempler på, at det ikke holder helt stik.
    Mit bedste råd er at sætte kaninen op på et bord med et tæppe og lade din kæreste kæle med den der. Så mødes de på neutral bane - og kaninen skal ikke fastholdes for at den ikke skal løbe væk.


  • Vinnie H
    Vinnie H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   2. apr 2017 Mange tak for svarene, det giver god mening, og min kæreste og jeg havde også selv lidt tænkt i de baner. Men, Jørgen L, vi prøver dit forslag og så må vi se hvordan det går.
    Endnu en gang tak for hjælpen


  • #7   6. apr 2017 Ikke noget med straf til kaninerne - så bliver de da først trodsige.

  • #10   7. apr 2017 Kaninen fatter ikke at "blive sat på plads" - men kan inspireres til at ændre adfærd ved at vi tilbyden den andre muligheder.

  • #12   20. apr 2017 Er "simpel opdragelse " det, som børn fik i 1940'erne og 1950'erne eller er det "de glade 1960'ere", det dækker ?.


  • #14   20. apr 2017 Brummer den først eller siger "grynte" lyde? Hvis ja, så er det dens måde at sige "pil af" på..

    Lær kæresten at lade kaninen være i fred.


  • #15   21. apr 2017 Jeg kan nok ikke komme op på dit niveau, 2117. Mit erfaringsgrundlag er kun 59 år som kaninopdrætter med en gennemsnitsbesætning på 100 kaniner og 44 år som praktiserende dyrlæge.

Kommentér på:
Kanin bider kæreste

Annonce